بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

1402/06/06

بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی؛ آیا دوست دارین با این استراتژی های معاملاتی آشنا بشین؟ به نظر شما آیا سرمایه گذاری در بازا خرسی کار عاقلانه ای هست؟ منظور از بازار نزولی رمز ارزها چیست؟ چجوری میشه از ریزش بازار سود به دست آورد؟ در بازار نزولی ارزهای دیجیتال چجوری معامله کنیم؟ بهترین استراتژی های ترید در بازار نزولی ارزهای دیجیتال کدامند؟

سرمایه گذاری در هیچ بازار مالی بدون ریسک نیست! بازار رمز ارزها هم ریسک ها و خطرات زیادی به دنبال داره. الان شرایط ویژه ای وجود داره که این ریسک رو بیشتر می کنه. مثلا سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال در بازار نزولی رمز ارزها، ریسک خیلی زیادی نسبت به سرمایه گذاری در حالت عادی داره. ولی اگه استراتژی معاملاتی مناسبی در بازار نزولی داشته باشین، می تونین سود زیادی از ریزش بازار به دست بیارین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار نزولی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی بپردازیم و نحوه کسب سود از ریزش بازار ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با بازار نزولی یا خرسی

بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

بازار نزولی یا بازار خرسی(Bear Market) به وضعیتی از بازار رمز ارزها گفته میشه که در اون قیمت ارزهای دیجیتال روز به روز کاهش پیدا می کنند و ممکنه معامله گران و تریدرهای زیادی در این بازار محتمل ضررهای بزرگ و جبران نشدنی بشن. به عبارت دیگه، بازار نزولی به شرایط از بازار ارزهای دیجیتال گفته میشه که در اون قیمت رمز ارزهای مختلف حداقل 20 درصد از اوج قیمتی فعلی خودشون ریزش می کنند. شما می تونین با ریزش قیمت رمز ارزها هم سود به دست بیارین، البته باید استراتژی های معاملاتی خوبی داشته باشین.

اگه قیمت ارزهای دیجیتال روند نزولی داشته باشه، وضعیت حاکم بر بازار رو با عبارت بازار خرسی تعریف می کنند. در بازار نزولی یا خرسی، عرضه ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه و تقاضا به شدت پایین میاد که همین موضوع به حاکم شدن جوی منفی بر بازار رمز ارزها میشه. در آخر، تمایل سرمایه گذاران به خرید رمز ارزها کم میشه و ممکنه با کاهش قیمت بیشتری روبرو بشیم. بازار گاوی یا صعودی دقیقا در نقطه مقابل بازار نزولی ارزهای دیجیتال قرار داره که عوامل مختلفی می تونن در تشکیل بازار نزولی دخالت داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: تله خرسی (Bear Trap) چیست؟

بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی

هر بازار مالی رو تصور کنین، بالاخره در بازه ای از زمان دچار روند نزولی و ریزش قیمت دارایی ها میشه و شما به عنوان یه تریدر باید خودتون رو واسه روزهای منفی بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزها آماده کنین. واسه موفقیت در بازار نزولی و جان سالم به در بردن در روزهای منفی و کسب سود از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، شما باید از استراتژی های مختلفی استفاده کنین. در ادامه بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی رو واستون معرفی می کنیم:

مدیریت احساسات خود

یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی این هست که احساسات خودتون رو مدیریت و کنترل کنین. وقتی که قیمت رمز ارزهای شما در مدت زمان کوتاه ریزش می کنند و ارزش خودشون رو از دست میدن، احساس ناامیدی و شکست بر شما غلبه میشه و احتمال اینکه با ضررهای بزرگی از معامله خارج بشین، خیلی زیادی میشه. ولی یادتون نره که هیچ بازار نزولی تا همیشه ادامه پیدا نمی کنه و بیشتر ارزهای دیجیتال بازار موفق شدن بعد از روندهای نزولی، رشد قیمتی زیادی رو تجربه کنند.

مقاله پیشنهادی: چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟

استراتژی میانگین هزینه دلاری(DCA)

شما می تونین با استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلاری یا DCA هم در بازار نزولی رمز ارزها معاملات موفقی انجام بدین. استراتژی DCA مخفف عبارت Dollar Cost Averaging به معنی میانگین هزینه دلاری هست و با توجه به اون با صرف نظر از نزولی یا صعودی بودن بازار ارزهای دیجیتال باید در مواقع خاصی به مقدار مشخصی از یه ارز دیجیتال رو بخرین. بنابراین، با گذشت زمان، میانگین خرید شما کم میشه و زمانی که روند نزولی تموم شد و روند صعودی شروع شد، سود زیادی به دست میارین.

کسب سود با معاملات شورت

یکی دیگه از بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی، کسب سود از ریزش قیمت رمز ارزها با معاملات شورت یا Short هست. بیشتر بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزها دوطرفه هستن. یعنی نه تنها میشه از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال سود کسب کرد، بلکه از ریزش قیمت ارزهای دیجیتال هم میشه سود زیادی به دست آورد. این کار با استفاده از باز کردن معاملات شروت یا فروش انجام میشه. البته توجه داشته باشین که معاملات شورت در بازار ارزهای دیجیتال ریسک زیادی به همراه داره.

تنوع بخشیدن به سبد دارایی

یکی دیگه از روش های معاملاتی خوب در بازار نزولی رمز ارزها، تنوع بخشیدن به سبد دارایی هاست. این کار باعث میشه تا احتمال موفقیت شما هم در بازار نزولی و هم در بازار صعودی بیشتر بشه. وقتی که سبد دارای های خودتون رو متنوع می کنین، در اصل با این کارتون باعث میشین تا حتی اگه برخی از ارزهای دیجیتال شما با ریزش قیمت روبرو بشه، سایر ارزهای دیجیتال شما با افزایش قیمت، این ریزش رو جبران کنند.

خودتان را به مردن بزنید.

واسه اینکه بتونین در بازار نزولی رمز ارزها، معاملات موفقی داشته باشین و سود زیادی کسب کنین، باید خودتون رو به مردن بزنین. اگه قصد داشته باشین که با روند نزولی ارزهای دیجیتال مبارزه کنین و تصمیم های یهویی و غیرمنطقی بگیرین، فقط به میزان ضررهای خودتون اضافی می کنین. به این ترتیب، می تونین هیچ کاری انجام ندین و با صبر کردن، روند نزولی ارزهای دیجیتال رو پشت سر بذارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بازار نزولی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی بپردازیم و نحوه کسب سود از ریزش بازار ارزهای دیجیتال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، بازار نزولی یا بازار خرسی به وضعیتی از بازار رمز ارزها گفته میشه که در اون قیمت ارزهای دیجیتال روز به روز کاهش پیدا می کنند و ممکنه معامله گران و تریدرهای زیادی در این بازار محتمل ضررهای بزرگ و جبران نشدنی بشن. شما می تونین برای کسب سود در بازار نزولی رمز ارزها، از استراتژی های معاملاتی مختلفی استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار نزولی
سوال امنیتی :1+84 = ?