آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

1401/12/01


ضمن عرض ادب و احترام به همه ی همراهان عزیز و گران قدر ما تلاش کردیم بار دیگر و مثل همه ی مقالات قبلیمون اطلاعات جامع و کاملی رو براتون ارائه بدیم این بار در مقاله ی، آموزش ترید در ارزهای دیجیتال سعی کردیم شما رو با ترید ارز دیجیتال چیست؟ و تریدر کیست؟ در ضمن انواع روش‌های کسب درآمد از فروش و خرید ارز دیجیتال رو بررسی کردیم از جمله، ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping)، ترید روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)، ترید سووینگ (Swing Trading)، ترید به روش موقعیت گیری Position Trading، فعالیت بلندمدت در بازار و انتخاب صرافی مناسب، مهم‌تر از شیوه انتخابی برای ترید، به عنوان رایج ترین شیوه های ترید رو براتون معرفی کردیم.

بهتره بدونین که معاملات رمزارزها که شامل خریداری کردن و یا به فروش رساندن اینگونه ارزهاست، ترید نام گرفته، تریدرِ کریپتوکارنسی، به شکل ساده و با مفهوم عام تر که به عنوان معامله گر ارز دیجیتال نیز شناخته می شه، شخصیِ که انواع معاملات خریداری و یا فروش خود را بر روی ارزهای خارجی و یا ارزهای دیجیتال انجام میده. تریدر جهت به دست آوردن سود از معاملات خود، لازمه توسط به کار گرفتن ابزارهایی از روند قیمت ارزها مطلع بشه. برای توضیحات بیشتر لطفا با ما همراه باشین.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال

بهتره بدونین که ترید به معنی معامله هست و ترید ارز دیجیتال به معنای باز کردن پوزیشن خرید و فروش قیمت یک ارز دیجیتال در برابر یک ارز دیجیتال دیگر یا در برابر دلار هست. ترید بی شک یکی از روش‌ های کسب درآمد بسیار محبوب چه برای بازار ارز دیجیتال و چه در بازارهای مالی به منظور کسب سود هستش. در واقع می تونیم بگیم که ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد هست. مهم ‌ترین تفاوت ترید ارز دیجیتال با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در اینه که سرمایه ‌گذاری به معنی نگه داری ارز دیجیتال برای مدت‌ زمان طولانی هستش، اما بازه زمانی ترید برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوتاه مدت هست. در واقع در بازار کریپتو کارنسی، اصطلاح ترید کردن (Trading) بیشتر به معاملات کوتاه‌ مدتی اشاره داره که در آن‌ ها کاربر از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود دریافت می ‌کنه. 

خرید آنلاین ارز دیجیتال و فروش آن به‌ عنوان یک حرفه تخصصی شناخته می‌ شه. روش ‌های مختلفی برای ترید ارز دیجیتال وجود داره و هیچ الزامی نداره که تریدر فقط از یک سبک معامله‌گری استفاده کنه. با توجه به شرایط بازار، تریدر می‌ تونه در واقع روش معاملاتی خود را تغییر بده. در حقیقت ترید یک شغل دائمی هست و در سراسر دنیا افرادی زیادی به این فعالیت مشغول هستن. هم چنین باید در نظر داشته باشید که ترید صرفاً به بازار ارز دیجیتال محدود نمی‌ شه. معامله‌‌گر در ترید به دنبال اینه که تا قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش‌ بینی کنه. برای پیش ‌بینی قیمت‌ ها باید اخبار و رویدادهای این صنعت را دنبال بکنه و با نمودارهای مختلف سر و کار داشته باشه. نکته‌ی مهمی که درباره ترید ارزهای دیجیتال باید بدونین، این که این کار به روش ‌های مختلفی انجام می ‌گیره. لازمه بدونین که انواع ترید به روش‌ های ساعتی، روزانه، ماهانه و سالانه تقسیم می‌ شه. به عبارت دقیق تر فرد معامله‌گر برای رسیدن به مهارت در معاملات نیازمند زمان، سرمایه و تلاش زیاد هست. در مبحث بعدی شمارو تریدر کیست اشنا می کنیم.

مقاله پیشنهادی مرتبط: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

تریدر کیست؟

تریدر کیست؟

حال نوبت به این رسیده در این بخش از آموزش ترید در ارزهای دیجیتال شما عزیزان رو با اصطلاح تریدر کیست؟ اشنا کنیم تریدر یا معامله گر (Trader) به فردی گفته می‌ شه که خرید و فروش در بازارهای مالی را به ‌صورت تخصصی انجام میده. این خرید و فروش می ‌تونه در بورس یا حتی ترید ارز دیجیتال انجام بگیره. به طور کلی می‌تونیم بگیم که ‌ترید یک اصطلاح کلی و قابل‌ استفاده در تمام بازارهاست، که برای تمام معاملات پیچیده از جمله: صادرات و واردات، مبادله آثار هنری، خرید و فرش اوراق بهادار و ... کاربرد داره بهتره بدونین که، در مدل قدیمی اقتصاد، تریدر همان تاجر هست. به این شکل که، در عمده معاملات هر اقتصاد، خریدار و فروشنده به ترتیب مصرف‌کننده و تولیدکننده هستن. و اما تریدرها معمولاً به ‌صورت انفرادی و برای خودشان می تونن کار کنن. در این بین برخی از شرکت ‌ها هستن که مسئولیت خرید و فروش ‌های خودشان را به تریدرها می ‌سپارن. در واقع تریدر به دنبال نقش‌آفرینی در فرآیند مدیریتی شرکت نیستن. اگر این معاملات برای اشخاص یا مؤسسات انجام بشه، در ازای هر یک از خرید و فروش ‌ها به معامله‌گر کارمزد تعلق می ‌گیره.

در حقیقت معامله گران با بررسی دقیق شرایط و روند، بهترین زمان برای ورود و خروج از بازارهای مالی را شناسایی می‌ کنن. به این شکل که ترید کردن یا معامله‌گری نیازمند دانش گسترده و تخصصی مرتبط با بازار مالی هستش، زمان زیاد برای پیگیری اخبار و بررسی وضعیت بازار و مهارت و قدرت تحلیل بالا است از جمله مواردی هستش که یک تریدر باید مد نظر خود قرار بده. به همین دلیل فعالیت تخصصی در بازارهای مالی مخصوصاً بازار پرنوسان و غیر قابل پیش ‌بینی ارزهای دیجیتال اصلاً کار ساده‌ای نیست، بازار ارز دیجیتال فراز و فرودهای بسیاری داره‌. کسی که در این بازار به صورت فعال شروع به ترید کردن می‌ کنه باید خود را آماده‌ ی هر ریزش و یا افزایشی بکنه‌. چرا که تریدرها باید هم زمان با شناسایی الگوهای چندین معاملاتی، استراتژی مورد نظر خودشان را پیاده‌سازی کنن تا در نهایت بتونن با توجه به نتایج به دست آمده، خرید و فروش را انجام بدن. امیدواریم این مقاله مورد فیض شما عزیران قرار گرفته باشه.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال

آموزش ترید کردن در ارزهای دیجیتال

تریدرهایی که تونستن از معامله خود سودی کسب کنن به طور حتم زمان زیادی را صرف یادگیری تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک ‌های موجود و اصول ترید کردن. همانطور که قبلا هم گفتیم معنای ترید کردن اینه که شما زمانی که قیمت کاهش یافته آن را خریداری می‌ کنین و در زمان افزایش آن را می فروشین با اینکار می‌ تونین سود زیادی کسب کنین ولی باید ریسک این کار را قبول کنین. خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا همان تریدینگ (Trading) انواع مختلفی داره و نوع ترید ممکنه بر اساس شرایط بازار و تصمیمات فرد، بر روی کسب درآمد از طریق ترید ارزهای دیجیتال تاثیر بزاره. این نکته را هم نباید فراموش کنین که سبک مناسب برای هر فردی جهت انجام ترید ارزهای دیجیتال متفاوت هست با این مقدمه کوتاه از انواع روش‌های کسب درآمد از ترید ارزهای دیجیتال به برخی از روش های رایج ترید خواهیم پرداخت.

• ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping)

آموزش ترید کردن در ارزهای دیجیتال

برای اینکه بیشتر با دنیای تریدرها و انواع روش‌ های ترید ارز دیجیتال به منظور کسب پول و یا کسب سود و منفعت آشنا بشیم جا داره که ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ (Scalping) رو مورد مطالعه قرار بدیم. شیوه معاملاتی اسکالپینگ به روشی گفته می ‌شه که به واسطه تحرکات قیمتی جزئی به تریدر یا معامله‌کننده سود می ‌رسونه. به عبارت ساده‌ تر و بهتر، تریدر یا معامله‌گر با استفاده از این استراتژی می ‌تونه، از تحرکات کوچک و آهسته قیمت ارزها یا سهام مختلف در یک مدت کوتاه سود ببره. فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال در روش اسکالپینگ به این شکله که تریدر، با توجه به دانش عمیقی که نسبت به ارز مد نظر و بازار آن داره، در زمان افت قیمت، اقدام به خرید می ‌کنه و سپس با افزایش قیمت، ارز را به فروش می رسونه. به عبارت دیگه، تریدرها با استفاده از روش Scalping در واقع قصد دارن معاملات متعدد با سود کم را در نظر بگیرن. توجه کنین که این فرآیند می‌ تونه در عرض چند ساعت و یا حتی چند دقیقه انجام بشه و لازمه بدونین که بهترین تایم فریم برای اسکالپینگ باید نمودارهای بین ۵ تا ۳۰ دقیقه باشه. هرچه بازه زمانی کوچک تر یا کمتر باشه، تنظیمات معاملاتی بیشتری و دقیق تری به وجود میاد. و لازمه به این موضوع هم توجه کنین که این کاملاً به استراتژی اسکالپینگی که انتخاب می کنین بستگی داره.

 استراتژی اسکالپ در ارزهای دیجیتال مبتنی بر تحلیل تکنیکال هست. یک اسکالپر باید بتونه از نوسانات جزیی بازار استفاده کنه. هدف در این روش این که فرد نوسان گیر، به هیچ وجه درگیر یک سرمایه‌گذاری نشه و صرفا از مزایای افزایش حجم معاملات استفاده بکنه و با یک سود کم، از آن خارج بشه. چرا که تنها با متوسل شدن به استراتژی خروجه که می ‌‌تونیم از ضررهای احتمالی موجود در این شیوه معاملاتی خارج بشیم.

لازمه‌ های تبدیل شدن به یک اسکالپر اینه که: اولاً با تمامی جوانب بازارهای مالی مخصوصاً بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشیم و در ثانی بتونیم با احاطه بر استراتژی ‌های مربوط به این روش، از پس تمامی زیان‌ های احتمالی بیرون بیایم. شاید برخی از اشتباهات رایجی که اسکالپرها مرتکب میشن شامل: اجرای ضعیف، استراتژی ضعیف، عدم پذیرش ضرر، اهرم بیش از حد، ورود دیرهنگام، خروج دیرهنگام و معامله بیش از حد هستش.

 به خاطر اهمیت زیاد موضوع باز هم یاد اور می شیم که، یک اسکالپر باید از مهارت و دانش کافی برخوردار باشه در غیر این صورت، دچار ضررهای هنگفتی می شه. ناگفته نمونه که یک اسکالپر حرفه ‌ای باید تمامی نکات مربوط به آموزش اسکالپینگ مثل کار بار کپی ترید را یاد بگیره تا بتونه با مهارت کافی در این روش معاملاتی ظاهر بشه. دقت زیاد در استراتژی های معاملاتی و اجتناب از باز کردن پوزیشن از روی احساس از ملزومات هست. چرا که کارمزدهای معاملاتی بالا در برخی صرافی ها می تونه به طور قابل توجهی سود کلی را کاهش بده.

• ترید روزانه ارز دیجیتال (Day Trading)

 ترید روزانه ارز دیجیتال

و یکی دیگر از رایج ‌ترین روش‌ های ترید، ترید روزانه که در زبان انگلیسی به عنوان Day Trading شناخته می ‌شه، عبارتی مرکب از دو واژه Day (روز) و Trading (معامله کردن یا ترید کردن) هست. استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال شامل ورود و خروج از یک موقعیت بازار در همان روز هستش که به این نوع معاملات «معاملات روزانه یا Intraday Trading» نیز گفته می شه که نشان‌ دهنده نوع این معاملات هست.

برخلاف خرید و فروش فوری یا معاملات اسکالپینگ، ترید روزانه ارز دیجیتال در طول یک روز کامل انجام می گیره. در حالی که معاملات اسکالپینگ، تمامی معاملات و ترید های مربوط به ارزهای دیجیتال در عرض چند دقیقه و در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه صورت می‌ گیره. در ترید روزانه با صرف زمان بیشتر، ریسک معامله کاهش پیدا می کنه و امکان سودآوری بالا میره به عبارت ساده ‌تر، سودی که تریدر در ترید روزانه ارز دیجیتال به دنبال اون هستش، کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ ارزیابی می ‌شه، به عقیده بسیاری از تریدرهای روزانه، شناسایی و استفاده کردن از استراتژی مناسب و سودآور برای یک تریدر روزانه از شناسایی ارز دیجیتال مناسب مهم‌تر و با ارزش تر هست. هدف ترید روزانه ارزهای دیجیتال، سود بردن از نوسانات کوچک بازار هست. در واقع ترید روزانه همانطور که گفته شد به ‌ویژه در بازار کریپتو با رعایت اصول، بسیار سودآور هست؛ زیرا ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارن قیمت ‌های ارزهای دیجیتال بی‌ثبات ‌تر از دارایی ‌های دیگر هست و این فرصتی را برای معامله‌ گرانی فراهم می‌ کنه که از بازار آگاهی دارن. تا زمانی که استراتژی معاملاتی ترید روزانه‌ قوی تری داشته باشین و بتونین روندها را تحلیل کنین، بازار کریپتو می ‌تونه براتون سود بالایی داشته باشه.

بهتره بدونین که اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی ترید روزانه هست که در آن تریدر، کسب سود از تغییرات بسیار کم ‌‌قیمت هست. این روش در بازه ‌های زمانی کوتاه انجام می گیره و تریدر باید خیلی زود از معامله خارج بشه استراتژی دیگه، آربیتراژ (Arbitrage) هستش آربیتزاژ به زبان ساده یعنی کسب سود از اختلاف قیمت چند دارایی در بازارهای مختلف. از جمله استراتژی های مهم دیگه معاملات محدوده نوسان (Range trading) هست که در این روش با مشخص کردن کانالی که محدوده نوسان قیمت را نشان میده، به تریدر در تصمیم‌ گیری کمک می‌ کنه که چه زمانی خرید یا فروش را انجام بده.

• ترید سووینگ (Swing Trading)، فعالیت در بازه‌های زمانی طولانی

 آموزش ترید به روش ترید سووینگ

 در این قسمت از مقاله آموزش ترید در ارزهای دیجیتال قصد داریم شمارو با یک روش رایج ترید دیگر اشنا کنیم. در روش معاملاتی سوئینگ تریدینگ کسب کردن بیشترین و بالاترین مقدار سود از پتانسیل حرکتی قیمت هست. در سویینگ تریدینگ، معامله گر یک پوزیشن را (خرید یا فروش) برای مدت بیشتر از یک دوره ترید حفظ می کنه که بین یک هفته تا چند ماه می تونه طول بکشه. و در ضمن یک استراتژی مهم و کاربردی در ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین به شمار میاد. در روش سویینگ تریدینگ (Swing Trading) می تونیم از ابزارهایی مثل اندیکاتورهای RSI، میانگین متحرک، باندهای بولینگر و خطوط فیبوناچی برای تحلیل تکنیکال و از روش‌ پرایس اکشن و الگوهای آن مثل الگوهای کندل و محدوده مقاومت و ساپورت برای انجام معامله استفاده کنیم.

 استفاده از این روش در بازار خنثی چندان مناسب و معقول به نظر نمی‌ رسه‌، زیرا اگر بازار به صورت خنثی حرکت کنه، تغییرات چشم‌گیر قیمتی برای به دست آوردن سود دیده نمی شه. معامله‌گران موفق در سوئینگ تریدینگ فقط به دنبال تسلط بر یک قسمت از حرکت پیش ‌بینی شده قیمت هستن و پس از آن به سراغ فرصت‌ های بعدی میرن. در صورتی که نمودار روند صعودی داشنه باشه تحلیل فاندامنتال می تونه ارزیابی دقیق‌ تری از وضعیت بازار به تریدر ارائه بده. پس از تحلیل روند بازار، معامله گر براساس نسبت سود به خطر معامله وارد معامله می‌ شه. اگر میزان سود قابل دریافت نسبت به ریسک معامله پایین باشه تریدرها وارد معامله نمی‌ شن.

برای کسب سود و پیدا کردن یک روند قدرتمند و قابل پیش بینی در این روش، توجه به تایم فریم یا دوره های زمانی اهمیت بالایی داره. تریدرها باید بتونن دوره های زمانی مناسب را تشخیص بدن تا بهترین زمان برای ورود به معامله یا خروج از آن را پیدا کنن. به صورت کلی در روش معامله های نوسانی یا Swing Trading از نمودارهای کوتاه مدت زیر چهار ساعت (4H) برای سیگنال یابی دقیق استفاده می شه. چرا که معمولا تایم فریم را سبک هر تریدر مشخص می کنه کاربرد های زیاد این روش به اهمیت اون افزوده چرا که از این روش می تونیم برای پیش بینی قیمت دارایی ها و معامله دارایی های معمولی و سنتی استفاده کنیم. و در ضمن منابع که شامل کتاب، اپلیکیشن، دوره های آموزشی و غیره هستن می تونن دریچه جدیدی از این نوع معامله را برای کاربران باز کنن و هم چنین می تونن زیر و بم این نوع روش معاملاتی را به افراد آموزش بدن اگر شما فردی صبور هستین، و با ضررهای بزرگ مشکلی ندارین، و معامله کمتر را ترجیح میدین و و با احتیاط معامله انجام میدین قطعا این روش رو براتون توصیه می کنیم.

• ترید به روش موقعیت گیری  Position Trading، فعالیت بلندمدت در بازار

ترید به روش موقعیت گیری  Position Trading

برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال و بازار های مالی و کسب درآمد از این بازار، یکی از مرسوم‌ترین روش ‌ها  معامله کردن هست. برای انجام معامله لازمه که ابزارها و استراتژی‌ های متنوع را شناخت. یکی از رایج‌ ترین راهکارها استفاده از استراتژی پوزیشن تریدینگ Position Trading هست. در این شیوه تریدر مانند یک سرمایه‌گذار عمل می ‌کنه. تریدر در موقعیت خرید یا فروش رمز ارز قرار می‌ گیره و ممکنه تا ماه ‌ها یا سال‌ ها در همان نقطه باقی بمونه. به عبارت ساده تر و بهتر می تونیم بگیم که به مقدار دارایی یا سهام یا ارز در یک بازار مالی پوزیشن گفته می ‌شه. یکی از پرطرفداران‌ ترین روش‌ ها، نگه‌ داری این پوزیشن برای زمانی طولانی هست تا ارزش آن بیشتر بشه که اصطلاحا به آن هولد کردن پوزیشن گفته می‌ شه به همین دلیل در این شیوه تریدر به دنبال کسب سود مناسب در مدت ‌زمانی دراز هست. این شیوه برای کسانی که قصد حضور روزانه در بازار را ندارن و یا به ترید به ‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می ‌کنن، توصیه می شه.

انتخاب صرافی مناسب، مهم‌تر از شیوه انتخابی برای ترید

انتخاب صرافی مناسب، مهم‌تر از شیوه انتخابی برای ترید

در این قسمت از مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ بدیم که چرا انتخاب یک صرافی خوب از انتخاب شیوه ترید، مهم‌تر هستش؟ در پاسخ به این سوال که ممکنه براتون پیش بیاد باید بگیم که در حقیقت یک صرافی معتبر می‌ تونه از امنیت دارایی ما محافظت بکنه. از طرف دیگر یک صرافی مناسب می‌ تونه با ارائه ارزهای مختلف دست ‌ترید را در معامله باز کنه. همزمان با گسترس ارزهای دیجیتال، تعداد صرافی‌ های ارز دیجیتال در حال افزایش هست. کاربران ایرانی می ‌تونن از صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده بکنن. اما در این مسیر چالش‌ هایی نیز وجود داره. با توجه به چالش ‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال در ایران وجود داره، بسیار با اهمیت هست که شما از بین صرافی‌ های موجود، صرافی را انتخاب کنین که معتبر باشه و بتونین با خیال راحت در آن معامله کنین. زمانی که قصد دارین معاملات بزرگ انجام بدین، حجم معاملات بالای صرافی بسیار مهمه. اگر در صرافی معاملات در حجم‌ های بالا انجام نشه، اون وقت مجبورین برای یک معامله بزرگ، چندین معامله کوچک انجام بدین در این صورت هزینه ‌های شما افزایش پیدا می‌ کنه در ضمن پلتفرم‌ ها و صرافی ‌های معتبر ارز دیجیتال روش‌ های دقیقی را برای تایید هویت کاربران تنظیم می‌ کنن تا از صرافی و دارایی کاربران در برابر پولشویی و سایر موارد کلاهبرداری محافظت کنن. بنابراین، در این صرافی ‌ها برای خرید یا برداشت ارز دیجیتال، مشتری باید احراز هویت بشن. لازمه بدونین یکی از پارامترهای مهم برای ترید ارز دیجیتال، مسئله شکاف قیمت ارز دیجیتال هست. منظور از شکاف قیمتی این هست که بین بهترین سفارش خرید ارز دیجیتال و بهترین سفارش فروش ارز دیجیتال چقدر اختلاف وجود داره. که اگر شکاف قیمتی زیاد باشه، به اندازه همین شکاف ضرر می کنین در حقیقت مجبورین با قیمت بالا که خریدین حالا باید با قیمت پایین ‌تر بفروشین. 

اگر علاقه مند به یادگیری این موضوع هستین در آکادمی ارزسنج یاد بگیرین آموزش ارز دیجیتال

در فضای ارزهای دیجیتال با سئوالات و خطاهای زیادی در معاملات رو به رو می شین که نیاز دارین کسی صدای شما را بشنه و نیازهایتان را رفع کنه. صرافی‌ های نامعتبر یا ناشناخته معمولاً خدمات مشتری کمی دارن یا اصلاً ندارن. پشتیبانی مناسب از کاربران، در واقع ستون فقرات یک صرافی ارز دیجیتال به حساب میاد. حتی اگر صرافی مورد نظر امن ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان باشه اما پاسخگوی سوالات شما نباشه، از نظر ما ارزشی نداره و پایدار نیست همانطور که قبلا هم گفته شد، یکی از روش ‌های ترید یا معامله ارز دیجیتال، خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ هست که تریدر در بازه زمانی کوتاه مدت به خرید و فروش سریع می‌ پردازه. بنابراین اینکه قیمت‌ های ارائه شده در صرافی واقعی و لحظه ‌ای باشن، بسیار اهمیت داره. در انتها پیشنهاد می‌ کنیم اگر به دنیای ترید علاقه ‌مند هستین و به دنبال یک صرافی مناسبین، به اینانس مراجعه کنین. اینانس امکان خرید و فروش انواع رمز ارزها را فراهم کرده و قطعا پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

نتیجه گیری

نهایتا در مقاله آموزش ترید در ارزهای دیجیتال باید گفت که انجام ترید ارز دیجیتال به منظور کسب سود فعالیتی پرسودی هست به شرط اینکه راه‌ و‌ رسم اون رو به خوبی بلد باشیم که تنها روش موفقیت در اون، از طریق یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال امکان ‌پذیر هست. در این بازار ممکنه بدون علم و تنها از روی شانس چند بار سود کنین ولی زمانی می رسه که یک ضرر بزرگ تمام دارایی‌ تون را از بین ببره. برا همین باید خیلی توجه داشته باشین که یه وقتی متحمل ضرر هنگفتی نشین پیشنهاد ما اینه که با صرافی ارز دیجیتال اینانس همراه بشین ارزو می کنیم همیشه پیروز و موفق باشین. 

سوالات متداول

آیا می تونیم به ترید ارز دیجیتال به عنوان یک حرفه نگاه کنیم؟

به اعتقاد برخی از افراد، کسب درآمد از ترید می تونه شغل پردرآمدی و پر سودی باشه که به طریق آنلاین می تونن فعالیت کنن البته این حرفه مثل بقیه کسب و کارها نیستش که شخص مجبور باشه به صورت فیزیکی به محل کار خود بره و طی ساعت مشخصی در طول روز در آونجا حضور داشته باشه، و حقوق ثابتی دریافت بکنه. در ضمن میزان درآمد تریدرها، بسته به میزان کارکرد اون ها و هم چنین دانش آنها نسبت به نوسانات بالا و پایین بازار داره و نمی شه به عنوان شغلی با درآمد ثابت به اون نگاه کنیم به ویژه اینکه امکان ضرر در اون وجود داره. البته تریدر ماهر با مدیریت ریسک می تونه میزان ضرر وارد شده رو کنترل کنه. 

چه میزان سرمایه جهت ترید لازم هستش؟

میزان مبادله و سرمایه گذاری در این مسیر بستگی به خود شخص داره. به این شکل که هر تریدر جهت انجام معامله با ارزهای دیجیتال‌ نیاز به مقداری سرمایه داره، هر تریدر با هر میزان سرمایه از مقدار بسیار کم تا مقادیر زیاد می تونه به انجام ترید بپردازه. بنابراین لازمه ابتدا مقداری از سرمایه معمول خود را با ارزهای رمزنگاری مبادله بکنه.

آیا برای انجام ترید ارز رمزنگاری زمان خاصی وجود داره؟

لازمه بدونین که  این بازار در هفت روز هفته و در ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت داشته و تعطیلی نداره. به همین دلیل بازار ارزهای دیجیتال کاملا با بازارهای سنتی متفاوته و هیچ محدودیت زمانی و مکانی دران وجود ندارد بنابراین هر تریدر می‌ تونه در هر زمان که اراده کنه، به کسب درآمد از ترید بپردازه. 

آیا ترید ارزهای دیجیتال باعث ثروتمند شدن ماست؟

درواقع یک معامله گر حرفه ای و سرمایه گذار با تجربه بر اساس فاکتورهای مهمی مانند زمان سعی می کنه که مفهوم سودآوری را بسنجه. در واقع سودآوری صرفا به معنی افزایش سرمایه نیستش. به عبارت دیگه می تونیم بگیم که برای یک معامله گر حرفه ای در سرمایه گذاری ها این مهمه که آیا رسیدن به چنین سودی در این زمان مشخص صرفه اقتصادی داره یا نداره بعد از این میشه گفت که آیا این سود می تونه ضامن ثروتمند شدن ما باشه یا نباشه. بنابرایننحوه رسیدن و زمان رسیدن به سود مهم هستش.


نظرات کاربران در مورد آموزش ترید در ارزهای دیجیتال
  • ممنون از مقاله خوبتون

    آیا دوره ویدیویی کامل و جامع برای آموزش ارز دیجیتال میتونید معرفی کنید؟

    بسیار عالی و کامل

سوال امنیتی :5+34 = ?