صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange) چیست؟

1402/07/03

صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange)؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این پلتفرم به عنوان یکی از انواع صرافی غیرمتمرکز به دست بیارین؟ آیا می دونین صرافی غیرمتمرکز ولا چیست؟ این صرافی چه ویژگی هایی داره؟ صرافی Vela Exchange از کدوم ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه؟ کارمزدهای صرافی ولا اکسچنج چقدر هست؟ آیا این صرافی واسه کاربران ایرانی مناسب هست؟ رمز ارز بومی صرافی ولا چیست؟

صرافی های غیرمتمرکز بستری واسه معاملات ارزهای دیجیتال با تکیه بر اسمارت کانترکت ها به کاربران ارائه کردن. کاربران می تونن با کمک قراردادهای هوشمند به صورت مستقیم از طریق کیف پول رمزنگاری خودشون به مبادله رمز ارزها بپردازن. صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال مختلفی وجود دارن که شما می تونین از این صرافی ها استفاده کنین. ولا اکسچنج هم یکی از این صرافی هاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز ولا یا Vela Exchange بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ولا اکسچنج بپردازیم و کارمزدهای صرافی ولا رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی ولا اکسچنج چیست؟

صرافی ولا اکسچنج چیست؟

صرافی ولا اکسچنج یا Vela Exchange یکی از صرافی های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه آربیتروم هست که امکان معامله قراردادهای دائمی رو واسه کاربران خودش فراهم می کنه. شما می تونین با قابلیت استکینگ و کد رفرال صرافی ولا اکسچنج درآمد کسب کنین، ولی خیلی زود و بعد از مهاجرت به شبکه اصلی خودش محصولاتی مثل اسپات تریدینگ و معاملات خارج از بازار رمز ارزها رو هم به قابلیت های خودش اضافی می کنه. همچنین سازنده های این صرافی وعده ایردراپ توکن VELA رو بعد از راه اندازی شبکه مین نت دادن. شما می تونین با استفاده از صرافی ولا اکسچنج اقدام به سواپ و تبدیل ارزهای دیجیتال کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی غیرمتمرکز ولا اکسچنج به وسیله افرادی به اسم های Travis Skweres و Dan Peng ایجاد شده. تراویس از سال 2012 در بازار رمز ارزها فعال بوده و شرکت پورتال فایننس رو تاسیس کرده که بعدا توسط صرافی کوین بیس خریداری شد. این تیم تقریبا 2.1 میلیون دلار رو در طی چن دوره جذب کرده و با شرکت هایی مثل Big Brain، Orange Dao، Magnus Capital و.... همکاری داره.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز هش فلو(Hashflow) چیست؟

صرافی ولا اکسچنج چه قابلیت هایی دارد؟

صرافی ولا اکسچنج چه قابلیت هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، صرافی ولا اکسچنج(Vela Exchange) نوعی پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز در بستر شبکه بلاک چینی آربیتروم هست که شما می تونین در این پلتفرم اقدام به خرید و فروش رمز ارزهای مختلفی کنین. این صرافی ویژگی ها و قابلیت های مختلفی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه برخی از قابلیت های صرافی ولا اکسچنج رو بررسی می کنیم:

معاملات قراردادهای دائمی

یکی از قابلیت های صرافی ولا اکسچنج، انجام معاملات قراردادهای دائمی هست. دفتر سفارشی واسه ترید قراردادهای دائمی در این صرافی وجود داره. کاربران این امکان رو دارن تا استیبل کوین هایی مثل USDC رو به عنوان وثیقه قرار بدن. قرارداد دائمی واسه تریدرها کمک می کنه تا بدون محدودیت زمانی، در رابطه با تغییرات کوتاه مدت یا بلند مدت یه ارز دیجیتال یا دارایی گمانه زنی کنند.

اسپات تریدینگ

صرافی غیرمتمرکز ولا اکسچنج امکان انجام معاملات اسپات رو به کاربران ارائه میده. بهتره بدونین معاملات اسپات یا Sopt Trading به معامله هایی گفته میشه که تحویل ارز دیجیتال یا کالای فروخته شده در زمان انجام معامله و با قیمت لحظه ای انجام میشه. خیلی از تریدرها و معامله گران سعی می کنند تا معاملات اسپات خودشون رو در صرافی ولا اکسچنج انجام بدن و سود به دست بیارن.

معاملات OTC و P2P

یکی دیگه از قابلیت های صرافی ولا اکسچنج، انجام معاملات خارج از بازار(OTC) و همتا به همتا(P2P) هست. شما می تونین در این صرافی از هر دو بازار خارج از بازار و همتا به همتا استفاده کرده و معاملات خودتون رو انجام بدین. به معامله هایی که با حذف و از بین بردن واسطه ها و بین دو شخص و بدون نظارت صرافی ارز دیجیتال انجام میشه، معامله OTC گفته میشه.

بیشتر بدانید: مقایسه کارمزد معاملات در صرافی های OTC و P2P

امنیت صرافی Vela Exchnage چقدر است؟

امنیت صرافی Vela Exchnage چقدر است؟

توجه داشته باشین که واسه بررسی امنیت پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز(DEX) میشه به مسئله هایی مثل اخبار هک صرافی یا ولت های بومی اون توجه کرد. یکی از عوامل مهم در تامین امنیت پروژه های ارز دیجیتال متن باز بودن این پلتفرم هاست. داکیومنت ها یا وایت پیپر خود ادعای اوپن سورس بودن نداره، ولی صفحه ای گیت هاب منتسب به صرافی غیرمتمرکز Vela Exchnage هست.

ولا اکسچنج برای کاربران ایرانی مناسب است؟

در قسمت شرایط سرویس دهی صرافی ولا اکسچنج، کاربران ایرانی در استفاده از این پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز منع شدن. همچنین شما بدون VPN نمی تونین وارد وبسایت رسمی Vela Exchange بشین. حتی بر اساس تجربه ما با بعضی از IPها مثل ترکیه هم امکان اتصال کیف پول به صرافی ولا اکسچنج وجود نداره. بنابراین، در زمان استفاده از این پلتفرم معاملاتی حتما از یه VPN یا VPS قوی کمک بگیرین.

آشنایی با توکن بومی صرافی ولا اکسچنج

صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange) چیست؟

نکته قابل توجه این هست که صرافی غیرمتمرکز ولا اکسچنج چند ارز دیجیتال مختلف واسه سوددهی به کاربران خودش داره. توکنی بومی این صرافی با نماد اختصاری VELA در بستر شبکه بلاک چینی آربیتروم قرار داره. استیکینگ و سپرده گذاری توکن VELA و نحوه کسب درآمد از این رمز ارز رو می تونین یاد بگیرین. در حال حاضر توکن بومی صرافی ولا اکسچنج در صرافی های ارز دیجیتال Camelot، یونی سواپ، تریدر جو و..... قرار داره و می تونین از طریق این صرافی ها توکن VELA رو خریداری کنین. همچنین VLP هم توکن تامین نقدینگی صرافی غیرمتمرکز ولا اکسچنج هست که با استفاده از این توکن میشه کسب درآمد کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز ولا یا Vela Exchange بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های صرافی ولا اکسچنج بپردازیم و کارمزدهای صرافی ولا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی ولا اکسچنج یکی از صرافی های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه آربیتروم هست که امکان معامله قراردادهای دائمی رو واسه کاربران خودش فراهم می کنه. این صرافی قابلیت های زیادی داره که از جمله از این قابلیت ها میشه به معاملات اسپات، معاملات قراردادهای دائمی و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز ولا(Vela Exchange) چیست؟
سوال امنیتی :2+83 = ?