اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال چگونه است؟

نوشته شده در : 1402/06/02

اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین اعتماد در حوزه کریپتو چجوریه؟ آیا اعتماد نیاز به واسطه داره؟ چرا رمز ارزها پشتوانه دارن؟ با ارزهای دیجیتال چه کاری می تونین انجام بدین؟ آیا امنیت در ارزهای دیجیتال مورد قبول هست؟ چرا باید به ارزهای دیجیتال اعتماد کنیم؟ آیا واقعا در حوزه رمز ارزها نیازی به اعتماد به واسطه نیست؟ چرا باید در زمان خرید تتر و سایر رمزارزها به این موضوع اهمیت دهیم.

همونطور که می دونین، اعتماد به اندازه قابل توجهی در تعاملات و ارتباط های انسانی به ویژه انجام معاملات از اهمیت زیادی برخوردار هست. با این وجود، سازوکار اعتماد هنوز به خوبی تعیین نشده و یا افراد نتونستن به خوبی اون رو درک کنند. چیزی که معلومه این هست که راه میان بری به سمت اعتماد وجود نداره. اعتماد به زمان زیادی نیاز داره که کسب بشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اعتماد در حوزه کریپتو بهتون ارائه بدیم، به بررسی پشتوانه رمز ارزها بپردازیم و عدم نیاز به اعتماد واسطه ها در بازار رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

چرا ارزهای دیجیتال پشتوانه دارند؟

چرا ارزهای دیجیتال پشتوانه دارند؟

آیا می دونین چرا ارزهای دیجیتال پشتوانه دارن؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رمز ارزهای موجود در بازار کریپتو به منظور اطمینان از حفظ ارزش خودشون با دارایی های با ارزشی پشتیبانی میشن. ارز نوعی ابزار پرکاربرد واسه مدیریت و کنترل یه دولت هست، ولی خیلی از دولت ها با رمز ارزهای بی ثبات روبرو هستن که باعث شده امکان استفاده از اون به وسیله شهروندان سخت و دشوار بشه و به رشد اقتصادی آسیب بزنه. یه دولت می تونه پول خودش رو به صورت نامحدود چاپ کنه، ولی هرچقدر پول زیادی چاپ کنه، ارزش زیادی در دسترس افراد قرار داده میشه و بنابراین تورم در کشور به وجود میاد.

جالب اینجاست که بدونین داشتن پشتوانه در ارزهای دیجیتال این نتیجه رو داره که رمز ارزها در برابر تورم محافظت میشن، ولی دولت ها واسه حفظ پشتوانه معتبر باید دارایی پشتوانه زیادی رو کسب کنند. یه دولت می تونه واسه مبارزه با ارزهای بی ثبات، پول خودش رو با یه دارایی دیگه حمایت کنه تا به ساکنان اون کشور اطمینان بده که پول اون دولت ارزش خودش رو حفظ می کنه. بنابراین، از اونجایی که اکثر ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه هستن، افراد به این دارایی ها مطمئن میشن و روی اون ها حساب می کنند.

مقاله پیشنهادی: مفهوم DYOR در بازار ارز دیجیتال چیست؟

آیا رمز ارزها از امنیت کافی برخوردار هستند؟

آیا رمز ارزها از امنیت کافی برخوردار هستند؟

قابلیت هایی مثل غیرمتمرکز بودن و عمومی بودن رمز ارزها، وجود تکنولوژی دفتر کل توزیع شده و رمزنگذاری شدن تراکنش ها دست به دست هم دادن که فناوری بلاک چین که به عنوان پشتوانه رمز ارزها فعالیت می کنه، از امنیت زیادی برخوردار باشه. البته به این معنی نیست که کاملا امن باشه، ولی امنیت بلاک چین در سطحی هست که بیشتر مردم بلاک چین و ارزهای دیجیتال رو به عنوان دارایی های امن محسوب می کنند. ولی ارز دیجیتال به دلیل اینکه به وسیله هیچ مقاوم دولتی یا سازمانی پشتیبانی نمیشه، از این حمایت برخوردار نیست.

توجه داشته باشین، حمایتی که به عنوان مثال شرکت بیمه سپرده فدرال از سرمایه شما می کنه، واسه رمز ارزها وجود نداره. جوری که این موسسه بیمه در سال 2014 به دنبال انتشار اطلاعیه ای هشدار داد که اگه یه پروژه کریپتویی ورشکست بشه و یا با مشکلات و چالش هایی روبرو بشه، دولت ضرر سرمایه گذاران رو پوشش نمیده. CFPB هم به خطرات مختلفی اشاره کرد که دارنده های رمز ارزها باید واسه این خطرات خودشون رو آماده کنند. از جمله از این خطرات میشه به نرخ های مبادله نوسان، کارمزدهای زیاد واسه صرافی ها و ریسک تقلب اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: پشتوانه بیت کوین چیست؟

آیا در حوزه رمز ارزها نیازی به اعتماد به واسطه نیست؟

آیا در حوزه رمز ارزها نیازی به اعتماد به واسطه نیست؟

به نظر شما در حوزه ارزهای دیجیتال نیازی به اعتماد به واسطه نیست؟ جواب مختصر به این سوال خیر هست! بهتره بدونین در حوزه کریپتوکارنسی ها هم درجه ای از اعتماد ضروری هست، اعتماد به افرادی که در ایجاد یا نگهداری شبکه های بلاک چینی نقش زیادی دارن، به پلتفرم های مسیرهای ورود یا خروج و یا حتی تنظیم کننده هایی که روی قانونی بودن ارزهای دیجیتال پایه مثل بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و.... نظارت می کنند.

با این وجود، نیاز به اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال بدون اینکه به امنیت و کارایی آسیب وارد بشه، نسبت به هر کسب و کار یا بازار مالی دیگه از پایین تر هست. از همه مهم تر این هست که کاربران بازار ارزهای دیجیتال یا دارنده های بیت کوین لازم نیست که واسه پس انداز سرمایه خودشون به کسی اعتماد کنند. اون ها مالکیت کامل نوعی از دارایی ها رو دارن که مطلع هستن به میل خودشون باعث تروم نمیشه و این یکی از اصلی ترین مزیت بازار رمز ارزهاست.

آینده رمز ارزها چگونه خواهد شد؟

قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها در سال های گذشته به طور قابل توجهی بالا رفت. قیمت بیت کوین در سال 2021 دو برابر شده و ارزش اتریوم هم در این سال بیشتر از 4 برابر شده. ولی اینکه آیا این رشد قیمت پایدار هست یا خیر و روند بلند مدت اون چجوریه هنوز جای سوال داره. به طور کلی، آینده ارزهای دیجیتال، قیمت، امنیت و قدرت ماندگاری این دارایی ها هنوز به صورت واضح معلوم نیست. ولی بر اساس گفته کارشناس ها، داشتن کمی ارز دیجیتال می تونه با گذشت زمان ارزش به وجود بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اعتماد در حوزه کریپتو بهتون ارائه بدیم، به بررسی پشتوانه رمز ارزها بپردازیم و عدم نیاز به اعتماد واسطه ها در بازار رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی داره. از جمله از این عوامل می تونیم به داشتن پشتوانه رمز ارزها و سطح امنیت اون ها اشاره کنیم. داشتن پشتوانه به ارزهای دیجیتال کمک می کنه تا در برابر تورم مقاوم باشن. بنابراین، افراد زیادی روی رمز ارزها سرمایه گذاری کردن.

 


نظرات کاربران در مورد اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال چگونه است؟
سوال امنیتی :7+35 = ?