استخراج انفرادی بیت کوین(Solo Mining) چیست؟

1402/06/28

استخراج انفرادی(Solo Mining)؛ یکی از انواع روش های ماینینگ ارز دیجیتال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این روش به دست بیارین؟ آیا می دونین استخراج انفرادی چیست؟ سولو ماینینگ چجوری هست؟ آیا میشه از استخراج انفرادی بیت کوین درآمد کسب کرد؟ استخراج انفرادی بیت کوین چه مزایایی به همراه داره؟ کدوم روش استخراج بهتر هست؟ در سولو ماینینگ چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ ایا خرید بیت کوین بهتر است یا این روش؟

اگه در بازار رمز ارزها فعالیت داشته باشین، احتمالا می دونین که استخراج ارز دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد در بازار هست که می تونین بدون ترید کردن هم درآمد کسب کنین. برای استخراج رمز ارزها می تونین از راه های مختلفی اقدام کنین. هر کدوم از روش ها مزیت ها و مشکلات خاص خودشون رو به همراه دارن. یکی از این روش ها استخراج انفرادی بیت کوین هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج انفرادی یا Solo Mining بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای استخراج انفرادی بیت کوین بپردازیم و نحوه کسب درآمد از سولو ماینینگ رو به شما یاد بدیم.

استخراج انفرادی چیست؟

استخراج انفرادی چیست؟

آیا می دونین استخراج انفرادی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج انفرادی که بهش سولو ماینینگ(Solo Mining) هم گفته میشه، یکی از روش های استخراج ارز دیجیتال هست که به معنی استخراج تک و مستقل هست. در این روش کاربران به یه سیستم شخص ثالث وابسته نیستن. در استخراج انفرادی به جای اینکه واسه ماینینگ رمز ارزها به یه گروه عضو بشن، به صورت مستقل سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال خودشون رو به ولت متصل کرده و شروع به پیدا کردن بلاک ها می کنند.

جالب اینجاست که بدونین در استخراج انفرادی بیت کوین، دریافت پاداش به مدت زمان زیادی نیاز داره، چون ممکنه شخص به قدرت محاسباتی زیادی نیاز داشته باشه. این روش مشکلات زیادی به همراه داره. مثلا استخراج انفرادی زمان و تلاش زیادی مصرف می کنه، ولی همچنان مدت زمان زیادی صرف میشه تا ماینر یا استخراج کننده پاداش دریافت کنه. البته اگه ماینینگ انفرادی رو با استخراج استخری مقایسه می کنین، ممکنه با خودتون فکر کنین که چرا باید پاداش ماینینگ خودتون رو با چند نفر تقسیم کنین، چون پرداخت یه درصد از درآمد شما هم در طولانی مدت تبدیل به مبلغ بالایی میشه.

بیشتر بدانید: آموزش استخراج بیت کوین

استخراج انفرادی چه مزایایی دارد؟

استخراج انفرادی چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، استخراج انفرادی(Solo Mining) یکی از روش های کسب درآمد از ماینینگ ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش ها بیت کوین ماین کرده و درآمد زیادی کسب کنین. استخراج انفرادی مزیت های زیادی به همراه داره که باعث میشه تا افراد زیادی دوست داشته باشن تا از این روش استفاده کنند. در ادامه برخی از مزایای استخراج انفرادی رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای استخراج انفرادی این هست که کاربران و افراد می تونن پاداش ها و رمز ارزها رو به شکل انحصاری دریافت کنند و مجبور به تقسیم سود نیستن.
  • در استخراج انفرادی یا سولو ماینینگ شما دیگه مجبور نیستین هزینه هایی مثل کمیسیون و کارمزد شخص ثالث رو واسه کسب درآمد پرداخت کنین.
  • یکی دیگه از مزیت های استخراج انفرادی این هست که پاداش هایی که در Solo Mining دریافت می کنین، در مقایسه با استخرهای استیکینگ بیشتر هستن، چون شامل هزینه های استخر ماینینگ مثل حق عضویت و تراکنش ها نمیشن.
  • یکی دیگه از مزایای فوق العاده استخراج انفرادی این هست که ماینرها و استخراج کننده ها از چالش ها و مشکلاتی مثل تایم اون شدن استخرهای ماینینگ دور هستن.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال

نحوه کسب درآمد از سولو ماینینگ چگونه است؟

نحوه کسب درآمد از سولو ماینینگ چگونه است؟

توجه داشته باشین که داستان هایی در مورد ماینرهای انفرادی وجود داره که به تنهایی و با موفقیت بلاک های جدیدی رو استخراج و کل پاداش بلاک رو خودشون به تنهایی به دست آوردن. مثلا در ژوئن 2023 یه ماینر انفرادی بیت کوین موفق شد یه بلوک جدید به شبکه بلاک چینی بیت کوین اضافی کنه و پاداش 6.25 بیت کوین رو دریافت کنه که در اون زمان بیشتر از 250 هزار دلار ارزش داشت.

در حالی که ماینرهای انفرادی خوش شانس زیادی وجود داشتن، باید بدونین که استخراج انفرادی یا سولو ماینینگ ارزهای دیجیتال اونقدر هم راحت و ساده نیست. سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز خیلی پرهزینه هست و همچنین هزینه های عملیاتی و نگهداری، هزینه های فن های خنک کننده، خرابی و تعمیر دستگاه های ماینر، هزینه برق و.... رو در نظر بگیرین. سولو ماینینگ(Solo Mining) بیت کوین به معنی قمار هست. اگه حوصله و سرمایه لازم رو ندارین، به جای اون، به یه استخر ماینینگ عضو بشین.

مقاله پیشنهادی: معرفی دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner)

عملکرد استخراج انفرادی بیت کوین

واسه اینکه سولو ماینینگ بیت کوین عمل کنه، ماینرها اول باید دستگاه های خودشون رو به ولت های بیت کوین خودشون متصل کنند و بعدا به کمک قدرت هش در شبکه بیت کوین شروع به استخراج و ماینینگ کنند. اگه ماینر انفرادی کل فرایند استخراج رو در بلاک چین بیت کوین انجام بده و یه بلوک پیدا کنه، پاداش کل بلاک رو به دست میاره.

ساخت یه بلاک جدید در سولو ماینینگ به میزان قدرت هش شما وابسته هست. به این ترتیب، ماینرهای انفرادی باید به میزان قابل توجهی در راه اندازی ماینرهای خودشون سرمایه گذاری کنند تا قدرت محاسباتی کافی واسه رقابت با استخرهای ماینینگ رو داشته باشن. در شروع ماینینگ بیت کوین(Bitcoin) ماینرهای انفرادی می تونستن سود زیادی به دست بیارن، چجون سختی هش اونقدر هم زیاد نبود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج انفرادی یا Solo Mining بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای استخراج انفرادی بیت کوین بپردازیم و نحوه کسب درآمد از سولو ماینینگ رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، استخراج انفرادی که بهش سولو ماینینگ(Solo Mining) هم گفته میشه، یکی از روش های استخراج ارز دیجیتال هست که به معنی استخراج تک و مستقل هست. سولو ماینینگ مزیت های فوق العاده ای به همراه داره، ولی با این حال افراد کمی از روش استخراج انفرادی استفاده می کنند.


نظرات کاربران در مورد استخراج انفرادی بیت کوین(Solo Mining) چیست؟
سوال امنیتی :1+57 = ?