معرفی دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner)

1402/06/02
معرفی دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner)

معرفی دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner)؛ دستگاهی برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این دستگاه به دست بیارین؟ آیا می دونین دستگاه ASIC Miner چیست؟ دستگاه ماینر اسیک چه مزایایی به همراه داره؟ دستگاه اسیک چه تفاوتی با سایر ماینرها داره؟ ارزهای قابل استخراج با اسیک ماینر کدامند؟ آیا میشه با داشتن اسیک ماینر درآمد کسب کرد؟ به نظر شما خرید بیت کوین به صرفه تر هست یا ماینینگ آن

خیلی از کاربران فعال در بازار رمز ارزها، سعی می کنند تا وارد صنعت ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال بشن و در این مسیر با دستگاه اسیک ماینر روبرو میشن. اسیک ماینر نوعی دستگاه استخراج رمز ارز به صورت اختصاصی هست که قدرت و سرعت پردازش خیلی بالایی رو نسبت به سایر دستگاه های ماینر داره. شما می تونین با استفاده از اسیک ماینر درآمد زیادی کسب کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستگاه اسیک ماینر یا ASIC Miner بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اسیک ماینر بپردازیم و ارزهای قابل استخراج با اسیک ماینر رو به شما معرفی کنیم تا با این دستگاه آشنا بشین.

دستگاه اسیک ماینر چیست؟

دستگاه اسیک ماینر چیست؟

آیا می دونین دستگاه اسیک ماینر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسیک ماینر یا ASIC Miner نوعی دستگاه کامپیوتری واسه استخراج یا ماینینگ رمز ارزهاست که شما می تونین با استفاده از این دستگاه، ارزهای دیجیتال مختلفی رو ماین کنین. هر قطعه اسیک ماینر واسه استخراج رمز ارز منحصر به فردی مورد استفاده قرار می گیره. مثلا یه ASIC واسه استخراج بیت کوین و یک اسیک ماینر دیگه واسه استخراج دوج کوین به کار گرفته میشه. از اونجایی که اسیک ماینر فقط واسه یه هدف ایجاد شده، عملکرد و سرعت عمل خیلی بالایی داره.

جالب اینجاست که بدونین دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner) با استفاده از فناوری های خاصی مثل پردازشگرهای اسیک با سرعت خیلی زیادی به محاسبات پیچیده ای می پردازه و نتایج اتفاق افتاده رو به صورت رمزنگاری شده به شبکه های بلاک چینی می فرسته. هر اسیک ماینر واسه ماینینگ رمز ارزهای خاصی مورد استفاده قرار می گیره، یعنی اینکه یه اسیک ماینر واسه استخراج بیت کوین و اسیک ماینر دیگه واسه استخراج دوج کوین اختصاص داده میشه. شما باید در زمان تهیه دستگاه اسیک ماینر نکات مهم رو رعایت کنین.

مزایا و معایب اسیک ماینر چیست؟

مزایا و معایب اسیک ماینر چیست؟

همونطور که گفتیم، اسیک ماینر(ASIC Miner) یکی از بهترین دستگاه های سخت افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار هست و مصرف انرژی بهینه تری داره. شما می تونین با استفاده از دستگاه اسیک ماینر، اقدام به استخراج رمز ارزهای مختلفی کنین و از این طریق درآمد زیادی کسب کنین. اسیک ماینر مزایا و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب اسیک ماینر رو بررسی می کنیم:

مزایای اسیک ماینر

  • یکی از مزایای اسیک ماینر، طراحی اختصاصی این دستگاه واسه استخراج رمز ارزهاست که باعث شده تا ساختار قوی تر و بهینه تری نسبت به سایر ماینرها داشته باشه.
  • دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner) واسه استخراج نوع منحصر به فردی از رمز ارزها به وجود اومده.
  • یکی دیگه از مزایای اسیک ماینر این هست که شما با استفاده از این دستگاه، می تونین ارزهای دیجیتالی که الگوریتم اجماع یکسانی دارن رو ماین کنین.

معایب اسیک ماینر

  • یکی از معایب اسیک ماینر این هست که از اونجایی که میزان سختی شبکه رمز ارزها روز به روز بیشتر میشه، ASIC Minerها بعد از مدت زمان مشخصی از رده خارج میشن.
  • استخراج ارزهای دیجیتال برخی از پروژه ها با استفاده از دستگاه اسیک ماینر ممکن نیست. بنابراین، بعضی از سرمایه گذاران به دلیل محدودیت های این چنینی از خرید دستگاه های اسیک صرف نظر می کنند.
  • یکی دیگه از معایب اسیک ماینرها، بالا بودن قیمت این دستگاه هاست. بنابراین، خرید دستگاه های اسیک در مقایسه با ماینرها دیگه کار آسونی نیست.

اسیک ماینر چگونه کار می کند؟

اسیک ماینر چگونه کار می کند؟

توجه داشته باشین که در دستگاه های سخت افزاری اسیک یا ASIC Miner به جای اینکه از مدارهای مجتمع IC که چند منظور هستن استفاده کنند، از مدارهای مجتمع منحصر به فرد یا خاصی استفاده می کنند. این مدارهای مجتمع فقط واسه ماینینگ رمز ارزهای منحصر به فرد هستن. البته سازنده های بیت کوین، می خواستن که واسه ماینینگ بیت کوین از CPU لپ تاپ ها بهره ببرن. ولی از اونجایی که دستگاه های ASIC بیت کوین سرعت بیشتر و قدرت محاسباتی بالایی دارن، این جایگزینی انجام نشد. ماینینگ بیت کوین توسط قدرت هش در محاسبات ریاضی پیچیده انجام میشه. بنابراین، هرچقدر دستگاه ماینر در مدت زمان مناسبی، قدرت هش بالایی داشته باشه، بیت کوین زیادی به دست میاد.

مقاله پیشنهادی: استخراج کدام رمز ارزها به صرفه تر است؟

معرفی ارزهای قابل استخراج با ASIC Miner

نکته قابل توجه این هست که دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner) واسه استخراج رمز ارزهای منحصر به فردی ایجاد شده. بنابراین، این دستگاه نسبت به سایر ماینرهای کارت گرافیکی محدودیت هایی در انواع رمز ارزهای قابل استخراج دارن. هم اکنون شما می تونین با استفاده از دستگاه اسیک ماینر، ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین، فایل کوین و..... رو ماین کنین

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستگاه اسیک ماینر یا ASIC Miner بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب اسیک ماینر بپردازیم و ارزهای قابل استخراج با اسیک ماینر رو به شما معرفی کنیم تا با این دستگاه آشنا بشین. همونطور که گفتیم، اسیک ماینر یا ASIC Miner نوعی دستگاه کامپیوتری واسه استخراج یا ماینینگ رمز ارزهاست که شما می تونین با استفاده از این دستگاه، ارزهای دیجیتال مختلفی رو ماین کنین. دستگاه اسیک ماینر مزیت ها و مشکلات زیادی به همراه داره که باید به این موارد توجه داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد معرفی دستگاه اسیک ماینر(ASIC Miner)
سوال امنیتی :3+35 = ?