آیا سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ کاهش می یابد؟

1403/01/18

به نظر می رسد سودآوری استخراج بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ کاهش نمی یابد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ رویداد هاوینگ چه تاثیری روی قیمت بیت کوین می گذارد؟ چرا تریدرها منتظر فرا رسیدن رویداد هاوینگ هستند؟ آیا ماینرها بعد از هاوینگ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟
اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت استخراج بیت کوین را زیر نظر بگیرید. ماینینگ یکی از صنعت های محبوب در بازار ارز دیجیتال است که شما می توانید در این صنعت حضور فعال داشته باشید و با استخراج بیت کوین سود زیادی به دست آورید. بسیاری از کاربران فعال بازار ارز دیجیتال حدس می زنند که سودآوری صنعت ماینینگ بعد از رویداد هاوینگ کاهش می یابد. در حالی که سودآوری ماینینگ ثابت می ماند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ بپردازیم.

فرایند استخراج ارز بیت کوین

استخراج بیت کوین به پروسه ای گفته می شود که طی آن، ماینرها برخی از معادلات ریاضی پیچیده ریاضی را حل می کنند و به این ترتیب، بلاک های جدیدی به زنجیره اضافی می شوند. در صورت تایید هر تراکنش و موفقیت آمیز بودن ایجاد بلالک جدید، ماینرها مشمول دریافت پاداش ماینینگ می شوند. به عبارت دیگر، استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می شود که طی آن بیت کوین های جدیدی وارد گردش می شوند. در این فرایند تراکنش های جدید به تایید شبکه می رسند و در بلاک چین ذخیره می شوند.
جالب است بدانید، ایجاد بیت کوین(BTC) جدید با حل مسئله ریاضی توسط سیستم های محاسباتی مجهز به تراشه های تخصی است که برای حل کردن این مسائل با یکدیگر رقابت می کنند. هر کدام از این سیستم ها که زودتر این معما را حل کند، با بیت کوین پاداش می گیرد. فرایند استخراج تراکنش های موجود در شبکه ارز دیجیتال را تایید می کند و درستی آنها را تضمین می کند. تراکنش های بیت کوین در بلوک هایی گرد هم می آیند که به پایگاه داده ای به اسم بلاک چین اضافی می شوند.

سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ

توجه داشته باشید که به گفته مدیر عامل Acheron Trading، افزایش کارمزد شبکه بیت کوین می تواند به لطف ظهور کتیبه های Ordinals و BTCFi درآمد ماینرهای بیت کوین را بعد از هاوینگ تکمیل کند. سودآوری استخراج بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ با وجود 50 درصدی بیت کوین کاهش نخواهد یافت. هاوینگ بیت کوین قرار است پاداش های صدور بلاک را از 6.25 BTC به 3.125 BTC در 20 آوریل کاهش دهد. بعد از هاوینگ های قبلی، شرکت های استخراج کوچک تر به دلیل کاهش پاداش بلوک محبور به ترک کار شدند.
بنایون به کوین تلگراف گفت که با این حال، بعد از رویداد هاوینگ بیت کوین سال 2024 به دلیل افزایش کارمزدهای شبکه افزایش یافته توسط کتیبه های Ordinals و تامین مالی غیرمتمرکز بیت کوین یا همان BTCFi این موضوع متفاوت خواهد بود. جو داونی، مدیر بازاریابی نایش هاش به کوین تلگراف گفت که اگر قیمت بیت کوین بالای 70 هزار دلار باقی بماند، شرکت های استخراج بیت کوین به طور کلی سودآور خواهند بود. علاوه بر قیمت بیت کوین، سودآوری یک شرکت ماینینگ به کیفیت تجهیزات استخراج و بهره وری انرژی آن بستگی دارد. درآمد ماینر بیت کوین دومین روز بهترین روز خود را در تاریخ 6 مارس ثبت کرد و بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به بالای 69 هزار دلار به 75.9 میلیون دلار در یک روز معاملاتی رسید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ بپردازیم. همانطور که گفته شد، استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می شود که در آن ماینرها با حل کردن مسائل پیچیده ریاضی، بیت کوین های جدیدی به دست می آورند. سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ کاهش نمی یابد، چون کارمزدهای تراکنش بیت کوین افزایش چشمگیری را تجربه می کنند.

 


نظرات کاربران در مورد آیا سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ کاهش می یابد؟
سوال امنیتی :9+45 = ?