لذت از دست دادن یا جومو(JOMO) در ارز دیجیتال چیست؟

1402/06/31

لذت از دست دادن یا جومو(JOMO)؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین لذت از دست دادن یا جومو چیست؟ راهکارهای تبدیل فومو به جومو کدامند؟ احساس جومو در بازار ارزهای دیجیتال چجوری به وجود میاد؟ جومو چه مزیت هایی در هنگام خرید ارز دیجیتال به همراه داره؟ چجوری میشه احساس لذت از دست دادن رو تجربه کرد؟

دنیای پرچالش مالی و بازار نوسان رمز ارزها همیشه پر از احساساتی هست که روزانه باهاشون سروکار داریم. هر کاربر می تونه در طی فعالیت معامله گری خودش بارها و بارها با این عبارت ها درگیر بشه. فاد، فومو، ترس و طمع و خیلی از موارد دیگه. یکی از اصطلاحاتی دیگه که شاید تا الان شنیده باشین و تجربش کرده باشین، لذت از دست دادن یا جومو هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد لذت از دست دادن یا JOMO بهتون ارائه بدیم، به بررسی راهکارهای تبدیل فومو به جومو بپردازیم و مزایای لذت از دست دادن رو مورد بررسی قرار بدیم.

جومو(JOMO) چیست؟

جومو(JOMO) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لذت از دست دادن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لذت از دست دادن یا جومو(JOMO) در حقیقت احساس شادی سرمایه گذاران به دلیل پیش بینی و عملکرد درست خودش نسبت به رفتار بازار رمز ارزها و فرار از یه معامله نامطلوب و ضررهای سنگین هست. در حالت فومو سرمایه گذار به دلیل ترس جا موندن از سود و از دست دادن فرصت خرید به طور احساسی و هیجانی در بالاترین قیمت اقدام به خرید ارز دیجیتال می کنه. برعکس در حالت جومو، معامله گر از پیروی رفتار سایر معامله گران دوری می کنه و از بابت تصمیم درست خودش ابراز رضایت و شادی داره.

جالب اینجاست که بدونین لذت از دست دادن یا جومو در بازار رمز ارزها به معنی دوری از پیروی رفتار سایر سرمایه گذاران و دوری از ضررهای بزرگ هست. در اصل طبق جومو، افراد باید کارهایی کنند که از اون ها لذت می برن و اقداماتی رو انجام بدن که واسشون خوشحالی به همراه داشته باشه. افرادی که درگیر احساس فومو هستن، معمولا با مقایسه کردن زندگی خودشون با اتفاقاتی که در شبکه های اجتماعی رخ میده، سعی می کنند تا بفهمن چه چیزهایی رو از دست میدن، در حالی که افرادی که بر اساس جومو زندگی می کنند، فقط به دنبال پیدا کردن خوشحالی در زندگی هستن و به این مسئله ها اهمیتی نمیدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

راهکارهای تبدیل فومو به جومو

راهکارهای تبدیل فومو به جومو

همونطور که گفتیم، احساس فومو یا ترس از دست دادن ناشی از تمایل سرمایه گذار واسه کسب سود سریع از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال هست. خیلی از تریدرها این اعتقاد رو دارن که می تونن با سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها سرمایه خودشون رو در عرض چند روز، هفته یا ماه چند برابر کنند. معمولا معامله گرانی که درگیر احساس فومو(FOMO) میشن، بدون استدلال یا یه استراتژی معاملاتی مشخص، در طول روز چند بار پوزیشن های معاملاتی خودشون رو باز می کنند و می بندن. این نوع معاملات پرخطر از نظر روحی هم معامله گر رو تحت تاثیر قرار میده و حتی باعث میشه تا استرس و کم خوابی داشته باشن.

واسه اینکه بتونین احساس ترس از دست دادن(Fomo) رو به احساس لذت از دست دادن(Jomo) تبدیل کنین، می تونین از راهکارهای زیر استفاده کنین:

  • تدوین یه استراتژی معاملاتی مناسب
  • ترسیم یه ژورنال معاملاتی با هدف نظارت بر الگوهای معاملاتی
  • تجزیه و تحلیل معاملات با استفاده از معیارهای مختلف مثل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال
  • نادیده گرفتن احساسات در بازار، پیروی از برنامه های معاملاتی مشخص و تنظیم معاملات بر اساس همون ژورنال معاملاتی

لذت از دست دادن چه مزایایی به همراه دارد؟

لذت از دست دادن چه مزایایی به همراه دارد؟

توجه داشته باشین که احساس جومو یا jomo شما رو به لذت بردن از لحظه ها تشویق می کنه. مثلا تصور کنین که دوستان شما در یه مهمونی شرکت کردن و از اون لذت می برن، در حالی که شما به اون مهمونی دعوت نشدین. در این شرایط شما می تونین دو وضعیت مختلف رو تجربه کنین. شما می تونین از لذت بردن دوتاتون در مهمونی حسرت بخورین و یا می تونین از وقت خودتون جور دیگه ای استفاده کنین و از مطالعه یه کتاب یا انجام یه کار دیگه ای لذت ببرین. کسایی که به احساس جومو باور دارن، زندگی رو زیبا می دونن و باور دارن که چیزهای زیادی در زندگی وجود داره که میشه از اون ها نهایت لذت رو برد.

مقاله پیشنهادی: کارهایی که بعد از سرمایه گذاری در رمز ارزها نباید انجام داد!

JOMO چگونه ایجاد شد؟

نکته قابل توجه این هست که یکی از کارآفرین هایی که در حوزه فناوری کار می کرد، واسه اولین بار به بررسی جومو یا JOMO پرداخت. البته هنوز در مورد منشا ایجاد جومو شک هایی وجود داره و خیلی از افراد اون رو به یکی از مقاله هایی که در سال 2018 نوشته شده نسبت میدن. استفاده از رسانه های اجتماعی در کنار مزیت های زیادی که داره، می تونه با معایبی همراه باشه که از جمله از اون ها میشه به حس فرسودگی و نارضایتی شغلی، تنها بودن و احساس خستگی و غیره اشاره کرد. همین چیزها باعث میشه تا به فکر تجدیدنظر در انتخاب های خودمون بیفتیم و در پیدا کردن راهی واسه لذت بردن از زندگی در لحظه باشیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد لذت از دست دادن یا JOMO بهتون ارائه بدیم، به بررسی راهکارهای تبدیل فومو به جومو بپردازیم و مزایای لذت از دست دادن رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، لذت از دست دادن یا جومو در بازار رمز ارزها به معنی دوری از پیروی رفتار سایر سرمایه گذاران و دوری از ضررهای بزرگ هست. در اصل طبق جومو، افراد باید کارهایی کنند که از اون ها لذت می برن و اقداماتی رو انجام بدن که واسشون خوشحالی به همراه داشته باشه. جومو دقیقا برخلاف احساس فومو هست.


نظرات کاربران در مورد لذت از دست دادن یا جومو(JOMO) در ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :6+61 = ?