دیوار خرید و فروش در بازار رمز ارزها چیست؟

1402/07/02

دیوار خرید و فروش در بازار رمز ارزها؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از دیوار خرید ارز دیجیتال چیست؟ دیوار فروش چطور؟! چجوری میشه دیوارهای خرید و فروش رو در بازار ارزهای دیجیتال شناسایی کرد؟ چجوری می تونیم تشخیص بدیم که بازار کریپتو تحت کنترل هست؟ عملکرد دیوار فروش چجوریه؟ چرا تریدرها از دیوار خرید و فروش استفاده می کنند؟

دیوار خرید یه سفارش خرید بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال یا تجمعی از سفارش های خرید در قیمتی مشخص هست. همچنین دیوار فروش به یه سفارش فروش گسترده یا تجمع سفارش های فروش در سطح قیمتی خاص گفته میشه. ایجاد یه دیوار خرید و دیوار فروش به وسیله نهنگ ها امکان پذیر هست. تریدرهایی که بخش بزرگی از ارزهای دیجیتال یا سهام موجود رو در اختیار دارن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دیوار خرید و فروش در بازار رمز ارزها واستون ارائه بدیم، به بررسی عملکرد دیوار خرید بپردایم و نحوه شناسایی دیوارهای خرید و فروش در بازار کریپتو رو به شما یاد بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

آشنایی با دیوار خرید در ارز دیجیتال

آشنایی با دیوار خرید در ارز دیجیتال

دیوار خرید یا Buy Wall نوعی سفارش خرید بزرگ یا تعدادی از سفارش های خرید در سطح قیمتی مشخص هست. حجم این سفارش های خرید اونقدر زیادی هست که در صورت انجام معاملات، قیمت ارز دیجیتال به شدت بالا میره. در واقع وجود دیوار خرید باعث بالا رفتن قیمت رمز ارزها حتی قبل از انجام سفارش های معاملاتی میشه. این مسئله به این دلیل هست که بعد از برخورد قیمت ارز دیجیتال با دیوار خرید(Buy Wall) عرضه رمز ارزها به طور چشمگیری کم میشه. همچنین دیوار خرید نشون دهنده اطمینان بازار کریپتو هست که سطح قیمت به صورت باور نکردنی بالاتر از دیوار خرید میشه و دارنده ها سود زیادی به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین ممکنه ایجاد دیوار خرید(Buy Wall) از سمت شخصی پولدار به اسم نهنگ ارز دیجیتال، تعدادی از معامله گران و یا حتی موسسه های مختلفی ایجاد بشه. مبادلات در پلتفرم های معاملاتی از راه بخش دفتر سفارشات انجام میشه. این بخش جایی هست که در اون خریداران، مبالغی رو که خرید کردن عنوان می کنند و همچنین فروشنده هم مبالغی که واسه فروش خودشون مشخص کردن رو مطرح می کنند. دیوار خرید از ریزش شدید قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه و باعث میشه تا تریدرها ضرر نکنند.

بیشتر بخوانید: اوردر بوک(Order Book) در ارزهای دیجیتال چیست؟

دیوار فروش در ارز دیجیتال چیست؟

دیوار فروش در ارز دیجیتال چیست؟

توجه داشته باشین که دیوار فروش یا Sell Wall در مقابل دیوارهای خرید ارزهای دیجیتال قرار داره. به یه سفارش فروش گسترده یا تجمع سفارش های فروش در سطح قیمتی خاص اشاره داره و همچنین معمولا در معاملات ارزهای دیجیتال دیده میشه. دیوار فروش می تونه باعث کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بشه. چون دیوار فروش نشون میده که عرضه رمز ارزها با اون قیمت بیشتر میشه. این مسئله تقاضا رو تحت فشار قرار میده و قیمت رو پایین میاره. تریدرهایی که قصد دارن ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن، از این واقعیت مطلع هستن که اگه قیمت خودشون رو بالاتر از دیوار فروش قرار بدن، ممکنه ارز دیجیتال هیچ وقت به قیمت سفارش اون ها نرسه.

دیوار فروش در بازار رمز ارزها این امکان رو داره تا قیمت ارزهای دیجیتال رو سرکوب کرده و افراد رو مجبور کنه تا در محدوده خاصی معاملات خودشون رو انجام بدن. به عبارت دیگه، اون ها با نشون دادن به سایر تریدرها جوری وانمود می کنند که قیمت اگه از مقاومت قابل توجهی عبور نکنه، توانایی رفتن به سطح بالاتر رو نخواهد داشت. اینجور سفارش های عمدی، توسط افراد خاص به ویژه نهنگ ها که رمز ارزهای بزرگی رو در اختیار دارن گذاشته میشه، ولی معمولا هیچ قصد خریدی از تریدرها ندارن و هدف اون ها فقط فریب دادن اون هاست.

مقاله پیشنهادی: اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

نحوه شناسایی دیوارهای خرید و فروش

نحوه شناسایی دیوارهای خرید و فروش

واسه اینکه بتونین دیوارهای خرید و فروش رو در بازار ارزهای دیجیتال شناسایی کنین، تریدر اول باید نحوه خوندن یه دفتر سفارش رو بدونه. یه دفتر سفارش یه فهرست الکترونیکی از خرید و فروش سفارش ها واسه یه ابزار امنیتی با مالی خاص هست که با توجه به سطح قیمت سازماندهی شده. یه دفترچه سفارش تعداد ارزهای دیجیتال پیشنهادی یا ارائه شده در هر نقطه قیمتی رو ذکر می کنه. دفترهای سفارش بروز هستن و به صورت مداوم در زمان واقعی آپدیت میشن. در هر دفتر سفارش شرایط پیشنهاد و درخواست رو مشاهده می کنین. پیشنهاد یه سفارش خرید هست، در حالی که یه درخواست سفارش فروش هست.

زمانی که نقاط قیمت یه سفارش خرید و فروش مطابقت داشته باشه، مبادله باعث انجام معامله میشه. وقوع این معاملات به نوبه خودش بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی می ذاره. مثلا اگه تقاضای زیادی واسه یه ارز دیجیتال داشته باشه و خریداران مایل به پرداخت هزینه بالایی واسه اون باشن، ممکنه قیمت پیشنهادی خودش رو تا وقتی که با قیمت فروشنده ها مطابقت نداشته باشه، افزایش بدن. وقتی که اینجور معامله ها انجام میشه، قیمت ارزهای دیجیتال بالا میره و دارنده ها سود زیادی به دست میارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دیوار خرید و فروش در بازار رمز ارزها واستون ارائه بدیم، به بررسی عملکرد دیوار خرید بپردایم و نحوه شناسایی دیوارهای خرید و فروش در بازار کریپتو رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، دیوار خرید و فروش اصطلاحی در بازار ارزهای دیجیتال هست که از ریزش و افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه. شما می تونین با خوندن دفتر سفارشات، دیوار خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین و بتونین معاملات پرسودی انجام بدین.

 


نظرات کاربران در مورد دیوار خرید و فروش در بازار رمز ارزها چیست؟
سوال امنیتی :1+42 = ?