قبل از خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1402/06/02

نکات مهم در زمان خرید ماینر؛ آیا دوست دارین با این نکات آشنا بشین؟ آیا می دونین دستگاه ماینر چیست؟ با استفاده از ماینر چه کاری میشه انجام داد؟ چرا افراد زیادی اقدام به خرید دستگاه ماینر می کنند؟ قبل از خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد؟ آیا خرید بیت کوین بهتر است یا استخراج رمز ارزها سودآور هست؟ یه دستگاه ماینر خوب چه ویژگی هایی داره؟ خرید دستگاه ماینر نو خوب هست یا دست دوم؟

در سال های گذشته، افراد می تونستن از کارت های گرافیک قوی و پردازنده های خونگی واسه استخراج بیت کوین استفاده کنند، ولی با سخت تر شدن فرایند استخراج یا ماینینگ و افزایش سختی شبکه ارزهای دیجیتال، این روش ها دیگه کارآمد نشدن و افراد برای استخراج رمز ارزها باید دستگاه هایی به اسم ماینر تهیه کنند. ماینرهای مختلفی وجود دارن که هر کدوم قدرت محاسباتی خاصی دارن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستگاه ماینر بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در زمان خرید ماینر بپردازیم و سودآور بودن فرایند استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با دستگاه ماینر

آشنایی با دستگاه ماینر

ماینر به دستگاه سخت افزاری یا کامپیوتری گفته میشه که در شبکه های بلاک چینی، تراکنش ها و مبادلات رمز ارزها رو تایید و پردازش می کنه که در نهایت باعث استخراج یا ایجاد کوین های جدید میشه. هر ماینر به یه ارز دیجیتال اختصاص پیدا کرده. کامپیوترهای شبکه و یا ماینرها، تراکنش های ارز دیجیتال رو بابت پرداخت به بیت کوین پردازش می کنند. بلاک چین، ارزش بیت کوین و همه رمز ارزهای موجود رو تامین می کنه. افراد در سراسر دنیا سعی می کنند تا با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه ماینر به استخراج ارزهای دیجیتال زیادی دست پیدا کنند و با فروش کوین های به دست اومده سود زیادی کسب کنند. به صورت کلی، ماینینگ فرایند تایید تراکنش های ارزهای دیجیتال و ثبت و پردازش اون ها در دفتر کل توزیع استخراج هست.

آیا استخراج رمز ارزها سودآور است؟

جالب اینجاست که بدونین معروف ترین و بهترین شکل رمز ارزها، بیت کوین هست که به عنوان پاداش کریپتوکارنسی ها هم شناخته میشه. شما می تونین با تهیه سخت افزارهایی به اسم ماینر اقدام به استخراج یا ماینینگ بیت کوین کرده و با فروش بیت کوین های به دست اومده، درآمد زیادی کسب کنین. ماینینگ بیت کوین از تایید و پردازش تراکنش ها به وسیله CPU تا رسیدن به یه تجارت صنعتی گسترده تحولی بزرگ به وجود اورده. میزان رو به افزایش قیمت بیت کوین، شرکت ها و افراد زیادی رو تحت تاثیر قرار داده و باعث شده تا سرمایه گذاران و تریدرهای زیادی جذب صنعت ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال بشن.

مقاله پیشنهادی: چگونه دستگاه ماینر خودمان را خنک نگه داریم؟

بررسی نکات مهم در زمان خرید ماینر

بررسی نکات مهم در زمان خرید ماینر

همونطور که گفتیم، ماینرها قدرت پردازش بالایی دارن و به طور قابل چشمگیری نسبت به کارت های گرافیک قدرتمند و پردازنده های خونگی کار می کنند. با خرید دستگاه ماینر، شما می تونین از این قدرت پردازشی بالا بهره ببرین و به صورت مداوم و پایدار ارزهای دیجیتال رو استخراج یا ماین کنین. در اصل، خرید ماینر به شما این امکان رو میده تا در فرایند ماینینگ رمز ارزها به صورت مستقیم شرکت کنین. در ادامه برخی از نکات مهم در زمان خرید ماینر رو بررسی کنیم:

  • توجه کردن به مدل و قدرت هش ریت!

یکی از نکات مهم در زمان خرید ماینر این هست که به مدل و قدرت هش ریت دستگاه مورد نظر خودتون توجه داشته باشین. واسه یه مدل خاص، ممکنه تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال با هش ریت های مختلف باشه. برخی از فروشنده های سودجو از آگاهی نداشتن خریداران سوء استفاده می کنند و دستگاه های ضعیف تر یه مدل رو که قیمت پایینی دارن با قیمت نوعی از همون مدل که قوی هست، می فروشن.

  • دستگاه کارکرده نخرید!

یکی دیگه از مهم ترین نکات قبل از خرید دستگاه ماینر این هست که باید توجه کنین که دستگاه دست دوم یا کارکرده نخرین. خرید ماینر دست دوم ریسک زیادی نسبت به خرید دستگاه جدید داره. ماینر معمولات 7 روزه هفته و به صورت 24 ساعت شبانه روز کار می کنه. هرچقدر زمان کارکرد ماینر دست دوم بیشتر باشه، طول عمر اون دستگاه پایین تر هست.احتما ماینر دست دوم خراب یا فاقد عملکرد واقعی خودش باشه.

  • نداشتن آسیب های فیزیکی

شما واسه اینکه بتونین ماینر مناسبی واسه استخراج ارزهای دیجیتال تهیه کنین، باید بررسی کنین که ماینر شما از لحاظ فیزیکی سالم باشه. بدنه، پاور، چراغ های ماینر، فن های خنک کننده، پورت های اون و...... دستگاه ماینر رو به خوبی چک کنین. ماینری که از نظر فیزیکی خراب باشه، طول عمر پایین تری داره. دستگاه های ماینر احتمالا از داخل کارخونه یا طی ارسال توسط پیک، آسیب های فیزیکی پیدا کنند.

  • بررسی صدا و گرمای ماینر

یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید ماینر این هست که باید میزان صدا و گرمای دستگاه ماینر مورد نظر خودتون رو بررسی کنین. ماینرها سروصدای زیادی تولید می کنند که ممکنه آسیب های زیادی به اطرافیات شما بزنه. یکی از دلایل اصلی فروش دستگاه های ماینر، صدا و گرمای زیادی این دستگاه هاست. بنابراین، بدون بررسی صدا و گرمای تولید شده توسط دستگاه ماینر، هیچ دستگاهی رو نخرین. افراد بدون توجه به صدای بالای دستگاه، اقدام به خرید ماینر مورد نظر می کنند و سپس به دلیل نداشتن فضای مناسب و و تحمل صدای بالای اون ها مجبور میشن تا ماینرهای خودشون رو با قیمت پایین تر بفروشن.

مقاله پیشنهادی: راهکارهایی برای کاهش صدای ماینر

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستگاه ماینر بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در زمان خرید ماینر بپردازیم و سودآور بودن فرایند استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ماینر به دستگاه سخت افزاری یا کامپیوتری گفته میشه که در شبکه های بلاک چینی، تراکنش ها و مبادلات رمز ارزها رو تایید و پردازش می کنه که در نهایت باعث استخراج یا ایجاد کوین های جدید میشه. شما در زمان تهیه و خرید دستگاه ماینر، باید نکات مهمی رو زیر نظر بگیرین.


نظرات کاربران در مورد قبل از خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد؟
سوال امنیتی :1+79 = ?