استیبل کوین یورو تتر(EURt) چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/06/29

استیبل کوین یورو تتر(EURt)؛ نوعی رمز ارز با ارزش ثابت که ارزش اون به صورت یک به یک با ارز فیات یورو پشتیبانی میشه! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین؟ آیا می دونین استیبل کوین یورو تتر چیست؟ توکن یورو تتر چجوری کار می کنه؟ بنیانگذاران ارز یورو تتر چه کسانی هستن؟ چرا با استیبل کوین EURt نیاز داریم؟ این رمز ارز چه کاربردی داره؟ خرید تتر بهتر است یا این استیبل کوین؟

تغییرات قیمت در بازار رمز ارز مسئله جدیدی نیست. به دلیل این نوسانات بالا، قیمت ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم در طول روز تغییر می کنه و به همین دلیل، این رمز ارزها واسه نقل و انتقال های روزانه مناسب نیستن. واسه برطرف کردن این مشکل، استیبل کوین های مختلفی معرفی شدن که یکی از این توکن ها ارز دیجیتال یورو تتر هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین یورو تتر یا EURt بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل نیاز به استیبل کوین EURt بپردازیم و عملکرد توکن یورو تتر رو مورد بررسی قرار بدیم.

استیبل کوین یورو تتر چیست؟

استیبل کوین یورو تتر چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین استیبل کوین یورو تتر یا Euro Tether یکی از تازه ترین پروژه های شرکت تتر هست. اصلی ترین هدف این شرکت، مبادلات بدون نگرانی در مورد تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال هست. بنابراین، محصولات این شرکت فقط به استیبل کوین تتر با پشتوانه دلار محدود نمیشه و ارزهای دیجیتال باثبات دیگه ای با پشتوانه سایر ارزهای فیات به وجود اومدن. یورو تتر با نماد اختصاری EURt نوعی استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات هست که کاربردهای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال داره. شما می تونین در زمان نوسانات شدید بازار رمز ارزها، دارایی های خودتون رو به این استیبل کوین تبدیل کنین.

استیبل کوین یورو تتر(EURt) نوعی ارز باثبات مبتنی بر استاندارد ERC20 و با پشتوانه یورو هست که واسه استفاده در سیستم مالی ارزهای دیجیتال به وجود اومده. شرکت صادر کننده رمز ارز یورو تتر با راه اندازی و معرفی EURt سبد استیبل کوین های خودش رو تکمیل کرده. این شرکت ادعا می کنه که بابت صدور هر واحد رمز ارز یورو تتر مقدار مناسبی ارز یورو رو در ذخایر خودش نگهداری می کنه تا ثبات این ارز دیجیتال تامین بشه. بنابراین، شرکت تتر به بزرگ ترین ارائه دهنده راهکارهای مبتنی بر استیبل تبدیل میشه و امکان اتصال امن پروتکل های مالی رمز ارزها و بازارهای مالی سنتی رو واسه کاربران فراهم می کنه.

مقاله پیشنهادی: اهمیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال

دلایل نیاز به استیبل کوین EURt

دلایل نیاز به استیبل کوین EURt

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال یورو تتر نوعی استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات یورو هست. به عبارت دیگه، ارزش استیبل کوین تتر به ارز فیات یورو وابسته هست و به کاربران این اجازه رو میده تا به زیرساخت قوی از پول های دارای پشتوانه دسترسی داشته باشن. افراد زیادی از رمز ارز یورو تتر استفاده می کنند. در ادامه برخی از دلایل نیاز به استیبل کوین EURt رو بررسی می کنیم:

  • انجام دادن معاملات اهرمی با کمک اسمارت کانترکت های اهرم دار تا 100 برابر.
  • حذف موانع و مشکلات موجود در بازارهای مالی قدیمی.
  • محافظت از دارایی های کاربران در برابر تورم در اقتصادهای در حال شکست.
  • ارسال و دریافت پول در خارج از مرزها بدون کارهای اداری و بانکی.
  • خرید و فروش رمز ارزها در صرافی های مختلف، Dappsها و بازی های مبتنی بر بلاک چین.

مقاله پیشنهادی: مقایسه انواع استیبل کوین های غیرمتمرکز با ارز دیجیتال تتر

استیبل کوین EURt چگونه کار می کند؟

توجه داشته باشین که شرکت Tether Limited واسه کاربران واریز و برداشت پول نقد رو می پذیره. این شرکت وظیفه چاپ و حذف توکن های تتر بر اساس احتیاط هایی هست که مدیریت و کنترل می کنند. معمولا توکن های شرکت تتر و بیت فینکس با بانک های مرکزی مقایسه میشن، ولی واسه صنعت ارزهای دیجیتال. اصلا تتر روی زنجیره بلاک بیت کوین توسط پروتکل اومنی منتشر شد، نوعی پروتکل غیرمتمرکز استفاده شده واسه ایجاد و خرید و فروش دارایی ها یا رمز ارزها روی شبکه بیت کوین.

در حال حاضر بیشتر توکن های تتر روی شبکه اتریوم و سایر شبکه های بلاک چینی مثل ترون، سولانا و.... منتشر و عرضه میشن. معمولا این شبکه های بلاک چینی وقتی به کار برده میشن که حافظه موقت اتریوم مسدود شده، ولی عملکرد اون ها یکی هست. واسه ایجاد دارایی ها و رمز ارزهای جدید بومی روی شبکه با توجه به تقاضای مشتری هم استفاده میشه. به طور کلی این فناوری قابلیت چاپ و از بین بردن توکن های تتر با توجه به مجموع ارزش تحت نظر رو مهیا می کنه. گردش تتر هم توسط پروتکل ها ردیابی و گزارش میشه.

تجزیه و تحلیل قیمت استیبل کوین EURt

تجزیه و تحلیل قیمت استیبل کوین EURt

نکته قابل توجه این هست که قیمت رمز ارز یورو تتر(EURt) هیچ وقت نباید تغییر کنه، چون هر واحد استیبل کوین یورو تتر موجود در بازار رمز ارزها به صورت کامل توسط ذخایر نگهدار شده توسط شرکت تتر پشتیبانی میشه. همچنین اصلی ترین هدف استیبل کوین EURt کسب سود از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نیست، بلکه به وجود اومده تا به عنوان یه ابزار ذخیره پایدار ارزش عمل کنه. به همین دلیل، پیش بینی میشه که قیمت استیبل کوین یورو تتر همیشه یک یورو هست، ولی نوسانات جزئی داره.

مقاله پیشنهادی: 4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین یورو تتر یا EURt بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل نیاز به استیبل کوین یورو تتر بپردازیم و عملکرد ارز دیجیتال یورو تتر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، یورو تتر یکی از استیبل کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که دارای پشتوانه ارز فیات یورو هست. قیمت این استیبل کوین همیشه با قیمت یورو برابر هست و هیچ وقت کم یا زیاد نمیشه. این استیبل کوین کاربردهای زیادی داره و شما می تونین از این رمز ارز واسه جلوگیری از ضرر در معاملات استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد استیبل کوین یورو تتر(EURt) چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :4+58 = ?