بلاک چین انسانی(Humanode) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته شده در : 1402/06/02

بلاک چین انسانی(Humanode)؛ اولین شبکه ارز دیجیتال بیومتریک! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین بلاک چین انسانی چیست؟ هیومنود چه مشکلاتی رو برطرف می کنه؟ عملکرد بلاک چین Humanode چجوریه؟ بلاک چین انسانی چه ویژگی هایی داره؟ ادغام بلاک چین و بیومتریک در آینده چجوری میشه؟ هیومنود چه کاربردهایی داره؟

استفاده از معیارهای بیومتریک در ابزارهای دیجیتال جدید و کمک گرفتن از این فناوری به منظور احراز هویت دو مرحله ای کاری رایج به منظور افزایش امنیت در خرید ارز دیجیتال هست. شاخص های بیومتریک مثل اثر انگشت، اسکن چهره و یا اسکن چشم از جمله نمونه های خوب در این زمینه هستن. نوآوری هیومنود با ترکیب کردن قابلیت های خاص فناوری بیومتریک و تکنولوژی بلاک چین، باعث شده تا امنیت و حریم شخصی کاربران بیشتر بشه.. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بلاک چین انسانی یا Humanode بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های هیومنود بپردازیم و عملکرد بلاک چین انسانی رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این تکنولوژی آشنا بشین.

بلاک چین انسانی چیست؟

بلاک چین انسانی چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که بلاک چین انسانی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بلاک چین انسانی یا Humanode اولین شبکه ارز دیجیتال بیومتریک هست که در اون هر شخص با یه نود یا گره در شبکه برابری کرده و حق رای دادن داره. نود انسانی یه شبکه نسل جدید و غیرمتمرکز هست که بر اساس بیومتریک کار می کنه. این شبکه بلاک چینی با ترکیب مفهوم رمزنگاری و معیارهای بیومتریک اختصاصی و فناوری بلاک چین راه اندازی شده. این پروژه می خواد تا یه پلتفرم قوی و پایدار به وجود بیاره که طبق وجود انسان های خاص ایجاد شده.

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین انسانی(Humanode) پلتفرمی قدرتمند و نوظهوری هست که از قابلیت های Substrate Framework و تعدادی از بیو نودها استفاده می کنه تا پروتکلی عادلانه و قابل دسترس واسه کاربران و افراد در شبکه فراهم کنه. هیومنود یا بلاک چین انسانی با کمک مکانیزم جستجوی بیومتریک خصوصی و فرایند احراز هویت و مکانیسم های تشخیص انسان، شبکه ای غیرمتمرکز و قابل ردیابی به وجود میاره. با کمک کامیونیتی قوی خود، بلاک چین انسانی به شبکه ای قوی و مقاوم در برابر حملات سیبل تبدیل میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین پروژه های ترکیبی هوش مصنوعی و بلاک چین

هیومنود چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

هیومنود چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

همونطور که گفتیم، بلاک چین انسانی یا هیومنود شبکه رمزنگاری شده بیومتریک غیرمتمرکز با تکنولوژی نوظهور هست که رمزنگاری پیشگام رو با بیومتریک شخصی و بلاک چین ترکیب می کنه. این بلاک چین سعی می کنه تا به لطف قابلیت ها و ویژگی های خاص خودش، مشکلات مختلفی رو برطرف کنه. در ادامه برخی از مشکلاتی که هیومنود اون ها رو برطرف می کنه رو بررسی می کنیم:

  • هیومنود و بلاک چین انسانی سعی می کنه با کمک تکنولوژی بیومتریک، غیرمتمرکز بودن و مقاومت Sybil و مدل های حاکمیتی جدید رو به حوزه بلاک چین بیاره. در واقع، هدف پروژه Humanode ایجاد دسترسی و نوآوری در فناوری ارزهای دیجیتال و اقتصاد هست.
  • بلاک چین انسانی جایگزیتی واسه بیشتر شبکه های ارز دیجیتال هست که طبق الگوریتم های اجماع مثل اثبات کار و اثبات سهام که روی این حوزه مسلط هستن، ایجاد شدن.
  • هیومنود توسط احراز هویت رمزنگاری بیومتریک به وجود میاد که ترکیبی از الگوریتم های تطبیق امن رمزنگاری و تشخیص زنده بودن هست و خاص بودن و وجود افراد واقعی رو تایید می کنه.
  • برخلاف مکانیسم های اثبات سهام و اثبات کار، بلاک چین انسانی از بیومتریک تشخیص چهره با ترکیبی از اثبات خاص بودن و اثبات وجود استفاده می کنه. هیومنود واسه بررسی و کسب اطمینان از اینکه هر شخص در شبکه خاصی حضور داره و هویتی مشخصی داره، به وجود اومده.

مقاله پیشنهادی: آیا بلاک چین از امنیت کافی برخوردار است؟

عملکرد هیومنود چگونه است؟

عملکرد هیومنود چگونه است؟

توجه داشته باشین که هیومنود یا بلاک چین انسانی پروژه ای هست که دو تکنولوژی بلاک چین و بیومتریک رو با همدیگه ادغام می کنه. این تکنولوژی دارای دسته ای از لایه ها مثل لایه بلاک چین هست که با ماژول Substrate نشون داده میشه. بهتره بدونین یه ماژول مجوز بیومتریک مبتنی بر شبکه های عصبی امن رمزنگاری واسه طبقه بندی خصوصی قالب های 3 بعدی چهره های کاربران و یه الگوریتم تشخیص وجود انسان خصوصی هست. به منظور شناسایی افراد واقعی، پلتفرم های مستقل غیرمتمرکز یا دائو و الگوریتم مورد نیاز هست.

آینده ترکیب بلاک چین و بیومتریک

نکته قابل توجه این هست که ترکیب بلاک چین با فناوری بیومتریک پتانسیل چشم گیری داره. یه اکوسیستم نوپای جدید واسه بهبود زندگی افراد هست. پارادیم فعلی ارز دیجیتال تحت تسلط طرح های مبتنی بر توانایی و دارایی های افراد هست. پلتفرم های مبتنی بر انسان مقاوم در برابر Sybil که به عنوان یه جایگزین دیده میشن، این امکان رو میدن تا سیستم ها رو از چنین مسائل تکنوکراتیک و انحصار گرایانه دور کرده و تمرکززدایی و دموکراسی واقعی رو فراهم کنه.

پروژه های بلاک چینی مبتنی بر فناوری بیومتریک، چارچوب جدیدی رو واسه دنیایی شکوفا رسمتی میدن که هر کدوم به روش خاص خودشون فعالیت می کنند. بعضی از اون ها در تایید هویت واسه خدمات بلاک چین اختصاص پیدا کردن و بعضی از اون ها راه حل هایی واسه احراز هویت متاورس رو ارائه میدن و بعضی از اون ها به منظور بهبود چیزهایی مثل درآمد پایه جهانی علاقه مند هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بلاک چین انسانی یا Humanode بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های هیومنود بپردازیم و عملکرد بلاک چین انسانی رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این تکنولوژی آشنا بشین. همونطور که گفتیم، بلاک چین انسانی یا Humanode اولین شبکه ارز دیجیتال بیومتریک هست که در اون هر شخص با یه نود یا گره در شبکه برابری کرده و حق رای دادن داره. نود انسانی یه شبکه نسل جدید و غیرمتمرکز هست که بر اساس بیومتریک کار می کنه.


نظرات کاربران در مورد بلاک چین انسانی(Humanode) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سوال امنیتی :7+32 = ?