کارهایی که بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها نباید انجام داد!

1402/06/27

کارهایی که بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها نباید انجام داد! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چجوریه؟ چرا سرمایه گذاری در بازار کریپتو از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ آیا شما هم می خواهین تا روی رمز ارزها سرمایه گذاری کنین؟ آیا تا الان سودی از خرید ارز دیجیتال و فروش دارایی های رمزنگاری شده به دست آوردین؟

سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها در سال های گذشته طرفداران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده. سودآور بودن این بازار افراد زیادی رو علاقه مند به ارزهای دیجیتال کرده. روزانه افراد زیادی با هدف کسب سود قسمتی زیادی از دارایی های خودشون رو روی رمز ارزها سرمایه گذاری می کنند. توجه داشته باشین که افرادی موفق میشن که بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نکات مهمی رو رعایت کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به شما ارائه بدیم، به بررسی اقداماتی که نباید بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها انجام داد بپردازیم و اهمیت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آشنایی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

شاید واستون جالب باشه که بدونین بازارهای مختلفی وجود دارن که می تونین در اون ها اقدام به سرمایه گذاری کنین که بازار رمز ارزها در سال های گذشته به دلیل داشتن فرصت های زیادی واسه کسب سود، محبوبیت زیادی به دست آورده. سرمایه گذاری روی رمز ارزها با اینکه خیلی شبیه به سرمایه گذاری در سایر بازارهای مالی هست، ولی تفاوت هایی هم با اون ها داره. مثلا تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال در طول روز خیلی بیشتر از دارایی های مالی دیگه هست. بنابراین، تریدرهای حرفه ای می تونن سود زیادی از نوسانات رمز ارزها به دست بیارن.

شما می دونین بدون هیچ محدودیتی در طول شبانه روز در بازار رمز ارزها فعالیت کنین و معاملات ارز دیجیتال رو انجام بدین. این در حالی هست که بیشتر بازارهای مالی ساعات معاملاتی خاصی دارن و شما نمی تونین خارج از این زمان، خرید و فروشی انجام بدین. ولی یکی از شباهت های سرمایه گذاری در رمز ارزها با بازارهای مالی دیگه این هست که شما باید دانش تحلیلی بازار رو کسب کنین. در غیر این صورت، محتمل ضررهای سنگین و غیرقابل جبرانی میشین. به این ترتیب، شما قبل از سرمایه گذاری در رمز ارزها باید اطلاعات و سطح دانش خودتون رو ارتقا بدین.

مقاله پیشنهادی: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

کارهایی که نباید بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انجام داد!

کارهایی که بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها نباید انجام داد!

واسه اینکه بتونین سرمایه گذاری خوبی روی رمز ارزها انجام بدین، به تحقیق و کسب دانش کافی نیاز دارین تا مدیریتسرمایه در ارز دیجیتال رو با هوشمندی زیادی انجام بدین. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در نظر داشته باشین، انتخاب صرافی آنلاین واسه معامله رمز ارزهاست. همچنین شما باید بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها، نکات مهمی رو رعایت کنین. در ادامه برخی از کارهایی که نباید بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال انجام بدین رو بررسی می کنیم:

  • رمز ارزهای خودتان را به صورت یک راز نگه دارید!

یکی از بدترین کارهایی که بعد از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال میشه انجام داد، صحبت کردن در مورد این سرمایه گذاری با سایر افراد هست. دلیل اصلی اینکه باید از چنین کاری جلوگیری کنین این هست که بیت کوین و رمز ارزهای دیگه به وسیله حکومت ها و افراد ثالث دیگه کنترل نمیشن و کنترل کامل وجوه شما در دست شما هست. بنابراین، شما در زمینه امنیت اون ها مسئول هستین. منظورمون از راز نگه داشتن دارایی هایی کریپتویی این هست که هیچ وقت در اینترنت به افراد نگین که ما بیت کوین داریم و هیچ وقت در بین عموم مردم از بیت کوین و ارزهای دیجیتال خودتون صحبت نکنین تا کسی ندونه شما رمز ارز دارین.

مقاله پیشنهادی: چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

  • به هیچ کس نگویید که عبارت بازیابی شما کجا قرار دارد!

بعد از اینکه روی رمز ارزها سرمایه گذاری کردین، به هیچ کسی نگین که عبارت بازیابی شما کجاست. این کار هم تقریبا در ارتباط با کار قبلی هست و همچنین توصیه ای واسه اطمینان از سلامت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگه هست. عبارت بازیابی رشته کلماتی از 12 تا 24 کلمه هستن که واسه راه اندازی و بازیابی ولت استفاده میشن. یادتون باشه که هر شخصی که عبارت بازیابی شما رو بدونه، در حقیقت به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داره. بهترین کار این هست که عبارت بازیابی خودتون رو در کاغذی یادداشت کرده و اون رو در جای امنی نگه دارین.

  • هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودتان را در صرافی ها نگه ندارید!

بعد از سرمایه گذاری روی رمز ارزها، هیچ وقت دارایی های خودتون رو در صرافی ها نگه ندارین. این ممکنه یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی باشه که بیشتر کاربران مبتدی انجام میدن. اون ها رمز ارزهایی رو که به تازگی به دست اوردن رو در ولت های صرافی ذخیره می کنند. قطعا کیف پول های صرافی رایگان و آسون هستن و در نگاه اول این کار خیلی منطقی به نظر میرسه، ولی این ولت ها اصلا توصیه نمیشن و به دلایلی خیلی خطرناک هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به شما ارائه بدیم، به بررسی اقداماتی که نباید بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها انجام داد بپردازیم و اهمیت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سرمایه گذاری روی رمز ارزها با اینکه خیلی شبیه به سرمایه گذاری در سایر بازارهای مالی هست، ولی تفاوت هایی هم با اون ها داره. شما بعد از اینکه روی رمز ارزها سرمایه گذاری کردین، نباید بعضی از کارها و اقدامات رو انجام بدین تا امنیت دارایی های شما حفظ بشه.


نظرات کاربران در مورد کارهایی که بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها نباید انجام داد!
سوال امنیتی :8+86 = ?