صرافی SEC صرافی های نیجریه را ملزم به دریافت مجوز کرده است؟

نوشته شده در : 1402/10/11

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) صرافی های نیجریه را ملزم به دریافت مجوز کرده است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا صرافی های نیجریه باید مجوزهای لازم را دریافت کنند؟ چرا سازمان SEC قوانین جدیدی را در کشور نیجریه اعمال کرده است؟ صرافی که در کشور نیجریه مجوز دریافت نکند، آیا می تواند به فعالیت خود ادامه دهد؟
بازار کریپتو یکی از نوظهورترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی کسب کنید. شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید به صرافی های مختلفی مراجعه کنید و معاملات خودتان را در این صرافی ارز دیجیتال انجام دهید. اخیرا سازمان SEX به صرافی های نیجریه دستور داده است تا مجوزهای لازم را دریافت کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی مجوز گرفتن صرافی های نیجریه طبق دستور سازمان SEC بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بیت کوین در نیجریه از محبوبیت زیادی برخوردار است. مردم نیجریه از بین افرادی که کلمه بیت کوین را در گوگل سرچ کرده اند، رتبه دوم را دارند. در ژانویه 2017، بانک مرکزی نیجریه ارزهای دیجیتال را غیر قانونی تلقی کرد. قبل از آن نیز معاون رئیس بانک مرکزی اعلام کرده بود که بانک مرکزی نمی تواند بیت کوین(BTC) را قانون گذاری یا کنترل کند. چون بیت کوین غیرمتمرکز است و هیچ نهاد یا دولتی نمی تواند تراکنش ها و عملکرد ارز دیجیتال بیت کوین را مدیریت کند.
جالب است بدانید، کشور نیجریه هیچ بیانیه ای در مورد موضع خود در حوزه رمز ارزها و مباحث قانون گذاری منتشر نکرده است. با این حال، افراد زیادی در این کشور مشغول خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند و انواع صرافی های رمزارز در این کشور فعال هستند که اکنون باید برای ادامه فعالیت مجوزهای لازم را دریافت کنند. در واقع، تمامی ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال باید مجوز فعالیت خودشان را از سازمان SEC دریافت کنند تا بتوانند به صورت قانونی در بازار رمز ارزها فعالیت کنند.

چرا صرافی های نیجریه باید از سازمان SEC مجوز بگیرند؟

توجه داشته باشید که یکی از تحلیلگران و کارشناسان مشهور ارز دیجیتال در نیجریه گفته است که ضرورت مجوز کمیسیون SEC نیجریه علاوه بر برداشتن محدودیت های بانک مرکزی نیجریه، روی بانک های نیجریه که تراکنش های ارز دیجیتال را تسهیل می کنند نیز به میزان قاب توجهی تعداد صرافی های ارز دیجیتال محلی فعال در این کشور را کاهش می دهد. این خبر توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران فعال در بازار رمز ارزها را به خود جلب کرده است.
 بر اساس مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه(sec)، صرافی های ارز دیجیتال باید با رعایت الزامات پردازش درخواست، هزینه ثبت نام و سایر هزینه های قابل اجرا، مجوز ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال را از SEC دریافت کنند. در گزارشی که در سایت ChainAlysis منتشر شد، در سال 2020 نیجریه در رتبه هشتم در پذیرش و میزان استفاده از ارزهای دیجیتال بود. با این حال، انتظار می رود نرخ پذیرش ارز دیجیتال در کشور نیجریه باعث تشویق بیشتر سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خارجی شود، ولی برعکس است. تحلیلر برتر نیجریه ای تاکید کرد که ممنوعیت موسسه های مالی از خدمات صرافی های ارز دیجیتال به دلیل نرخ پایین سرمایه گذاری است. یکی از روش های جلوگیری از متضرر شدن در صرافی های ارز دیجیتال شناخت نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی مجوز گرفتن صرافی های نیجریه طبق دستور سازمان SEC بپردازیم. همانطور که گفته شد، نیجریه یکی از کشورهایی است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این کشور اخیرا قانونی شده است. تمامی صرافی ها در کشور نیجریه باید برای ادامه فعالیت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه(sec) مجوزهای لازم را دریافت کنند. این کار کمی سخت و دشوار است و برخی از صرافی ها از ادامه فعالیت منصرف شدند.

 


نظرات کاربران در مورد صرافی SEC صرافی های نیجریه را ملزم به دریافت مجوز کرده است؟
سوال امنیتی :4+67 = ?