آیا ماینرهای بیت کوین بعد از هاوینگ به فعالیت خود ادامه می دهند؟

1403/01/28

یکی از تحلیلگران محبوب بازار گفته است که ماینرهای بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ می توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند! هاوینگ یکی از رویدادهای مهمی است که می تواند قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.
امروزه افراد زیادی وجود دارند که با خرید بیت کوین و فروش آن در نقاط خاص سعی می کنند تا از نوسانات احتمالی این رمز ارز سود به دست بیاورند. یکی از تحلیلگران و کارشناسان بازار گفته است که ماینرهای بیت کوین می توانند بعد از هاوینگ همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر هاوینگ بر ماینرهای بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی فعالیت ماینرهای بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ بپردازیم.

تاثیر هاوینگ بر ماینرهای بیت کوین

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که هاوینگ چه تاثیری بر ماینرهای بیت کوین می گذارد؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که هاوینگ تاثیر مستقیمی بر عرضه بیت کوین دارد. با کاهش پاداش دریافتی ماینرها، عرضه بیت کوین کاهش می یابد. این مسئله می تواند باعث افزایش تقاضا شود که در نتیجه باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود. با این حال، باید توجه داشت که بازار بیت کوین پیچیده و تحت تاثیر عوامل فراوانی است. عواملی مانند تقاضای بازار و رفتارهای سرمایه گذاران می توانند تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین و ماینرها داشته باشند.
جالب است بدانید، هاوینگ بیت کوین باعث کاهش پاداش استخراج بیت کوین می شود که این مسئله نیز باعث کاهش انگیزه ماینرها برای استخراج ارز بیت کوین می شود و این موضوع می تواند باعث کاهش هش ریت شبکه بیت کوین شود. رشد هش ریت نشان می دهد که تعداد دستگاه های ماینر در حال افزایش است. این امر می تواند به دلیل افزایش قیمت بیت کوین یا کاهش هزینه های استخراج باشد. با این حال، اگر قیمت بیت کوین بالا رود، می تواند سودآوری ماینینگ بیت کوین را حتی بعد از هاوینگ حفظ کند. به نظر می رسد فعالیت ماینرها بعد از رویداد هاوینگ کاهش می یابد، ولی سودآوری ماینرها بعد از هاوینگ تغییر نمی کند و افزایش کارمزد تراکنش ها جای بیت کوین های تولید شده را پر می کند.

فعالیت ماینرهای بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ

توجه داشته باشید که به گفته یک تحلیلگر، فروش ماینر بیت کوین می تواند چهار تا شش ماه بعد از نصف شدن به ارزش 5 میلیارد دلار ادامه یابد. ممکن است یک خروج بزرگ بیت کوین وجود داشته باشد. به گفته یکی از تحلیلگران بازار، ماینرها در ماه های بعد از هاوینگ بیت کوین مانند چرخه های قبلی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. بر اساس محاسباتی که توسط مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research مارکوس تیلن در یادداشت تحلیلی 13 آوریل انجام شد، ماینرهای بیت کوین به طور بالقوه می توانند بعد از رویداد هاوینگ، 5 میلیارد دلار بیت کوین را نقد کنند.
قیمت ارز بیت کوین در پنج ماه بعد از هاوینگ 2020 در محدوده 9 هزار تا 11500 دلار باقی ماند. امسال نصف شدن حدود 20 آوریل رخ خواهد داد. یعنی تنها 6 روز دیگر. بنابراین، اگر تاریخ قافیه باشد، ممکن است بازارها تا حدود اکتبر شاهد هیچ روند صعودی قابل توجهی نباشند. او گفت علاوه بر این، ماینرها تمایل دارند بیت کوین را ذخیره کنند که به عدم عرضه و تقاضا آن افزایش قیمت بیت کوین منجر می شود که باعث هاوینگ می شود. این اتفاق قبلا رخ داده است و قیمت بیت کوین در سال 2024 با افزایش 74 درصدی به بالانرین حد خود یعنی 73700 دلار در 14 مارس رسید و در اواسط آوریل به زیر 63 هزار دلار رسید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی فعالیت ماینرهای بیت کوین بعد از هاوینگ بپردازیم. همانطور که گفته شد، هاوینگ یکی از رویدادهای مهم در بازار ارز دیجیتال است که تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین و فعالیت ماینرها می گذارد. یکی از تحلیلگران بازار گفته است که ماینرها می توانند همچنان بعد از هاوینگ بیت کوین به فعالیت خود ادامه دهند.

 


نظرات کاربران در مورد آیا ماینرهای بیت کوین بعد از هاوینگ به فعالیت خود ادامه می دهند؟
سوال امنیتی :7+60 = ?