آیا چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد؟

1403/02/01

چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد! بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده شناخته می شود که عوامل مختلفی روی قیمت آن تاثیر می گذارند که یکی از این عوامل، رویداد هاوینگ است. در این رویداد پاداش استخراج ارز بیت کوین(BTC) به نصف کاهش می یابد.
امروزه افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال اقدام به خرید بیت کوین می کنند و قیمت رمز ارزها را زیر نظر دارند. شما نیز باید رویداد هاوینگ بیت کوین را زیر نظر بگیرید و تاثیرات احتمالی آن روی قیمت بیت کوین را بررسی کنید تا از هرگونه نوسان احتمالی در قیمت بیت کوین سود به دست آورید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی ارز بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی اتفاق افتادن رویداد هاوینگ بیت کوین بپردازیم.

بررسی وضعیت فعلی ارز بیت کوین(BTC)

بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در دنیاست که این ارز اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 64120 دلار خرید و فروش می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته بیش از 3.06 درصد افزایش یافته است. ارز دیجیتال بیت کوین مدتی بود که روند صعودی قوی را طی می کرد که عواملی باعث شدند که به روند صعودی خود پایان دهد و قیمت آن ریزش کند و استخراج بیت کوین با مشکل روبرو شود. یکی از عوامل اصلی ریزش قیمت بیت کوین، حمله ایران به اسرائیل بود که با تشدید تنش های در منطقه خاورمیانه، بیت کوین بیشتر ریزش کرد.
اگر به نمودار BTC/USD نگاه کنید، متوجه می شوید که بیت کوین با مقاومت ها و حمایت های مهمی روبرو است که قیمت بیت کوین نسبت به این این سطوح عکس العمل نشان می دهد. بیت کوین با برخورد به سطوح مقاومتی، ریزش می کند و با رسیدن به سطوح حمایتی، قیمت آن بالا می رود. اگر بیت کوین بتواند از مقاومت فعلی 65 هزار دلار عبور کند، می تواند دوباره وارد روند صعودی شود و به اعداد بالاتری برسد. بیت کوین اکنون در بالای خط روند صعودی قرار دارد که چند بار کم مانده تا این خط صعودی را بشکند. بیت کوین برای شکست سطح مقاومتی باید قدرت بالایی داشته باشد و خریداران تمایل بیشتری برای خرید داشته باشند.

اتفاق افتادن رویداد هاوینگ بیت کوین

توجه داشته باشید که رویداد هاوینگ شاهد کاهش پاداش ماینرهای بیت کوین است که از 6.25 بیت کوین در هر بلوک استخراج شده به 3.125 بیت کوین کاهش یافته است. ارز بیت کوین چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین خودش را بعد از ارسال 840 هزارمین بلاک خودش را با موفقیت پشت سر گذاشته است، نقطه ای که در آن پاداش های استخراج بیت کوین بار دیگر به نصف کاهش می یابد. این رویداد باعث می شود که جامعه ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر آینده قیمت بیت کوین باشند و برخی پیش بینی ها به 250 هزار دلار می رسد.
طبق داده های CoinMarketCap، در زمان نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین 64120 دلار است. از امروز به بعد، ماینرهای بیت کوین 3.125 بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده دریافت می کنند که کمتر از 6.25 بیت کوین قبلی است. این یک فرایند برنامه ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که هر 210 هزار بلاک استخراج می شود که تقریبا هر چهار سال یکبار است. سه نیمه سازی آخر در سال های 2012، 2016 و 2020 اتفاق افتاد که باعث کاهش قابل توجه پاداش های ماینر در طول زمان شد. اولین نصف شدن بیت کوین در سال 2012 زمانی رخ داد که پاداش استخراج یک بلوک از 50 به 25 بیت کوین کاهش یافت. هدف اصلی پشت نصف شدن بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی ارز بیت کوین است. این مکانیسم توسط بنیانگذار مستعار بیت کوین که تحت اسم ساتوشی فعالیت می کند در کد قرار داده شده است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی ارز بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی اتفاق افتادن رویداد هاوینگ بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از ارزهای محبوب در دنیاست که رویداد هاوینگ باعث نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین می شود و قیمت این ارز را تحت تاثیر قرار می دهد. اکنون ماینرها 3.125 بیت کوین به ازای استخراج هر بلاک دریافت می کنند.

 


نظرات کاربران در مورد آیا چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد؟
سوال امنیتی :4+57 = ?