سی بریج(cBridge) چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/06/25

سی بریج یا cBridge؛ پروتکلی برای انتقال رمز ارزها از شبکه ای به شبکه دیگه! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این پروتکل به دست بیارین؟ آیا می دونین پروتکل سی بریج چیست؟ به نظر شما cBridge چجوری کار می کنه؟ نحوه انتقال ارزهای دیجیتال با سی بریج چجوریه؟ مشکلات احتمالی در زمان کار با پروتکل سی بریج کدامند؟ این پروتکل چه کمکی به کاربران در هنگام خرید ارز دیجیتال و فروش اون ها می کنه؟ 

با پیدایش شبکه های بلاک چینی مختلف در بازار ارزهای دیجیتال و گسترش امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در چند سال گذشته، لزوم ارتباط بین شبکه ها بیشتر از گذشته احساس میشه. پروژه های مختلفی با راهکارهای مخالف سعی می کنند تا با شبکه های مختلف بلاک چینی ارتباط برقرار کنند. شما می تونین با استفاده از این پروژه ها با بلاک چین های مختلفی ارتباط برقرار کنین. یکی از این پروژه ها هم پروتکل سی بریج هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب در زمینه آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، توضیحاتی در مورد پروتکل سی بریج یا cBridge بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه استفاده از پروتکل سی بریج بپردازیم و مشکلات احتمالی استفاده از سی بریج رو مورد بررسی قرار بدیم.

پروتکل سی بریج چیست؟

پروتکل سی بریج چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین پروتکل سی بریج یا cBridge یکی از پروتکل هایی هست که شما می تونین با استفاده از این پروتکل با شبکه های مختلف بلاک چینی ارتباط برقرار کنین و رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو از شبکه ای به شبکه بلاک چینی دیگه انتقال بدین. همچنین شبکه سلر، پروتکل سی بریج رو واسه پر کردن شکاف موجود در فناوری بلاک چین ایجاد کرده. پروتکل سی بریج به کاربران بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو میده تا دارایی های خودشون رو واسه استفاده در پلتفرم های مختلف، به شبکه های مورد نظر خودشون منتقل کنند.

پروتکل سی بریج(cBridge) به عنوان یکی از بهترین محصولات شبکه بلاک چینی سلر شناخته میشه که قابلیت انتقال رمز ارزها رو در شبکه های بلاک چینی به کاربران ارائه می کنه. به عبارت دیگه، کاربران فعال در بازار رمز ارزها این امکان رو دارن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو به شکل ارزون و سریع انتقال بدن. شبکه های لایه 1 بلاک چین، سایدچین ها و بعضی از راهکارهای لایه دوم اتریوم هم تحت پوشش این رابط قرار گرفتن که به کاربران کمک می کنه تا خیلی ساده و با طی کردن چند مرحله بتونن رمز ارزهای خودشون رو بین این شبکه ها جابجا کنند.

مقاله پیشنهادی: پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟

عملکرد پروتکل cBridge چگونه است؟

عملکرد پروتکل cBridge چگونه است؟

توجه داشته باشین که نحوه عملکرد پروتکل سی بریج(cBridge) تقریبا آسونه. نودهای رله که نقدینگی کافی بین دو یا چند شبکه بلاک چینی رو دارن، کلید انتقال بین شبکه های مختلف در این پروتکل هستن. نحوه کار با این رابط به این شکل هست که کاربران ابتدا در شبکه مبدا ارزهای دیجیتال خودشون رو واسه انتقال به نود له در شبکه می فرستن. نود رله که در شبکه مقصد از نقدینگی کافی برخوردار هست، رمز ارزهای مورد نظر کاربران رو به آدرس مورد نظر اون در شبکه بلاک چینی ارسال می کنه.

نکته قابل توجه این هست که فرایند انتقال ارزهای دیجیتال در پروتکل سی بریج(cBridge) به وسیله اسمارت کانترکت ها که توسط هش و زمان قفل شده، مدیریت میشه و در اینجا اعتماد به صداقت نود رله اولویت نداشته و لازم نیست. همچنین این رابط به شکل کاملا غضرحضانتی کار می کنه، یعنی واسطه ها در هیچ کدوم از قسمت های فرایند انتقال ارزهای دیجیتال به موجودی کاربران دسترسی ندارن. نحوه عملکرد نودهای رله در سی بریج به صورت شفاف و متن باز هست و هر کاربری می تونه در صورت برخورداری از برخی شرایط به عنوان نود رله در شبکه فعالیت داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: فاست Faucet ارز دیجیتال چیست؟

پروتکل سی بریج چه مزایایی دارد؟

پروتکل سی بریج چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اصلی ترین اهداف پروتکل سی بریج، ارتباط سریع و کم هزینه بین شبکه های بلاک چینی هست و قدم های بعدی که به وسیله این پروژه برداشته میشن هم تحقق همین مسئله هست. ولی از بین قابلیت های مختلف پروتکل سی بریج و مزیت هایی که این پروتکل واسه کاربران و توسعه دهنده ها به وجود میاره، میشه به امنیت بالای این پروتکل اشاره کرد. پروتکل cBrisge این امکان رو واسه کاربران فراهم کرده تا کاربران بدون هیچ نگرانی از به وجود اومدن مشکلات مختلف به انتقال توکن ها و رمز ارزهای خودشون به شبکه های دیگه بپردازن.

سرعت ثبت و پردازش تراکنش ها در شبکه سی بریج(cBridge) اونقدر زیاد هست که به اون ها تراکنش های لحظه ای یا آنی گفته میشه. درباره هزینه انجام تراکنش ها در شبکه سلر هم بهتره بدونین که امروزه مبلغ اون پایین تر از بیشتر پروژه های مشابه هست. جوری که در بیشتر موارد، کارمزد تراکنش ها و معاملات در بازار رمز ارزها تا صد برابر کمتر از شبکه های اصلی بلاک چین میشه که در نوع خودش کاملا منحصر به فرد هست و میشه اون رو فعالیت خوبی محسوب کرد. یکی از مزیت هایی که شبکه سلر واسه پروژه cBridge در نظر گرفته، ارائه SDK واسه توسعه دهنده هاست. جوری که توسعه دهنده می تونن با استفاده از این شبکه به توسعه برنامه ها، بازی ها و همه اپلیکیشن های مبتنی بر دیفای بپردازن.

مقاله پیشنهادی: شبکه آربیتروم Arbitrum چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروتکل سی بریج یا cBridge بهتون ارائه بدیم، به بررسی نحوه استفاده از پروتکل سی بریج بپردازیم و مشکلات احتمالی استفاده از سی بریج رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پروتکل سی بریج یا cBridge یکی از پروتکل هایی هست که شما می تونین با استفاده از این پروتکل با شبکه های مختلف بلاک چینی ارتباط برقرار کنین و رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو از شبکه ای به شبکه بلاک چینی دیگه انتقال بدین. این پروتکل مزیت های زیادی به دنبال داره.


نظرات کاربران در مورد سی بریج(cBridge) چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :2+70 = ?