معرفی 5 منبع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها

1402/06/28

بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها؛ آیا دوست دارین تا با این منابع آشنا بشین؟ اصلا می دونین منظور از استخراج ارز دیجیتال چیست؟ نقش انرژی پاک در ماینینگ ارزهای دیجیتال چیست؟ چرا باید از انرژی پاک واسه استخراج رمز ارزها استفاده کنیم؟ چند درصد از ماینرها از انرژی پاک استفاده می کنند؟ مزایای استفاده از انرژی پاک واسه ماینینگ چیست؟ بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ کدامند؟ خرید بیت کوین بهتر است یا استخراج ارز دیجیتال؟

وقتی که بحثی در مورد استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین میشه، هدف این هست که هزینه های انرژی و عملیاتی رو کاهش بدیم تا بیشترین سودآوری رو داشته باشیم. تا همین چند وقت پیش نیاز به به صرفه بودن هزینه انرژی، مقدار چشمگیری از استخراج رو به سمت کشور چین روانه کرده، چون در این کشور هزینه برق ارزون هست. با این حال استفاده از انرژی پاک واسه استخراج ارزهای دیجیتال سودآورتر هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها بپردازیم تا این منابع تامین انرژی رو بشناسین.

آشنایی با استخراج ارز دیجیتال

آشنایی با استخراج ارز دیجیتال

شاید واستون جالب باشه که بدونین ماینینگ(Mining) یا استخراج ارز دیجیتال به فرایند تایید و پردازش تراکنش ها در شبکه گفته میشه که با تولید سکه جدید همراه هست و با CPU، کارت گرافیک یا آی سیک انجام میشه. استخراج از معادن کاری هست که افراد سال های زیادی هست اون رو انجام میدن. به عبارت دیگه، به روشی که توسط اون رمز ارز بیت کوین یا سایر رمز ارزها تولید میشن، استخراج گفته میشه. این فعالیت به شبکه های بزرگ و غیرمتمرکزی از رایانه ها در سراسر دنیا نیاز داره که اعتبار بلاک های هر شبکه رو تایید و ثبت کنه.

ماینینگ ارز دیجیتال فرایندی هست که باعث افزایش امنیت و تمرکززدایی رمز ارزهایی مثل بیت کوین میشه که از الگوریتم اثبات کار(POW) استفاده می کنند. اثبات کار فرایندی هست که طی اون ماینرهای ارزهای دیجیتال بابت انرژی و میزان کاری که انجام میدن تا ماینینگ بیت کوین تکمیل بشه، پاداش به دست میارن. علاوه بر این، عملیات ماینینگ باعث میشه تا کوین های جدیدی به سکه های در گردش اون رمز ارز اضافی بشن. استخراج رمز ارزها قوانین برنامه نویسی منحصر به فرد خودش رو داره.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

نقش انرژی پاک در استخراج بیت کوین چیست؟

نقش انرژی پاک در استخراج بیت کوین چیست؟

همونطور که کشورهای مختلف در سراسر دنیا درباره مصرف بیش از حد انرژی واسه ماینینگ ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) صحبت می کنند، استفاده از انرژی پاک واسه ماینینگ این رمز ارز از سال 2021 به صورت پیوسته در حال افزایش هست. بر اساس تحقیقات انجام شده، مقدار بیت کوین ماین شده از طریق منابع پاک رو افزایش داده. این افزایش استفاده از انرژی های پایدار، نشون دهنده تبدیل شدن این انرژی ها به منبع اصلی واسه ماینینگ بیت کوین هست. در همین راستا هم دانل باتن کارآفرین پروژه های کریپتویی، اطلاعات و داده های مهمی رو در مورد روند مصرف انرژی واسه ماینینگ ارزهای دیجیتال ارائه داده.

توجه داشته باشین که کشور نروژ در زمینه استفاده از انرژی پاک واسه ماینینگ ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی رو داشته و از پاک ترین منابع انرژی واسه استخراج بیت کوین استفاده می کنه. همچنین کشور نروژ تقریبا 1 درصد از کل نرخ هش بیت کوین رو تولید کرده و به خودش اختصاص داده. بحث های مربوط به انرژی مصرف شدن واسه ماینینگ بیت کوین نقش مهمی رو در تصویب مقررات و قوانین ایفا می کنه و اتحادیه اروپا به طور خاصی به اون توجه داره. این سازمان حتی پیشنهاد کرده که ممکنه ماینینگ بیت کوین رو واسه ذخیره انرژی مورد نیاز در صنایع دیگه به دلیل نگرانی ها از حمله روسیه به اوکراین تعطیل کنه.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم قبل از راه اندازی فارم ماینینگ BTC

بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها

بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها

استخراج ارزهای دیجیتال به فرایندی گفته میشه که در اون کوین های جدیدی به عرضه در گردش اضافی میشن و انرژی زیادی مصرف می کنه. این مصرف انرژی زیاد می تونه تاثیر بدی روی محیط زیست بذاره. به همین دلیل افراد ترجیح میدن تا از انرژی های پاک واسه ماینینگ رمز ارزها استفاده کنند. در ادامه بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها رو واستون معرفی می کنیم:

  • انرژی زمین گرمایی

یکی از بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها، انرژی زمین گرمایی هست. توجه داشته باشین که انرژی زمین گرمایی یه منبع کاملا تجدیدپذیر انرژی هست، چون انرژی اون از گرمای ذخیره شده زمین به دست میاد. یکی از نکاتی که زمین رو تبدیل به سیاره ای ایده آل واسه زندگی می کنه، هسته مذاب آهنی اون هست. این هسته مگنتوسفری فراهم می کنه که ما رو از تشعسعات خطرناک و تهدیدهای بیرون از جو زمین محافظت می کنه.

  • انرژی خورشیدی

یکی دیگه از بهترین منابع انرژی پاک واسه استخراج ارزهای دیجیتال، انرژی خورشیدی هست. از بین همه فناوری های انرژی تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی بیشتر از همه مورد استفاده قرار می گیره. صفحه فتوولتاییک از تابش نور خورشید واسه تولید برق و انرژی پاک استفاده می کنند. هزینه تولید برق از انرژی خورشیدی از سال 2013 بیشتر از 60 درصد کاهش پیدا کرده. هزینه هر کیلووات ساعت برق از انرژی خورشیدی تجاری 0.07 دلار و انرژی خورشیدی چندمنظور 0.06 دلار هست.

  • انرژی پسماند

انرژی پسماند هم یکی دیگه از بهترین منابع انرژی پاک واسه استخراج ارزهای دیجیتال هست که از پسماندهای مختلف به عنوان منبعی واسه انرژی بازیافتی استفاده می کنه. بهتره بدونین نیروگاه های انرژی پسماند حرارتی زباله های ارگانیک رو می سوزونن تا گرما تولید کنند. از این گرما واسه به حرکت در آوردن توربین و تولید برق استفاده میشه. با اینکه این فناوری مقداری آلاینده دی اکسید کربن و گازهای سمی دیگه تولید می کنه، با این وجود به کمک قوانین کنترل کننده و سخت گیرانه آلایندگی اروپا، نسبت به رویکردهای انرژی های تجدیدپذیر قدیمی از آلایندگی کمتری برخوردار هست.

  • انرژی آبی

انرژی آبی هم یکی دیگه از منابع انرژی پاک واسه ماینینگ رمز ارزهاست. اولین نیروگاه انرژی آبی در سال 1879 در آبشار نیاگارا ایجاد شد. نیروگاه انرژی آبی، انرژی جنبشی آب رو گرفته و اون رو به انرژی برق تبدیل می کنه. این روش همچنین یکی از کم هزینه ترین و ثابت ترین انواع انرژی تجدیدپذیر هست، چون تا وقتی که آب جریان داشته باشه، میشه انرژی خروجی رو دریافت کرد.

مقاله پیشنهادی: هیدرو ماینینگ چیست؟ استخراج ارز دیجیتال با انرژی برق آبی

  • انرژی جزر و مد

یکی دیگه از انرژی پاک واسه استخراج بیت کوین، انرژی جزر و مد هست که تا الان به صورت گسترده پذیرفته نشده. هرچند پتانسیل رشد داره. انرژی جزر و مد که یه نوع از انرژی آبی هست که از جزر و مد دریا و انرژی جنبشی به دست اومده واسه تولید برق استفاده می کنه. این فناوری هزینه های اجرایی خیلی زیادی داره و تعداد مکان های مناسب با محدوده و سرعت جزر و مد کافی خیلی کم هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین منابع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها بپردازیم تا این منابع تامین انرژی رو بشناسین. همونطور که گفتیم، استفاده از انرژی پاک واسه ماینینگ این رمز ارز از سال 2021 به صورت پیوسته در حال افزایش هست. بر اساس تحقیقات انجام شده، مقدار بیت کوین ماین شده از طریق منابع پاک رو افزایش داده.

 


نظرات کاربران در مورد معرفی 5 منبع انرژی پاک برای ماینینگ رمز ارزها
سوال امنیتی :9+81 = ?