شاخص DeFi Pulse چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/06/03

شاخص DeFi Pulse؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این شاخص به دست بیارین؟ آیا می دونین شاخص DeFi Pulse چیست؟ دارایی های موجود در این شاخص کدامند؟ چجوری از شاخص دیفای پالس استفاده کنیم؟ توکن هایی که در این شاخص هستن، چه ویژگی هایی دارن؟ امنیت پروژه های دیفای چجوریه؟ شاخص DeFi Pulse چه کاربردی داره؟ شاخص دیفای پالس به تریدرها چه کمکی می کنه؟ آیا برای استفاده از این شاخص باید اقدام به خرید تتر کنید؟

بدون شک یکی از اتفاقات و رویدادهای خیلی مهم در سال 2020 میلادی، توسعه و رشد قابل توجه پروژه های حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای بود. اطلاعات و داده های پروژه های فعال در این زمینه، به وسیله وبسایت ها و مجله های تحلیلی زیادی به کاربران ارائه میشه که در بین اون ها سایت دیفای پالس یکی از معتبرترین سایت هاست که شاخص DeFi Pulse رو هم معرفی کرده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص DeFi Pulse بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های توکن های دیفای پالس بپردازیم و امنیت پروژه های دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این شاخص آشنا بشین.

شاخص DeFi Pulse چیست؟

شاخص DeFi Pulse چیست؟

آیا می دونین شاخص DeFi Pulse چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شاخص DeFi Pulse یکی از شاخص های مهم در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز هست که توسط یه سزمان مستقل غیرمتمرکز که محصولات و دارایی های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو توسعه میده، به وجود اومده. شاخص DeFi Pulse نوعی شاخص وزن دهی شده ارزش بازار پروژه های دیفای هست که کارکرد دارایی های مالی غیرمتمرکز رو در بلاک چین اتریوم ردیابی می کنه. این شاخص واسه ارتقای دیجیتال قرن بیست و یکم به ساختار سنتی و قدیمی، خصوصیات توکن های ERC20 و صندوق شاخص سنتی رو ترکیب می کنه.

جالب اینجاست که بدونین شاخص DeFi Pulse می تونه احساس کاربران و تریدرها رو در بازار ارزهای دیجیتال نشون بده و یکی از بهترین وبسایت ها واسه مطالعه و بررسی امور مالی غیرمتمرکز هست که کاربران زیادی از این سایت استفاده می کنند. اگه وارد حوزه امور مالی غیرمتمرکز بشین، پروژه های دیفای مختلفی رو مشاهده می کنین که انتخاب بهترین پروژه در بین اون ها کار سختیه. شاخص DeFi Pulse با توجه به ارزش پروژه های دیفای، ارزیابی هایی رو انجام میده و البته شما نباید فقط به این شاخص تکیه کنین، بلکه باید شاخص های دیگه رو هم زیر نظر قرار بدین تا بهترین پروژه های دیفای رو واسه سرمایه گذاری انتخاب کنین.

مقاله پیشنهادی: مشتقات غیرمتمرکز در دیفای چیست و انواع آن کدامند؟

توکن های موجود در شاخص DeFi Pulse چه ویژگی هایی دارند؟

توکن های موجود در شاخص DeFi Pulse چه ویژگی هایی دارند؟

همونطور که گفتیم، شاخص دیفای پالس(DeFi Pulse) یکی از شاخص های موجود در امور مالی غیرمتمرکز هست که شما واسه پیدا کردن بهترین پروژه های دیفای می تونین از این شاخص استفاده کنین. توکن ها و دارایی های مختلفی در شاخص دیفای پالس وجود دارن که هر کدوم از اون ها خصوصیاتی دارن. در ادامه برخی از ویژگی های توکن های موجود در شاخص DeFi Pulse رو بررسی می کنیم:

  • یکی از ویژگی های توکن های موجود در DeFi Pulse این هست که توکن باید روی شبکه بلاک چینی اتریوم باشه.
  • توکن حتما باید در پروتکل دیفای و در سایت DeFi Pulse وجود داشته باشه.
  • یکی دیگه از ویژگی های توکن های موجود در این شاخص این هست که توکن باید غیرمتمرکز باشه.
  • توکن مورد نظر رو نباید کشور خاصی پشتیبانی کنه.
  • نحوه ارائه و عرضه توکن ها در چند سال اینده، مشخص باشه.
  • یکی دیگه از ویژگی های توکن های موجود در این معیار این هست که کمترین میزان توکن که قابلیت عرضه در این چند سال رو داره، 5 درصد باشه.

مقاله پیشنهادی: مهم ترین چالش های دیفای برای جذب سرمایه گذاران چیست؟

نحوه استفاده از شاخص DPI چگونه است؟

برای اینکه بتونین از از شاخص دیفای پالس یا DPI استفاده کنین، اول باید به سایت DeFi Pulse مراجعه کنین. اگه وارد این سایت بشین، در صفحه اول با تصویر بالا روبرو میشین. در قیمت مشخص شده این شاخص نشون داده. بهتره بدونین شاخص DeFi Pulse نماینده و برایند عملکرد 10 پروتکل شناخته شده در حوزه دیفای هست. در این شاخص دیفای فقط پروژه هایی رو که در شبکه اتریوم ایجاد شدن، قرار گرفتن.

توجه داشته باشین که سایت DeFi Pulse معمولا مورد استقبال همه کاربران امور مالی غیرمتمرکز شده. بنابراین، توجه به این شاخص می تونه احساس کلی کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال رو مشخص کنه. همچنین این سایت مرجع خوبی واسه یادگیری و مطالعه در حوزه دیفای هست. به این ترتیب، اگه کاربری وارد حوزه دیفای بشه، با تعداد زیادی از پروژه های دیفای روبرو میشه. انتخاب پروژه مناسب واسه سرمایه گذاری، انتخاب سختی میشه. شاخص DeFi Pulse یکی از معیارهای خوب واسه شناسایی وضعیت کلی پروژه های دیفای هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص DeFi Pulse بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های توکن های دیفای پالس بپردازیم و امنیت پروژه های دیفای رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این شاخص آشنا بشین. همونطور که گفتیم، شاخص DeFi Pulse یکی از شاخص های مهم در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز هست که توسط یه سزمان مستقل غیرمتمرکز که محصولات و دارایی های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رو توسعه میده، به وجود اومده. شما می تونین با کمک این شاخص، بهترین پروژه های دیفای رو پیدا کنین.


نظرات کاربران در مورد شاخص DeFi Pulse چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :3+76 = ?