آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

نوشته شده در : 1403/03/24

جستجو


ضمن عرض ادب و احترام به همه ی همراهان عزیز و گران قدر ما تلاش کردیم بار دیگر و مثل همه ی مقالات قبلیمون اطلاعات جامع و کاملی رو براتون ارائه بدیم این بار در مقاله ی، آموزش ترید در ارزهای دیجیتال سعی کردیم شما رو با ترید ارز دیجیتال چیست؟ و تریدر کیست؟ در ضمن انواع روش‌های کسب درآمد از فروش و خرید ارز دیجیتال رو بررسی کردیم از جمله، ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping)، ترید روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)، ترید سووینگ (Swing Trading)، ترید به روش موقعیت گیری Position Trading، فعالیت بلندمدت در بازار و انتخاب صرافی مناسب، مهم‌تر از شیوه انتخابی برای ترید، به عنوان رایج ترین شیوه های ترید رو براتون معرفی کردیم.

بهتره بدونین که معاملات رمزارزها که شامل خریداری کردن و یا به فروش رساندن اینگونه ارزهاست، ترید نام گرفته، تریدرِ کریپتوکارنسی، به شکل ساده و با مفهوم عام تر که به عنوان معامله گر ارز دیجیتال نیز شناخته می شه، شخصیِ که انواع معاملات خریداری و یا فروش خود را بر روی ارزهای خارجی و یا ارزهای دیجیتال انجام میده. تریدر جهت به دست آوردن سود از معاملات خود، لازمه توسط به کار گرفتن ابزارهایی از روند قیمت ارزها مطلع بشه. برای توضیحات بیشتر لطفا با ما همراه باشین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال

بهتره بدونین که ترید به معنی معامله هست و ترید ارز دیجیتال به معنای باز کردن پوزیشن خرید و فروش قیمت یک ارز دیجیتال در برابر یک ارز دیجیتال دیگر یا در برابر دلار هست. ترید بی شک یکی از روش‌ های کسب درآمد بسیار محبوب چه برای بازار ارز دیجیتال و چه در بازارهای مالی به منظور کسب سود هستش. در واقع می تونیم بگیم که ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد هست. مهم ‌ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در اینه که سرمایه ‌گذاری به معنی نگه داری ارز دیجیتال برای مدت‌ زمان طولانی هستش، اما بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوتاه مدت هست. در واقع در بازار کریپتو کارنسی، اصطلاح ترید کردن (Trading) بیشتر به معاملات کوتاه‌ مدتی اشاره داره که در آن‌ ها کاربر از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود دریافت می ‌کنه. 

مقاله پیشنهادی مرتبط: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

تریدر کیست؟

تریدر کیست؟

حال نوبت به این رسیده در این بخش از آموزش ترید در ارزهای دیجیتال شما عزیزان رو با اصطلاح تریدر کیست؟ اشنا کنیم تریدر یا معامله گر (Trader) به فردی گفته می‌ شه که خرید و فروش در بازارهای مالی را به ‌صورت تخصصی انجام میده. این خرید و فروش می ‌تونه در بورس یا حتی ترید ارز دیجیتال انجام بگیره. به طور کلی می‌تونیم بگیم که ‌ترید یک اصطلاح کلی و قابل‌ استفاده در تمام بازارهاست، که برای تمام معاملات پیچیده از جمله: صادرات و واردات، مبادله آثار هنری، خرید و فرش اوراق بهادار و ... کاربرد داره بهتره بدونین که، در مدل قدیمی اقتصاد، تریدر همان تاجر هست. به این شکل که، در عمده معاملات هر اقتصاد، خریدار و فروشنده به ترتیب مصرف‌کننده و تولیدکننده هستن. و اما تریدرها معمولاً به ‌صورت انفرادی و برای خودشان می تونن کار کنن. در این بین برخی از شرکت ‌ها هستن که مسئولیت خرید و فروش ‌های خودشان را به تریدرها می ‌سپارن. در واقع تریدر به دنبال نقش‌آفرینی در فرآیند مدیریتی شرکت نیستن. اگر این معاملات برای اشخاص یا مؤسسات انجام بشه، در ازای هر یک از خرید و فروش ‌ها به معامله‌گر کارمزد تعلق می ‌گیره.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال

آموزش ترید کردن در ارزهای دیجیتال

تریدرهایی که تونستن از معامله خود سودی کسب کنن به طور حتم زمان زیادی را صرف یادگیری تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک ‌های موجود و اصول ترید کردن. همانطور که قبلا هم گفتیم معنای ترید کردن اینه که شما زمانی که قیمت کاهش یافته آن را خریداری می‌ کنین و در زمان افزایش آن را می فروشین با اینکار می‌ تونین سود زیادی کسب کنین ولی باید ریسک این کار را قبول کنین. خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا همان تریدینگ (Trading) انواع مختلفی داره و نوع ترید ممکنه بر اساس شرایط بازار و تصمیمات فرد، بر روی کسب درآمد از طریق ترید ارزهای دیجیتال تاثیر بزاره. این نکته را هم نباید فراموش کنین که سبک مناسب برای هر فردی جهت انجام ترید ارزهای دیجیتال متفاوت هست با این مقدمه کوتاه از انواع روش‌های کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال به برخی از روش های رایج ترید خواهیم پرداخت.

• ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping)

آموزش ترید کردن در ارزهای دیجیتال

برای اینکه بیشتر با دنیای تریدرها و انواع روش‌ های ترید ارز دیجیتال به منظور کسب پول و یا کسب سود و منفعت آشنا بشیم جا داره که ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping) رو مورد مطالعه قرار بدیم. شیوه معاملاتی اسکالپینگ به روشی گفته می ‌شه که به واسطه تحرکات قیمتی جزئی به تریدر یا معامله‌کننده سود می ‌رسونه. به عبارت ساده‌ تر و بهتر، تریدر یا معامله‌گر با استفاده از این استراتژی می ‌تونه، از تحرکات کوچک و آهسته قیمت ارزها یا سهام مختلف در یک مدت کوتاه سود ببره. فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال در روش اسکالپینگ به این شکله که تریدر، با توجه به دانش عمیقی که نسبت به ارز مد نظر و بازار آن داره، در زمان افت قیمت، اقدام به خرید می ‌کنه و سپس با افزایش قیمت، ارز را به فروش می رسونه. به عبارت دیگه، تریدرها با استفاده از روش Scalping در واقع قصد دارن معاملات متعدد با سود کم را در نظر بگیرن. توجه کنین که این فرآیند می‌ تونه در عرض چند ساعت و یا حتی چند دقیقه انجام بشه و لازمه بدونین که بهترین تایم فریم برای اسکالپینگ باید نمودارهای بین ۵ تا ۳۰ دقیقه باشه. هرچه بازه زمانی کوچک تر یا کمتر باشه، تنظیمات معاملاتی بیشتری و دقیق تری به وجود میاد. و لازمه به این موضوع هم توجه کنین که این کاملاً به استراتژی اسکالپینگی که انتخاب می کنین بستگی داره.

• ترید روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)

 ترید روزانه ارز دیجیتال

و یکی دیگر از رایج ‌ترین روش‌ های ترید، ترید روزانه که در زبان انگلیسی به عنوان Day Trading شناخته می ‌شه، عبارتی مرکب از دو واژه Day (روز) و Trading (معامله کردن یا ترید کردن) هست. استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال شامل ورود و خروج از یک موقعیت بازار در همان روز هستش که به این نوع معاملات «معاملات روزانه یا Intraday Trading» نیز گفته می شه که نشان‌ دهنده نوع این معاملات هست.

برخلاف خرید و فروش فوری یا معاملات اسکالپینگ، ترید روزانه ارز دیجیتال در طول یک روز کامل انجام می گیره. در حالی که معاملات اسکالپینگ، تمامی معاملات و ترید های مربوط به ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه و در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه صورت می‌ گیره. در ترید روزانه با صرف زمان بیشتر، ریسک معامله کاهش پیدا می کنه و امکان سودآوری بالا میره به عبارت ساده ‌تر، سودی که تریدر در ترید روزانه ارز دیجیتال به دنبال اون هستش، کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ ارزیابی می ‌شه، به عقیده بسیاری از تریدرهای روزانه، شناسایی و استفاده کردن از استراتژی مناسب و سودآور برای یک تریدر روزانه از شناسایی ارز دیجیتال مناسب مهم‌تر و با ارزش تر هست. هدف ترید روزانه ارزهای دیجیتال، سود بردن از نوسانات کوچک بازار هست. در واقع ترید روزانه همانطور که گفته شد به ‌ویژه در بازار کریپتو با رعایت اصول، بسیار سودآور هست؛ زیرا ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارن قیمت ‌های ارزهای دیجیتال بی‌ثبات ‌تر از دارایی ‌های دیگر هست و این فرصتی را برای معامله‌ گرانی فراهم می‌ کنه که از بازار آگاهی دارن. تا زمانی که استراتژی معاملاتی ترید روزانه‌ قوی تری داشته باشین و بتونین روندها را تحلیل کنین، بازار کریپتو می ‌تونه براتون سود بالایی داشته باشه.

• ترید سووینگ (Swing Trading)، فعالیت در بازه‌های زمانی طولانی

 آموزش ترید به روش ترید سووینگ

 در این قسمت از مقاله آموزش ترید در ارزهای دیجیتال قصد داریم شمارو با یک روش رایج ترید دیگر اشنا کنیم. در روش معاملاتی سوئینگ تریدینگ کسب کردن بیشترین و بالاترین مقدار سود از پتانسیل حرکتی قیمت هست. در سویینگ تریدینگ، معامله گر یک پوزیشن را (خرید یا فروش) برای مدت بیشتر از یک دوره ترید حفظ می کنه که بین یک هفته تا چند ماه می تونه طول بکشه. و در ضمن یک استراتژی مهم و کاربردی در ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین به شمار میاد. در روش سویینگ تریدینگ (Swing Trading) می تونیم از ابزارهایی مثل اندیکاتورهای RSI، میانگین متحرک، باندهای بولینگر و خطوط فیبوناچی برای تحلیل تکنیکال و از روش‌ پرایس اکشن و الگوهای آن مثل الگوهای کندل و محدوده مقاومت و ساپورت برای انجام معامله استفاده کنیم.

نتیجه گیری

نهایتا در مقاله آموزش ترید در ارزهای دیجیتال باید گفت که انجام ترید ارز دیجیتال به منظور کسب سود فعالیتی پرسودی هست به شرط اینکه راه‌ و‌ رسم اون رو به خوبی بلد باشیم که تنها روش موفقیت در اون، از طریق یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال امکان ‌پذیر هست. در این بازار ممکنه بدون علم و تنها از روی شانس چند بار سود کنین ولی زمانی می رسه که یک ضرر بزرگ تمام دارایی‌ تون را از بین ببره. برا همین باید خیلی توجه داشته باشین که یه وقتی متحمل ضرر هنگفتی نشین پیشنهاد ما اینه که با صرافی ارز دیجیتال اینانس همراه بشین ارزو می کنیم همیشه پیروز و موفق باشین. 

نظرات کاربران در مورد آموزش ترید در ارزهای دیجیتال
  • ممنون از مقاله خوبتون

    آیا دوره ویدیویی کامل و جامع برای آموزش ارز دیجیتال میتونید معرفی کنید؟

    بسیار عالی و کامل

سوال امنیتی :1+58 = ?