هاوینگ بیت کوین در سال 2024 پاداش ماینرها را نصف می کند!

نوشته شده در : 1402/10/12

هاوینگ بیت کوین در سال 2024 رخ می دهد و پاداش ماینرها نصف می شود! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما هاوینگ چه تاثیری بر قیمت BTC می گذارد؟ چرا هاوینگ بیت کوین رخ می دهد؟ زمان دقیق هاوینگ بیت کوین کی است؟ آیا ماینرها بعد از هاوینگ دوباره به استخراج بیت کوین مشغول می شوند؟ قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ بالا می رود؟
اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید اتفاقات و رویدادهای مهم پیش روی این رمز ارز را زیر نظر بگیرید و بتوانید تاثیرات رویدادهای مهم بر قیمت بیت کوین را بررسی کنید. یکی از مهم ترین رویدادهایی که می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد، رویداد هاوینگ است. در هاوینگ پاداش ماینرها نصف می شود و این مسئله قیمت BTC را بالا می برد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت BTC بپردازیم.

آشنایی با رویداد هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین(Bitcoin Halving) یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در شبکه این رمز ارز رخ می دهد و طی آن پاداش استخراج هر بلاک نصف می شود. در سال 2023 هر کدام از اعضای شبکه که اقدام به تایید تراکنش ها می کند، به ازای استخراج موفق هر بلاک، 6.25 بیت کوین پاداش می گیرد. هاوینگ بعدی بیت کوین در سال 2024 رخ می دهد و پاداش استخراج بیت کوین به 3.125 واحد BTC کاهش می یابد.
جالب است بدانید، هاوینگ بیت کوین یعنی زمانی که پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین نصف می شود. بلاک به فضایی گفته می شود که اطلاعات تراکنش های شبکه در آن ذخیره می شود و به هر ماینری که بتواند این بلاک ها را استخراج کند، پاداش تعلق می گیرد. این اتفاق هر 4 سال یکبار اتفاق می افتاد و به دنبال آن قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه می کند. به طور کلی، زمانی که 210 هزار بلاک بیت کوین استخراج شد، هاوینگ بیت کوین رخ می دهد. بنابراین هرچقدر تعداد ماینرهای بیت کوین بیشتر باشد، هاوینگ بیت کوین زودتر اتفاق می افتد.

کاهش پاداش ماینرهای BTC بعد از هاوینگ 2024

توجه داشته باشید، بازیگران پیشرو در استخراج بیت کوین بر نیاز به بهره وری برای سودآوری و عملیاتی ماندن بعد از نصف شدن در سال 2024 تاکید کرده اند. کوین تلگراف با چندین شرکت ماینینگ تماس گرفت تا اثرات مورد انتظار نصف شدن بیت کوین بر صنعت و پیامدهای آن برای ماینرهای کوچک و بزرگ را آشکار کند. شبکه بیت کوین برای کاهش مقدار پاداش بیت کوین به یک ماینر برای اضافی کردن یک بلوک به زنجیره در حال انجام است. نصف شدن پاداش ماینینگ هر 210 هزار بلاک اتفاق می افتد و با اضافی شدن یک بلاک به شبکه در هر 10 دقیقه، نصف شدن هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد.
مدیر عامل Core Scientific آدام سالیوان به کوین تلگراف می گوید که اثر نصف شدن کاملا به قیمت بیت کوین بستگی دارد و به طور مستقیم به تعداد ماینرهایی که عملیاتی می شوند، تاثیر می گذارد. برای Core Scientific این منجر به تمرکز روی فعال نگه داشتن ماینرها برای به حداکثر رساندن سوددهی صنعت استخراج بیت کوین شد. همچنین سالیوان نیز می گوید که موقعیت ماینرها با توانایی آنها در مدیریت معاوضه بین قرار گرفتن در معرض کل تراکنش و کارایی سخت افزار در مقایسه با بازار تعیین می شود. یکی از سوالات در مورد بیت کوین این است که بیت کوین چگونه تولید می شود؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت BTC بپردازیم. همانطور که گفته شد، رویداد هاوینگ بیت کوین یکی از اتفاق مهم در بازار کریپتو است که مقدار پاداش ماینرهای بیت کوین را کاهش می دهد. این رویداد همچنین می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد و باعث رشد قابل توجه قیمت بیت کوین شود.

 


نظرات کاربران در مورد هاوینگ بیت کوین در سال 2024 پاداش ماینرها را نصف می کند!
سوال امنیتی :4+99 = ?