صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) چیست؟

1402/06/26

صرافی هش فلو(Hashflow)؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این صرافی به دست بیارین؟ آیا می دونین صرافی هش فلو چیست؟ نحوه کار با صرافی هش فلو چجوریه؟ صرافی هش فلو چه ویژگی هایی داره؟ صرافی غیرمتمرکز هش فلو چقدر کارمزد می گیره؟ پلتفرم معاملاتی هش فلو از کدوم رمز ارزها پشتیبانی می کنه؟

معاملات رمز ارزها در صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز می تونه سخت، گرون و ناکارآمد باشه. تعداد زیادی از زنجیره ها و توکن ها می تونن واسه کاربران پیچیده و گیج کننده باشن. همچنین بیشتر صرافی های غیرمتمرکز نمی تونن هیچ قیمتی رو تضمین کنند و بعضی وقت ها ممکنه اسلیپیج قیمتی رخ بده. صرافی های غیرمتمرکز زیادی در بازار ارزهای دیجیتال راه اندازی شده که هش فلو هم یکی از اون هاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز هش فلو یا Hashflow بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی هش فلو بپردازیم و عملکرد پلتفرم معاملاتی هش فلو رو به شما یاد بدیم.

صرافی هش فلو چیست؟

صرافی هش فلو چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین صرافی هش فلو یا Hashflow نوعی صرافی غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین در این صرافی اقدام به سواپ و مبادله توکن های مورد نظر خودتون کنین. همچنین صرافی هش فلو نوعی دکس مبتنی بر شبکه بلاک چینی اتریوم هست و سرویس سواپ بدون نیاز به بریج داره. منظورمون از سواپ بدون نیاز به بریج این هست که همه فرایند سواپ ارزهای دیجیتال بین شبکه های بایننس چین، آوالانچ، آربیتروم، آپتیمیزم و پالیگان درون برنامه انجام میشه. این صرافی غیرمتمرکز از سال 2020 شروع به کار کرد و اهدافی مثل کمترین کارمزد در بین صرافی های غیرمتمرکز داره.

هش فلو(Hashflow) نوعی پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز هست که تریدرها می تونن در این پلتفرم رمز ارزهای مختلفی رو در زنجیره های مختلف در عرض چند ثانیه به راحتی و فقط با اتصال ولت خود خرید و فروش کنند. علاوه بر این، در صرافی غیرمتمرکز هش فلو همه تراکنش ها دقیقا با همون قیمتی که نشون داده شدن انجام میشن. در صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره ای، همه معاملات و تراکنش ها به همین ترتیب، یعنی با قیمت تضمین شده انجام میشن. فقط کافیه تا بدون هیچ مشکلی در مورد خطرات بریج دارایی و زنجیره خودتون رو انتخاب کنین و معاملات خودتون رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: صرافی پنکیک سواپ(PancakeSwap) چیست؟

صرافی هش فلو چه ویژگی هایی دارد؟

صرافی هش فلو چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، هش فلو(Hashflow) نوعی صرافی غیرمتمرکز هست که واسه قابلیت همکاری، لغزش قیمت صفر و معاملات محافظت شده با MEV ایجاد شده. همه معاملات بدون کمیسیون هست و همه قیمت ها با قیمت های نشون داده شده خود انجام میشن. صرافی هش فلو ویژگی ها و قابلیت های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. در ادامه برخی از ویژگی های صرافی هش فلو رو بررسی می کنیم:

  • یکی از ویژگی های صرافی هش فلو این هست که رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی از خدمات و امکانات این پلتفرم معاملاتی استفاده کنین.
  • همه معاملات در صرافی هش فلو، چه به صورت لوکال و بومی روی یه زنجیره انجام بشن، چه روی چند زنجیره مختلف در برابر مشکلاتی مثل اسلیپیج قیمتی، حمله ساندویچی و مسئله MEV محافظت میشن.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی هش فلو این هست که پلتفرم Hashflow از موتور ترکیبی آنچین و آفچین به اسم RFQ واسه به دست اوردن قیمت از سه بازارسازهایی که نقدینگی رو در استخرهای آنچین مدیریت می کنند، استفاده می کنه.
  • یکی دیگه از قابلیت های صرافی هش فلو این هست که صرافی Hashflow در برابر اسلیپیج ناشی از MEV میان زنجیره ای محافظت می کنه. این اتفاق در صورتی ممکنه رخ بده که حرکت قیمتی قابل توجهی بین زمان ثبت سفارش در زنجیره مبدا تا زمان تایید اون در زنجیره مقصد رخ بده.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی هش فلو، قابلیت سواپ ارزهای دیجیتال هست. شما می تونین در این پلتفرم معاملاتی، رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو مبادله کنین و به اون ها رو به همدیگه تبدیل کنین.

مقاله پیشنهادی: صرافی هانی سواپ(HoneySwap) چیست؟

عملکرد پلتفرم معاملاتی هش فلو چگونه است؟

عملکرد پلتفرم معاملاتی هش فلو چگونه است؟

توجه داشته باشین که بازارساز خودکار در مقایسه با دفتر معاملاتی گزینه خوبی واسه پلتفرم های غیرمتمرکز هست، ولی مشکلات زیادی واسه اون مطرح میشه. یکی از اصلی ترین مشکلات این روش عدم استفاده مناسب از کل سرمایه موجود در استخرهای نقدینگی هست. در این تکنیک از همه دارایی های موجود در استخرها فقط واسه فعالیت در یه برنامه استفاده میشه که قسمت زیادی از این دارایی ها بدون استفاده باقی می مونه.

مشکلات موجود در صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) باعث شد تا پروژه کریپتویی هش فلو روش جدیدی به عنوان مدل درخواست نقل قول به وجود بیاره که به بازارگردان های حرفه ای اجازه میده تا استخرهای نقدینگی رو مدیریت کنند و مشکلات موجود رو از این روش برطرف کنند. این تکنیک به تریدرها و ارائه دهنده های نقدینگی کارایی، سطح امنیت بالا و محصولاتی رو ارائه میدن که قبل از این در حوزه دیفای(DeFi) غیرممکن بودن. در صرافی هش فلو به جای استفاده از یه تابع قیمت گذاری قابت که توسط AMMها استفاده میشه، به بازارسازها این امکان داده میشه تا منابع نقدینگی و قیمت ارزهای دیجیتال رو با استفاده از توابع قیمت گذاری خارج از زنجیره یا شبکه مشخص و به وسیله امضاهای رمزنگاری پشتیبانی کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز هش فلو یا Hashflow بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی هش فلو بپردازیم و عملکرد پلتفرم معاملاتی هش فلو رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی هش فلو یا Hashflow نوعی صرافی غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین در این صرافی اقدام به سواپ و مبادله توکن های مورد نظر خودتون کنین. این صرافی امکانات و قابلیت های زیادی رو به کاربران بازار رمز ارزها ارائه میده.

 


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) چیست؟
سوال امنیتی :9+59 = ?