معرفی بهترین مادربردهای ماینینگ ارز دیجیتال

1402/06/05

معرفی بهترین ماردبردهای ماینینگ؛ یکی از اصلی ترین ابزارها برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین با این ماردبردها آشنا بشین؟ ماردبرد ماینینگ چیست؟ مادربرد ماینینگ چجوری کار می کنه؟ ویژگی های ماردبرد مناسب استخراج رمز ارزها چیست؟ بهترین مادربردهای ماینینگ کدامند؟ قبل از خرید مادربرد برای ماینینگ چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ عوامل تاثیرگذار در انتخاب مادربرد چیست؟ خرید ارز دیجیتال بهتر است یا ماینینگ؟

اگه می خواهین بیشترین درآمد رو از استخراج ارزهای دیجیتال کسب کنین، باید در انتخاب بهترین مادربرد برای ماینینگ توجه زیادی داشته باشین. در اصل، اهمیت خرید بهترین مادربردها واسه ماینینگ هم دقیقا در همین هست که می تونن در افزایش سود کلی استخراج ارزهای دیجیتال نقش خیلی مهمی داشته باشن. مادربردها یکی از مهم ترین اجزا واسه سر هم کردن ماینینگ ارز دیجیتال هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ماردبرد ماینینگ بهتون ارائه بدین، به معرفی بهترین مادربردها برای ماینینگ بپردازیم و ویژگی های بهترین ماردبرد بر استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

مادربرد ماینینگ چیست؟

مادربرد ماینینگ چیست؟

مادربرد ماینینگ ارز دیجیتال یکی از ابزارهای مهم در فرایند استخراج رمز ارزهاست که باید در زمان انتخاب و خرید مادربرد دقت زیادی به خرج بدین. همچنین مادربرد ماینینگ نوعی قطعه سخت افزاری واسه کامپیوترهاست که به استخراج ارزهای دیجیتال اختصاص پیدا می کنه.

این قطعه به صورت تخصصی با هدف عملکرد بهتر ماینینگ ایجاد شده و معمولا دارای اسلات های GPU خیلی زیاد نسبت به مادربردهای معمولی هستن که در سیستم های دسکتاپ و لپ تاپ ها دیده میشن. علاوه بر این، مادربردها برخی ویژگی ها و قابلیت هایی در صنعت ماینینگ دارن.

مادربرد مخصوص ماینینگ رمز ارزها در واقع همون کاری رو انجام میده که مادربردهای معمولی هم انجامش میدن و این کار انتقال داده ها و نیرو بین اجزای رایانه های شخصی یا لپ تاپ هاست تا به اون ها کمک کنند تا با همدیگه ارتباط قدرتمندی برقرار کنند. توجه داشته باشین که مادربردهای ماینینگ یه سری تفاوت هایی با مادربردهای معمولی دارن که اون هم این هست که مادربردهای ماینینگ دارای VRM بهتر و سیستم خنک کننده چیپست به صورت استاندارد هست و تعداد اسلات های PCI/PCle خیلی زیادی داره.

مقاله پیشنهادی: بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ

مادربرد ماینینگ چه ویژگی هایی دارد؟

مادربرد ماینینگ چه ویژگی هایی دارد؟

در زمینه استخراج رمز ارزهایی مثل بیت کوین یا لایت کوین، نوع مادربردی که واسه ماینینگ انتخاب می کنین، می تونه خیلی زیاد در عملکرد استخراج ارزهای دیجیتال موثر باشه. به هر حال، مادربرد یکی از مهم ترین قطعه های سخت افزاری در فرایند ماینینگ هست که باید در خرید اون توجه زیادی داشته باشین. ماردبرد برای ماینینگ ارزهای دیجیتال ویژگی هایی دارن که مهم ترین اون ها به شرح زیر هست:

  • حتی اگه نمی خواهین ماردبرد رو واسه استخراج رمز ارزها در یه کیس کامپیوتر نصب کنین، ضریب فرم اون رو بررسی کنین تا از گزینه های اتصال داخلی اون ها باخبر بشین. همه مادربردهای مخصوص ماینینگ دارای فرم فاکتور ATX هستن.
  • بررسی چیپست یا سیستم خنک کننده مادربردهای ماینینگ هم از اهمیت زیادی برخوردار هست. تقریبا همه مادربردهای ماینینگ از سوکت CPU قدیمی اینتل LGA1151 واسه سازگاری مفید برخوردار هستن.
  • بهترین مادربردهای ماینینگ دارای تعداد زیادی اسلات توسعه PCIe یا اسلات GPU مثل 6 اسلات، 8 اسلات و حتی 12 اسلات هستن که در اون مادربردهایی که اسلات های زیاد دارن بهترین عملکرد رو از خودشون نشون میدن.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین ارزها برای استخراج با کارت گرافیک

معرفی بهترین مادربردها برای ماینینگ

معرفی بهترین مادربردها برای ماینینگ

افراد زیادی سعی می کنند تا از طریق استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال، درآمد کسب کنند. به همین دلیل مادربردهای زیادی واسه ماینینگ ایجاد شدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مشخصات خاصی دارن. شما واسه اینکه بتونین بیشترین بازدهی رو از فرایند ماینینگ به دست بیارین، باید از مادربردهای قدرتمندی استفاده کنین. در ادامه بهترین مادربردها برای ماینینگ رو واستون معرفی می کنیم:

  • مادربرد MSI H270-A Pro

یکی از بهترین مادربردهای ماینینگ، مادربرد MSI H270-A Pro هست که شما می تونین از این قطعه واسه استخراج بهتر رمز ارزها استفاده کنین. این مادربرد به دلیل داشتن قیمت مناسب، می تونه مورد استفاده خیلی از ماینرها یا استخراج کننده ها در بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره. این مادربرد جوری طراحی شده که می تونه ماینینگ رمز ارزها رو به صورت کامل بهینه سازی کنه.

  • مادربرد Asus ROG Strix Z270E

یکی دیگه از مادربردهای مناسب برای ماینینگ ارزهای دیجیتال، مادربرد Asus ROG Strix Z270E هست. این مادربرد می تونه از حداکثر 7 کارت گرافیک پشتیبانی کنه که واسه یه ریگ استخراج ارز دیجیتال، تعداد مناسب و خوبی محسوب میشه. علاوه بر این، تعداد زیادی قابلیت کاربردی دیگه هم در این مادربرد ماینینگ وجود داره که می تونیم به بهنیه سازی 5 طرفه با قابلیت تنظیم خودکار اشاره کنیم.

  • مادربرد MSI H310-F Pro

شما می تونین برای استخراج ارزهای دیجیتال، از مادربرد MSI H310-F Pro استفاده کنین. بهتره بدونین اسلات های توسعه این مادربرد جوری هست که قابلیت نصب 13 کارت گرافیک رو فراهم می کنه. همچنین طراحی بهینه و خطوط تامین توان الکتریکی جوری هست که می تونه با بیشترین کارایی ممکن به استخراج رمز ارزها بپردازه. با کمک مکانیسم تشخیص خودکار وضعیت اسلات های PCIe این مادربرد می تونین مشکل رو تشخیص بدین

  • مادربرد Biostar TB250-BTC D+

یکی دیگه از بهترین گزینه ها برای خرید مادربرد ماینینگ، مادربرد Biostar TB250-BTC D+ هست که دارای چیپست TB250 و 8 اسلات PCie هست که میشه 8 کارت گرافیک رو به صورت مستقیم و بدون نیاز به رایزر روی این مادربرد نصب کرد. همچنین با سرچ در اینترنت خیلی زود می فهمین که رایزرهای PCIe بزرگ ترین دلیل خراب بودن و پایدار نبودن ریگ های استخراج هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ماردبرد ماینینگ بهتون ارائه بدین، به معرفی بهترین مادربردها برای ماینینگ بپردازیم و ویژگی های بهترین ماردبرد بر استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مادربرد ماینینگ نوعی قطعه سخت افزاری واسه کامپیوترهاست که به استخراج ارزهای دیجیتال اختصاص پیدا می کنه. امروزه مادربردهای مختلفی برای ماینینگ رمز ارزها ایجاد شدن که انتخاب بهترین اون ها کار سختیه. شما با انتخاب و خرید بهترین مادربرد برای ماینینگ، می تونین درآمد زیادی از استخراج ارزهای دیجیتال کسب کنین.

 


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین مادربردهای ماینینگ ارز دیجیتال
سوال امنیتی :1+31 = ?