چرا قیمت بیت کوین در روز هاوینگ افزایش یافت؟

1403/02/01

قیمت بیت کوین(BTC) در روز هاوینگ افزایش یافت و توجه تریدرها و معامله گران را به سمت خود جلب کرد! هاوینگ یکی از رویدادهای مهم در بازار ارز دیجیتال است که این رویداد می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. چهارمین هاوینگ بیت کوین نیز بالاخره انجام شد.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید روی این ارزها سرمایه گذاری کرده و سود زیادی به دست آورید. شما باید وضعیت فعلی بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرده و رویدادهای مهم بازار را زیر نظر بگیرید. یکی از این رویدادها، هاوینگ و تاثیر آن بر خرید بیت کوین است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش قیمت بیت کوین در روز هاوینگ بپردازیم.

آشنایی با رویداد هاوینگ بیت کوین

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از رویداد هاوینگ چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که هاوینگ بیت کوین(BTC) یکی از مهم ترین رویدادهایی است که در شبکه این رمز ارز رخ می دهد و به دنبال آن پاداش استخراج بیت کوین نصف می شود. هاوینگ بیت کوین زمانی است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد و ماینرها نصف مقدار بیت کوین به دست می آورند. این رویداد می تواند قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی، هاوینگ می تواند عرضه ارز دیجیتال بیت کوین را نیز تحت تاثیر قرار دهد و از عرضه نامحدود این رمز ارز جلوگیری کند.
جالب است بدانید، هاوینگ باعث می شود تا مقدار پاداشی که یک ماینر برای استخراج هر بلاک دریافت می کند، به نصف کاهش یابد. در شبکه هایی که بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت دارند، تعدادی ماینر سعی می کنند تا زودتر از همه یک بلاک به وجود بیاورند و آن را به بلاک چین اضافی کنند. ماینرها به طور کلی سخت افزارهایی است که قدرت پردازشی خود را در اختیار قرار می دهند و با حل مسائل ریاضی یک بلاک جدید استخراج می کنند. به نظر می رسد تمایل و علاقه ماینرها بعد از رویداد هاوینگ برای استخراج بیت کوین کاهش می یابد. ولی بیت کوین جوری عمل می کند که ماینرها همچنان به استخراج بیت کوین ادامه دهند.

افزایش قیمت بیت کوین در روز هاوینگ

توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین در روز هاوینگ بیت کوین افزایش می یابد. همچنین افزایش قیمت بیت کوین با درگیری های جهانی و نگرانی های کلان اقتصادی مطابقت دارد، ولی داده ها نشان می دهد که انتظارات سرمایه گذاران به نصف قیمت بیت کوین تاثیر مثبت می گذارد. در 19 آوریل شاهد افت شدید 6 درصدی بودیم و در همان ساعات اولیه به 59640 دلار سقوط کرد و به سرعت بهبود یافت و به پشتیبانی بالای 64500 دلار رسید. این بازگشت به دلیل خوش بینی پیرامون نصف شدن بیت کوین آینده که برای 20 آوریل برنامه ریزی شده بود، صورت گرفت که معمولا توجه قابل توجهی را از سمت رسانه های سنتی و ارائه دهندگان صندوق های معامله شده در بورس بیت کوین جلب می کند.
با وجود نوسان چشمگیر 5850 دلاری قیمت بیت کوین در 19 آوریل، طبق داده های Coinglass نقدینگی در معاملات آتی بیت کوین تقریبا حداقل بود و در مجموع حدود 45 میلیون دلار بود. این نشان می دهد که فعالات بازار به شدت تحت تاثیر قرار نگرفته اند، یک سیگنال صعودی با توجه به اینکه سطح 60 هزار دلار به یک حمایت روانی قابل توجه تبدیل شده است. تحلیلگران ارزهای دیجیتال در بانک آمینه معقتد هستند که تنش های ژئوپلیتیکی تنها محرک های احساسات بازار نیستند. یکی از مسائل مهم در مورد بیت کوین بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش قیمت بیت کوین در روز هاوینگ بپردازیم. همانطور که گفته شد، هاوینگ یکی از رویدادهای مهم در بازار ارز دیجیتال است که قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت بیت کوین در روز هاوینگ بیت کوین افزایش می یابد و این مسئله توجه سرمایه گذاران و تریدرها را به سمت خود جلب می کند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین در روز هاوینگ افزایش یافت؟
سوال امنیتی :8+46 = ?