توکن سوزی بایننس کوین(BNB) چیست؟

1402/06/20

توکن سوزی بایننس کوین(BNB)؛ مکانیزمی برای سوزوندن و حذف کوین ها از گردش و در نتیجه کاهش دائمی میزان عرضه کل! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین توکن سوزی بایننس چیست؟ توکن سوزی BNB چجوری انجام میشه؟ دلایل توکن سوزی بایننس کوین کدامند؟ توکن سوزی بعدی BNB چه زمانی هست؟ توکن سوزی چه تاثیری بر خرید اسمارت چین و بایننس کوین داره؟

بازار رمز ارزها و پروژه های فعال در اون به دلیل پیچیدگی های زیادی که دارن، همیشه با دغدغه ها و چالش های مختلفی روبرو هستن. ولی چیزی که به این فضا ارزش میده، خلاقیت و نوآوری توسعه دهنده های اون در ارائه راهکارهای مختلف هست. فرایند توکن سوزی بایننس کوین هم یکی از همین راهکارهاست. این عملیات واسه حفظ ارزش و رشد قیمت یه دارایی انجام میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توکن سوزی بایننس کوین یا BNB بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل توکن سوزی بایننس کوین بپردازیم و نحوه انجام توکن سوزی ارز دیجیتال BNB رو مورد بررسی قرار بدیم.

توکن سوزی BNB چیست؟

توکن سوزی BNB چیست؟

آیا می دونین توکن سوزی BNB چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رمز ارز بومی صرافی بایننس، بایننس کوین یا BNB نام داره. عرضه اولیه این رمز ارز تقریبا 200 میلیون واحد بود. ولی هم اکنون تعداد توکن های موجود در بازار کمتر از این مقدار هست. دلیل این موضوع فرایند توکن سوزی بایننس کوین هست که روی قیمت ارز دیجیتال BNB هم تاثیرات قابل توجهی داره. توکن سوزی یکی از اصطلاحات مهم در بازار کریپتو هست که به حذف دائمی تعدادی از توکن های یه پروژه کریپتویی گفته میشه. این فرایند حذف کردن توکن ها از روی عمد و با هدف حفظ ارزش توکن و کنترل تورم انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین توکن سوزی بایننس کوین که به وسیله صرافی ارز دیجیتال Binance انجام میشه، هر سه ماه یبار انجام میشه. صرافی بایننس قسمتی از سودی که در سه ماه به دست اورده رو واسه بازخرید ارز دیجیتال BNB اختصاص میده. بعدا اون رمز ارزهایی که خریداری کرده رو از دسترس خارج می کنه. بایننس تا وقتی این فرایند رو انجام میده که مقدار کل ارز دیجیتال BNB به صد میلیون واحد برسه. فرایند توکن سوزی بایننس ربطی به کوین هایی که کاربران دارن، نداره. کاربران هرچقدر بایننس کوین که داشته باشن، این توکن سوزی روی اون تاثیری نداره و کوین های خودشون رو هیچ وقت از دست نمیدن.

مقاله پیشنهادی: توکن سوزی چیست و چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

دلایل توکن سوزی بایننس کوین چیست؟

دلایل توکن سوزی بایننس کوین چیست؟

همونطور که گفتیم، توکن سوزی بایننس کوین(BNB) فرایندی هست که هر 3 ماه یبار انجام میشه که در اون صرافی بایننس توکن های خودش رو بازخرید می کنه، اون ها رو می سوزونه و اون ها رو واسه همیشه از عرضه بازار خارج می کنه. توکن سوزی بایننس کوین به دلایل مختلفی انجام میشه و مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از دلایل توکن سوزی بایننس کوین رو بررسی می کنیم:

  • کاهش عرضه در گردش و افزایش قیمت BNB های باقی مونده در بازار
  • از بین بردن توکن های غیرضروری و ناخواسته.
  • به منظور تعهد به پروژه بایننس
  • واسه کنترل نرخ تروم بالای رمز ارز بایننس کوین(BNB)
  • برای اینکه مشترکان در شبکه های مبتنی بر اثبات سوزوندن بتونن بلاک های جدیدی بسازن.

توکن سوزی BNB چگونه کار می کنه؟

توجه داشته باشین که توکن سوزی ارز دیجیتال بایننس کوین(BNB) با استفاده از اطلاعات و داده هایی که روی زنجیره هوشمند اون قرار داره انجام میشه. مقدار توکن های سوزونده شده رو هم تا حد زیادی داینامیک عرضه و تقاضا مشخص می کنه. به این صورت که با کاهش قیمت بایننس کوین، نرخ توکن سوزی اون بیشتر میشه. واسه اینکه به جامعه بایننس کوین اطمینان داده بشه که پروسه توکن سوزی قابل تایید، عینی و شفاف هست توکن سوزی خودکار جوری ایجاد شد که مستقل از حجم معاملات بایننس کوین در صرافی باقی بمونه. نکته قابل توجه این هست که این حجم معاملاتی قبلا فقط بر اساس توکن سوزی بود.

توکن سوزی بایننس کوین تا چه زمانی ادامه دارد؟

توکن سوزی بایننس کوین تا چه زمانی ادامه دارد؟

در هر سالی که می گذره، 4 دوره توکن سوزی به وسیله صرافی ارز دیجیتال بایننس(Binance) انجام میشه. تا الان توکن سوزی های زیادی انجام شده که با توجه به روند این دوره ها، پیش بینی میشه تعداد کوینی که در هر بار توکن سوزی از عرضه بازار خارج میشن، نسبت به دور قبل کمتر باشه. بر اساس ادعایی که صرافی بایننس در وایت پیپیر خودش داشته، تعداد کوین ها تا 100 میلیون کاهش پیدا می کنه. تعداد دوره های توکن سوزی بایننس کوین مشخص نیست، چون در هر دوره توکن سوزی، تعداد توکن های از دور خارج شده حالت تصاعد و همچنین حالت پایداری نداره.

از طرف دیگه، تعداد رمز ارزهای استخراج شده در بازار کریپتو همواره در حال افزایش هست. ماینینگ ارز دیجیتال به صورت کلی به دو روش انجام میشه. در روش اول که به اثبات کار معروف هست، واسه ما کاربران ایرانی خیلی آشنا هست. در این روش از طریق امکانات سخت افزاری مثل دستگاه های ماینر اقدام به استخراج می کنیم که این امکان واسه استخراج بایننس کوین وجود نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توکن سوزی بایننس کوین یا BNB بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل توکن سوزی بایننس کوین بپردازیم و نحوه انجام توکن سوزی ارز دیجیتال BNB رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، توکن سوزی بایننس کوین که به وسیله صرافی Binance انجام میشه، هر سه ماه یبار انجام میشه. صرافی بایننس قسمتی از سودی که در سه ماه به دست اورده رو واسه باز خرید ارز BNB اختصاص میده.


نظرات کاربران در مورد توکن سوزی بایننس کوین(BNB) چیست؟
سوال امنیتی :1+44 = ?