سفارش های استاپ و لیمیت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

1402/06/02

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ انواع سفارش ها در یک صرافی ارز دیجیتال برای معامله کدامند؟ سفارش استاپ چیست؟ چجوری می تونیم سفارش لیمیت در بازار تعیین کنیم؟ تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ از سفارش Stop و Limit چجوری استفاده کنیم؟ سفارش های استاپ و لیمیت چه مزایا و معایبی به همراه دارن؟

در بازار رمز ارزها، مهم ترین هدف خرید و فروش این دارایی ها و کسب سود از ارزهای دیجیتال با استفاده از این روش هست. با این وجود، بعضی وقت ها قیمت ها در بازار در خلاف جهتی که ما پیش بینی می کنیم، حرکت می کنند. در چنین شرایطی اگه استراتژی خوبی نداشته باشیم، ضررهای بزرگ و جبران ناپذیری می کنیم. بنابراین، شما برای کم کردن میزان ریسک و ضررها می تونین از سفارش های مختلفی استفاده کنین. استاپ و لیمیت دو نوع سفارش رایج در بازار رمز ارزها هستن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سفارش های استاپ و لیمیت بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب سفارش های Stop و Limit بپردازیم و نحوه استفاده از این سفارش ها رو به شما یاد بدیم.

استراتژی استاپ لاس چیست؟

استراتژی استاپ لاس چیست؟

آیا می دونین استراتژی استاپ لاس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی استاپ لاس یا Stop Loss یکی از پرکاربردترین سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال که در اون تریدر وارد یه موقعیت میشه، ولی سفارش خروج از موقعیت رو در آستانه ضرر مشخص می کنه. توجه داشته باشین که یه سفارش استاپ لاس می تونه به وسیله شورت سلرها یا فروشنده ها هم مورد استفاده قرار بگیره که در اون سفارش استاپ به جای فروش، یه سفارش خرید رو واسه پوشش ضرر ایجاد می کنه. شما می تونین با استفاده از سفارش استاپ لاس، میزان ضررهای خودتون رو در معاملات ارزهای دیجیتال محدود کنین.

جالب اینجاست که بدونین سفارش استاپ لاس(Stop Loss) معامله رو با قیمت بازار باز می کنه. همچنین اگه تریدر یا معامله گر بخواد کنترل بیشتری بر قیمتی که معامله در اون انجام میشه داشته باشه، می تونه سفارش استاپ لاس خودش رو به یه سفارش استاپ لیمیت تغییر بده. تریدرها از سفارش استاپ لاس برای کاهش ریسک نزولی در معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: استاپ لاس(Stop Loss) چیست و چه اهمیتی دارد؟

استاپ لیمیت چیست؟

استاپ لیمیت چیست؟

توجه داشته باشین که سفارش استاپ لیمیت یا Stop Limit از نظر تکنیکالی، دو نوع سفارش ترکیب شده هست که تریدرها و معامله گران زیادی از این سفارش برای کسب بیشترین سود در معاملات رمز ارزها استفاده می کنند. اول یه سفارش استاپ لاس وجود داره که با رسیدن به قیمت مورد نظر یا تارگت، معامله رو می بنده. دوم یه سفارش قیمت لیمیت وجود داره که معامله رو فقط زمانی می بنده که ارز دیجیتال به قیمت مورد نظر یا هدف تریدر رسیده باشه. هر دو قرارداد به صورت همزمان انجام میشن، با اینکه تا وقتی که سفارش استاپ لاس تکمیل نشه، سفارش قیمت لیمیت(Limit) شروع نمیشه و معامله باز نمیشه.

نکته قابل توجه این هست که سفارش استاپ لیمیت(Stop Limit) با توجه به قیمت لیمیت که وارد شده، ممکنه در نهایت شروع بشه، ولی تکمیل نشه. همچنین هر دو نوع سفارش استاپ لاس و استاپ لیمیت مزیت ها و مشکلات خاصی رو به همراه دارن. به طور کلی، هر دوی این سفارش ها، از دارایی ها و سرمایه تریدرها در برابر حرکات نامطلوب محافظت می کنند. با این وجود، قابلیت های مهمی درباره نحوه اجرای این سفارش ها، هزینه ها و استانداردهای اجرا وجود داره که باید باهاشون آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی : سفارش محدود یا Limit Order چیست؟

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت

همونطور که گفتیم، تریدرها و معامله گران می تونن در بازار ارزهای دیجیتال، سفارش های مختلفی رو تعیین کنند. سفارش های استاپ و لیمیت دو نوع سفارش رایج در بازار رمز ارزها هستن که مهم ترین تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت در موقعیت استفاده از اون هاست. هر دوی سفارش های Stop و Limit از دسته پرکاربردترین اوردرها بازار اسپات و فیوچرز رمز ارزها هستن که ممکنه حتی خیلی از شما بدون اینکه اسم و قوانین اون ها رو بدونین، از این سفارش ها استفاده کنین و معاملات مختلفی رو انجام بدین.

لیمیت اوردر یا Limit Order سفارشی در بازار ارزهای دیجیتال هست که به تریدرها کمک می کنه تا قیمت های مورد نظر خودشون رو چه واسه ورود به معامله خرید ارز دیجیتال و چه واسه معامله فروش رو واسه معامله گران مشخص کنند. در حالی که در سفارش استاپ(Stop) رسیدن به محدوده قیمتی مشخصی از معامله خارج میشن. به عبارت دیگه، در سفارش لیمیت هدف این هست که پایین ترین قیمت واسه خرید یا بالاترین قیمت واسه فروش رو انتخاب کنین. در مقابل سفارش استاپ بیشتر با این هدف مورد استفاده قرار می گیره که جلوی ضرر معامله گران رو بگیره.

سفارش لیمیت بیشتر واسه تریدهایی مناسب هست که شما عجله ای واسه انجان دادن اون ندارین و می خواهین واسه رسیدن بازار به نقطه مورد نظر خودتون صبر کنین. در سفارش لیمیت فروش تریدرها معامله ای واسه قیمت بالاتر از بازار فعلی و سفارش لیمیت خرید قیمت پایین رو تعیین می کنند. در سفارش استاپ شما به یه استاپ پرایس نیاز دارین که با رسیدن به این قیمت معامله شما انجام بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سفارش های استاپ و لیمیت بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب سفارش های Stop و Limit بپردازیم و نحوه استفاده از این سفارش ها رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال سفارش های مختلفی وجود داره که شما می تونین با استفاده از این سفارش ها معاملات خودتون رو انجام بدین. سفارش های استاپ و لیمیت دو نوع سفارش رایج در بازار هستن که تفاوت های زیادی با همدیگه دارن. ولی هر کدوم اهداف مشخصی دارن. تریدرها می تونن با کمک این سفارش ها، میزان ریسک یا سود و زیان معاملات خودشون رو به شکل بهتری مدیریت کنند.

 


نظرات کاربران در مورد سفارش های استاپ و لیمیت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
سوال امنیتی :5+32 = ?