سرنوشت مدیر سابق صرافی FTX چگونه خواهد بود؟

نوشته شده در : 1402/07/27

سرنوشت نیشاد سینگ؛ مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال FTX! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین؟ به نظر شما عاقبت مدیر سابق صرافی FTX  این صرافی ارز دیجیتال چجوری میشه؟ آیا نیشاد سینگ به اتهامات خودش اعتراف کرده؟ دادگاه ممکنه چه حکمی برای مدیر عامل سابق صرافی FTX صادر کنه؟ نیشاد سینگ در دفاع از خودش چه چیزی میگه؟ آیا نیشاد سینگ به زندان می افته؟
بازار کریپتوکارنسی ها در سال های اخیر توسعه پیدا کرده و انواع صرافی های رمزارز به وجود اومدن که بعضی از اون ها به دلیل امنیت پایینی که دارن، مورد حمله های هکری قرار می گیرن و دارایی های کاربران به سرقت برده میشه. البته ممکنه صرافی های امن و معتبر هم هک بشن. صرافی FTX یکی از معتبرترین پلتفرم های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال بود که هک شد و رمز ارزهای زیادی دزدیده شد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال FTX واستون ارائه بدیم، به بررسی عاقبت مدیر عامل سابق صرافی FTX بپردازیم و ادعاهای نیشاد سینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با صرافی FTX و جزئیات هک شدن آن

صرافی ارز دیجیتال FTX

صرافی FTX یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیاست که در سال 2019 ایجاد شد؛ اما نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال چگونه است؟ این صرافی از زمان راه اندازی تا زمانی که هک شد تونسته بود کاربران فعال زیادی رو به سمت خودش جذب کنه و به یکی از بهترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال تبدیل بشه. صرافی FTX از ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاک چینی زیادی پشتیبانی می کرد و کارمزدهای نسبتا پایینی رو از کاربران می گرفت. این صرافی در 11 دسامبر سال 2022 هک شد و دارایی های خیلی از کاربران به سرقت برده شد.
صرافی ارز دیجیتال FTX قابلیت و امکانات زیادی رو به تریدرها و کاربران خودش ارائه می داد که همین مسئله باعث میشد تا دست معامله گران در این صرافی باز باشه. همچنین این صرافی مارکتینگ یا تبلیغات قوی داشت که روز به روز به تعداد کاربران این پلتفرم اضافی میشد. محبوبیت صرافی FTX به قدری بود که کاربران بازار ارزهای دیجیتال تصور می کردن که یه روزی سم بنکمن فرید مدیر عامل صرافی FTX می تونه جای سی زد(CZ) رو بگیره و صرافی ارز دیجیتال بایننس رو به پشت سر بذاره!

نیشاد سینگ به سرقت دارایی های کاربران صرافی FTX اعتراف کرد!

صرافی ارز دیجیتال FTX

جالب اینجاست که بدونین، نیشاد سینگ که مدیر مهندس سابق صرافی ارز دیجیتال FTX هست، در 16 اکتبر به سرقت دارایی های کاربران صرافی FTX و استفاده از اون ها واسه کمک های سیاسی اعتراف کرد. این شخص گفت که دارایی های دزدیده شده از کاربران به حساب من واریز میشد و صرف کمک های سیاسی و غیرقانونی میشد. دادگاه هم با بررسی ها و تحقیقات لازم، حکمی رو واسه نیشاد سینگ صادر کرد. طی این حکم نیشاد سینگ باید دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران رو با ارزش قبلی برگردونه.
همونطور که می دونین، صرافی ارز دیجیتال FTX طی این حمله هکری و سرقت دارایی های کاربران ورشکست و منحل شد و دیگه نتونست به فعالیت خودش ادامه بده. با این حال سم بنکمن فرید در تاریخ 12 دسامبر سال 2022 به جرم همکاری در هک صرافی FTX دستگیر شد و بعدا نیشاد سینگ و افراد دیگه ای هم که در این سرقت دخالت داشتن هم دستگیر شدن. در تاریخ 16 اکتبر سال 2023 نیشاد سینگ مدیر مهندس سابق صرافی FTX بازجویی شد و حکمی برای این شخص صادر شد.

سرنوشت مدیر سابق صرافی FTX چگونه خواهد بود؟

نیشاد سینگ که به سرقت ارزهای دیجیتال کاربران صرافی FTX اعتراف کرد، در تاریخ 16 اکتبر سال 2023 مورد بازجویی قرار گرفت و دادگاه با صدور حکمی پرونده این شخص رو بست. جزئیات این حکم معلوم نیست، ولی احتمالا نیشاد سینگ با 75 سال زندان و جبران خسارت های وارد شده روبرو هست. نیشاد سینگ باید بتونه دارایی ها یا ارزهای دیجیتال کاربران رو که به سرقت برده رو برگردونه. با جبران خسارت های وارد شده، همچنان باید 75 سال حبس رو تحمل کنه تا بتونه جرم دولتیش رو بگذرونه.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال FTX واستون ارائه بدیم، به بررسی عاقبت مدیر عامل سابق صرافی FTX بپردازیم و ادعاهای نیشاد سینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی FTX یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا بود که نتونست به فعالیت خودش ادامه بده و طی یه حمله هکری متوقف شد. نیشاد سینگ در تاریخ 16 اکتبر سال 2023 در دادگاه به سرقت دارایی های کاربران این صرافی اعتراف کرد و احتمالا با 75 سال زندان مواجه بشه.

 


نظرات کاربران در مورد سرنوشت مدیر سابق صرافی FTX چگونه خواهد بود؟
سوال امنیتی :5+36 = ?