استخراج کدام رمز ارزها به صرفه تر است؟

نوشته شده در : 1402/06/02

سودآورترین رمز ارزها برای استخراج؛ آیا دوست دارین با این کوین ها آشنا بشین؟ فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال چیست و چجوری انجام میشه؟ استخراج کدوم رمز ارزها به صرفه تر هست؟ آیا استخراج ارزهای دیجیتال همچنان سودده هست؟ معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج کدامند؟ نحوه سرمایه گذاری در صنعت ماینینگ به جای خرید بیت کوین و سایر رمز ارزها چجوریه؟ واسه استخراج ارز دیجیتال به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در بازار پرنوسان و پرهیاهوی ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین روش های کسب درآمد ماینینگ یا همون استخراج رمز ارزهاست. با این وجود، سودآوری ماینینگ کوین ها به صورت همواره با طی مدت زمان کاهش پیدا کرده. ماینینگ رمز ارزها به دلیل اهمیت اون در کارکرد بلاک چین از مهم ترین اجزای بازار کریپتوکارنسی هاست. خیلی از طرفداران به بازار کریپتو، دوست دارن تا استخراج ارز دیجیتال رو امتحان کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی سودآورترین رمز ارزها برای استخراج بپردازیم و معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با فرایند استخراج ارز دیجیتال

آشنایی با فرایند استخراج ارز دیجیتال

استخراج یا ماینینگ یکی از مهم ترین قابلیت ها در بازار رمز ارزهاست. این قابلیت باعث میشه که هم امنیت تراکنش ها بیشتر بشه و هم ارزهای دیجیتال جدیدی وارد شبکه بلاک چینی بشن. اطلاعات پایه واسه ماینینگ بیشتر رمز ارزها شبیه به هم هست. یعنی ارزهایی که در شبکه بلاک چین کار می کند، از یه روش واسه تایید و پردازش تراکنش ها استفاده می کنند. به صورت کلی در فرایند ماینینگ، استخراج کننده تاریخچه همه تراکنش های قبلی رو دانلود کرده و یه رشته بلاک کامل بلاک چین اون رو ذخیره می کنه.

جالب اینجاست که بدونین استخراج ارز دیجیتال فرصتی رو واسه سرمایه گذاران و کاربران فعال در بازار کریپتو فراهم می کنه تا به صورت روزانه درآمد غیرفعالی به دست بیارن. استخراج فرایندی هست که توسط اون گره های توزیع شده در یه شبکه بلاک چینی رمزنگاری مشخص، تراکنش های ارسال شده به وسیله کاربران دیگه رو تایید می کنند. این گره ها یه کپی از بلاک چین های درگیر رو اجرا می کنه. شما می تونین با شرکت در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، امنیت شبکه های بلاک چینی رو افزایش بدین و در ازای این کار کوین هایی رو به عنوان پاداش به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش استخراج بیت کوین

معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج

معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج

زمانی که صحبت از استخراج رمز ارزها میشه، ذهن ما به سمت الگوریتم اثبات کار یا PoW میره که بیشتر شبکه های بلاک چینی مثل بیت کوین ازش استفاده می کنند. استخراج رمز ارزها به نظر کار راحتی هست، ولی عوامل و جزئیات زیادی در استخراج وجود داره که باید بهشون توجه کنیم. یکی از مهم ترین عوامل، انتخاب بهترین رمز ارز برای ماینینگ هست. برخی از معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج عبارت هستن از:

  • یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج، قیمت ارزهای دیجیتال هست. اگه قیمت رمز ارزی که واسه استخراج انتخاب می کنین بیشتر باشه، باید انتظار داشته باشین که استخراج این رمز ارز سود زیادی به همراه داره.
  • یکی دیگه از معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج، پاداش بلاک و هاوینگ ارز دیجیتال مورد نظر هست. به عبارت دیگه، شما باید در قدم اول الگوریتم پاداش ارز دیجیتال رو بشناسین و در قدم بعدی روند هاوینگ رو بررسی کنین.
  • نرخ تولید بلاک هم یکی دیگه از معیارهایی هست که برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باید در نظر بگیریم. تولید بلاک بیشتر در شبکه بلاک چینی، یعنی شانس بیشتر واسه دریافت پاداش ماینینگ!
  • هرچقدر تعداد استخراج کننده هایی که در یه شبکه بلاک چینی فعالیت می کنند بیشتر باشه، شبکه واسه مدیریت نرخ تولید بلاک سختی شبکه خودش رو بالا می بره. این کار کمک می کنه تا روند و سرعت استخراج رمز ارزها ثابت بمونه.

معرفی سودآورترین رمز ارزها برای استخراج

معرفی سودآورترین رمز ارزها برای استخراج

همونطور که گفتیم، یکی از مهم ترین عوامل برای شرکت در فرایند ماینینگ رمز ارزها، پیدا کردن بهترین کوین ها واسه استخراج هست. واسه این کار باید معیارهای مهمی رو زیر نظر داشته باشین. در ادامه برخی از سودآورترین رمز ارزها برای استخراج رو واستون معرفی می کنیم:

  • بیت کوین(Bitcoin)

یکی از سودآورترین رمز ارزها برای استخراج، ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) هست. بیت کوین محبوب ترین و معروف ترین ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست. این رمز ارز در سال 2009 معرفی شد و در حال حاضر 14 سال از حضور اون می گذره. بیت کوین از الگوریتم اثبات کار(PoW) واسه دادن پاداش به ماینرها استفاده می کنه. شما می تونین با استفاده از تجهیزات سخت افزاری اقدام به استخراج بیت کوین کنین.

  • زی کش(Zcash)

یکی دیگه از به صرفه ترین رمز ارزها برای استخراج، ارز دیجیتال زی کش(Zcash) هست که در سال 2016 راه اندازی و عرضه بازار شد. شرکت سازنده رمز ارز زی کش بر روی حفظ حریم خصوصی تمرکز داره و به این ترتیب طرفداران زیادی به دست آورده. زیکش یکی از بهترین پرایوسی کوین ها محسوب میشه که از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنه. خیلی از افراد با استخراج این کوین کسب درآمد می کنند.

  • گرین(Grin)

رمز ارز گرین یا Grin هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال برای ماینینگ هست که در سال 2020 در بازار معرفی شد. ارز دیجیتال گرین با ارائه 4 قابلیت ثبات قیمت، مقیاس پذیری بالا، غیرمتمرکز بودن و حفظ حریم شخصی و قابل خرید و فروش بودن، می تونه راهکاری واسه ایده ارز جهانی باشه. گرین هیچ محدودیتی واسه ماینینگ نداره، بنابراین هاوینگ هم واسه این رمز ارز اتفاق نمی افته.

  • مونرو(Monero)

مونرو یا Monero هم یکی دیگه از به صرفه ترین رمز ارزها برای استخراج هست که روی حفظ حریم خصوصی متمرکز هست. بنابراین فقط فرستنده و گیرنده از میزان مبلغ معامله مطلع هستن و سابقه تراکنش در شبکه بلاک چینی عمومی ثبت و ذخیره نمیشه. این رمز ارز در سال 2014 راه اندازی شد. مونرو به دنبال اجرا کردن سه ارزش امنیت، حفظ حریم خصوصی و تمرکززدایی هست. شما می تونین با استخراج این رمز ارز هم سود زیادی به دست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم، به معرفی سودآورترین رمز ارزها برای استخراج بپردازیم و معیارهای انتخاب بهترین کوین برای استخراج رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخراج ارز دیجیتال فرصتی رو واسه سرمایه گذاران و کاربران فعال در بازار کریپتو فراهم می کنه تا به صورت روزانه درآمد غیرفعالی به دست بیارن. از جمله از سودآورترین رمز ارزها برای استخراج، میشه به بیت کوین، گرین(Grin)، مونرو(Monero)، زیکش و.... اشاره کرد.

 


نظرات کاربران در مورد استخراج کدام رمز ارزها به صرفه تر است؟
سوال امنیتی :7+35 = ?