آشنایی با پراپ تریدینگ یا Prop Trading

1402/07/02

آشنایی با پراپ تریدینگ یا Prop Trading؛ نوعی روش درست واسه سرمایه گذاری روی معامله گران موفق! آیا می دونین منظور از پراپ تریدینگ چیست؟ روش های کسب درآمد از پراپ تریدینگ کدامند؟ شرکت های فعال یا انواع صرافی ارز دیجیتال در این زمینه چه کاری انجام میدن؟ استفاده از پراپ تریدینگ چه مزیت هایی به همراه داره؟ پراپ تریدینگ واسه چه افرادی مناسب هست؟ مقدار سود Prop Trading چقدر هست؟

مثل هر بازار مالی دیگه در دنیا، ترید و معامله با هدف کسب سود از نوسانات و تغییرات قیمتی در بازار رمز ارزها انجام میشه و در حال حاضر تریدرها و معامله گران در سراسر دنیا سعی می کنند تا از بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن. یکی از روش های معامله که به تازگی در کشور ما هم اسم اون زیاد به گوش میرسه، سیستم پراپ تریدینگ هست که مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه همراه ما باشین چون می خواهیم شما رو با سیستم معاملاتی پراپ تریدینگ آشنا کنیم، برخی از مزایای استفاده از پراپ تریدینگ رو بررسی کنیم و عملکرد Prop Trading رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش آشنا بشین.

 منظور از پراپ تریدینگ چیست؟

 منظور از پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ(Prop Trading) یکی از روش های انجام معامله وابسته به مالک یا مدیریت سرمایه هست که شما هم می تونین از این روش واسه کسب سود از نوسانات قیمتی رمز ارزها استفاده کنین. پراپ تریدینگ به این معنی هست که شخص با پول یا سرمایه یه شرکت دیگه شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنه. البته شما نمی تونین این سرمایه یا سود اون رو از صرافی برداشت کنین، بلکه فقط می تونین باهاش معامله کنین و بابت این سودآوری دستمزد یا پاداشی رو به دست بیارین. به همین دلیل به این شرکت ها پراپ تریدینگ گفته میشه. از اونجایی که در این روش پول به شرکت ارائه دهنده خدمات تعلق داره، پس کل سود و ضرر هم واسه اون شرکت هست.

جالب اینجاست که بدونین پراپ تریدینگ نوع سیستم سرمایه گذاری در بازارهای مالی به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون شرکت های بزرگ سرمایه ای رو در اختیار تریدرها قرار میدن تا با اون سرمایه خرید و فروش انجام بدن و سود به دست اومده از معامله رو بین خودشون و تریدرها با نسبت هایی که در قرارداد اولیه ذکر شده تقسیم کنند. در این سیستم سرمایه گذاری اگه شما با سرمایه شرکت ضرر کنین، شرکت اکانت شما رو غیرفعال می کنه و هیچ ضرری به شما وارد نمیشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

استفاده از پراپ تریدینگ چه مزایایی دارد؟

استفاده از پراپ تریدینگ چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، پراپ تریدینگ(Prop Trading) یکی از روش های معاملاتی در بازارهای مالی هست که شما می تونین ازش استفاده کنین. قطعا پراپ تریدینگ مزیت های زیادی واسه معامله گران به دنبال داره که همین مسئله باعث شده تا محبوبیت زیادی در سال های اخیر به دست بیاره. در ادامه سعی می کنیم برخی از مزایای استفاده از پراپ تریدینگ رو بررسی کنیم:

  • یکی از مزیت های پراپ تریدینگ، عدم ریسک سرمایه شخصی هست. معامله گران می تونن حجم زیادی از ابزارهای مالی رو بدون قرار دادن سرمایه شخصی خودشون در معرض خطر معامله کنند. با استفاده از سرمایه شرکت، معامله گران می تونن به حساب های سودآوری دست پیدا کنند.
  • یکی دیگه از مزایای روش معامله پراپ تریدینگ، انعطاف پذیری بالای این روش هست. وقتی یه تریدر با سرمایه شرکت خرید و فروش می کنه، نگران نظارت، رضایت کاربران، قوانین و مقررات نمیشه و می تونه به صورت خلاقانه در بازار کار کنه.
  • زمانی که یه معامله گر در شرکت مالی فعالیت می کنه، به منابع و آموزش های حرفه ای دسترسی پیدا می کنه که شامل داده ها، اپلیکیشن، پشتیبانی، راهنمای استفاده از روش های معاملاتی و... هستن.
  • وقتی یه معامله گر با سرمایه شرکت پراپ تریدینگ معامله ای انجام میده، می تونه در بازارهای مختلفی مثل بازار رمز ارزها فعالیت کنه که شاید در حساب شخصی خودش نتونه به اون ها دسترسی پیدا کنه.
  • میزان اعتبار بالا هم یکی دیگه از مزیت های پراپ تریدینگ هست. زمانی که یه معامله گر در یه شرکت مالی کارهای مفیدی انجام میده، اعتبار بالاتری نسبت به معامله گران حساب های شخصی داره.

مقاله  پیشنهادی: استیکینگ خودکار چیست و چه مزایایی دارد؟

عملکرد Prop Trading چگونه است؟

عملکرد Prop Trading چگونه است؟

توجه داشته باشین که پراپ تریدینگ(Prop Trading) یکی از روش های معاملاتی هست که توسط اون سرمایه گذاران و معامله گران از سراسر نقاط دنیا به صورت گروهی در سرمایه گذاری های موسسه های مالی مختلف شرکت می کنند. این تکنیک واسه شروع سرمایه گذاری با ریسک پایین خیلی منطقی هست. مثلا اگه شما فقط 100 دلار داشته باشین و یه تریدر حرفه ای در بازار رمز ارزها باشین، خیلی ساده می تونین 100 دلار خودتون رو به 200 دلار افزایش بدین و اون رو دو برابر یا بیشتر کنین. نکته قابل توجه این هست که در این زمان سرمایه خودتون رو تحت ریسک قرار دادین و امکان از دست دادن دارایی های شما هم وجود داره.

شرکت های مالی بزرگ سرمایه زیادی در اختیار دارن و سرمایه های بزرگی رو کنترل می کنند و به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری اون ها بیشتر هست. بنابراین، شرکت ها و موسسه های مالی از طریق پراپ تریدینگ سرمایه گذاری خودشون رو به بخش های کوچیک تر تقسیم می کنند و اون ها رو در اختیار تریدرهای مختلف از سراسر دنیا قرار میدن. با این کار ریسک سرمایه گذاری این شرکت ها کاهش پیدا می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، شما رو با سیستم معاملاتی پراپ تریدینگ آشنا کنیم، برخی از مزایای استفاده از پراپ تریدینگ رو بررسی کنیم و عملکرد Prop Trading رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش آشنا بشین. همونطور که گفتیم، پراپ تریدینگ یکی از روش های انجام معامله وابسته به مالک یا مدیریت سرمایه هست که شما هم می تونین از این روش واسه کسب سود از نوسانات قیمتی رمز ارزها استفاده کنین. استفاده از پراپ تریدینگ مزیت های زیادی به همراه داره که از جمله از این مزیت ها میشه به عدم ریسک سرمایه گذاری شخصی، انعطاف پذیری بالا، میزان اعتبار بالا و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد آشنایی با پراپ تریدینگ یا Prop Trading
سوال امنیتی :3+42 = ?