صرافی وزیر اکس(WazirX) چیست و چگونه کار می کند؟

1402/05/07

صرافی وزیر اکس(WazirX)؛ بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال هندی و از پلتفرم های پیشرو در زمینه بلاک چین! آیا تا الان اسم این صرافی رو شنیدین؟ آیا می دونین صرافی وزیر اکس چیست؟ چجوری در صرافی وزیر اکس ترید کنیم؟ صرافی وزیر اکس چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ کارمزدهای صرافی WazirX چقدر هست؟ امنیت صرافی ارز دیجیتال وزیر اکس چجوریه؟

در حال حاضر ارزش بازار رمز ارزها 1.5 تریلیون دلار با 4 هزار ارز دیجیتال در گردش هست. این یعنی معاملات ارزهای دیجیتال مهم تر از گذشته در بین مردم رایج هست. واسه ورود به بازار ارزهای دیجیتال اولین و مهم ترین قدم، شناسایی معتبرترین صرافی ارز دیجیتال هست. با این کار شما می تونین خیلی ساده ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو خرید، فروش یا مبادله کنین. یکی از صرافی های معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی وزیر اکس هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی وزیر اکس یا WazirX بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایا و معایب صرافی وزیر اکس بپردازیم و کارمزدهای صرافی وزیر اکس رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی وزیر اکس چیست؟

صرافی وزیر اکس چیست؟

آیا می دونین صرافی وزیر اکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی وزیر اکس یا WazirX یکی از محبوب ترین و معتبرترین پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال در کشور هند هست. این پلتفرم با داشتن یه پایگاه در حال توسعه، خدمات مبادله بیشتر از 100 ارز دیجیتال مثل توکن بومی خودش، یعنی توکن WRX و رمز ارز وزیر اکس رو به بیشتر از 1 میلیون کاربر خودش ارائه میده. همچنین این صرافی به وسیله صرافی بایننس در سال 2019 خریداری شد تا کاربران اون بیشتر از گذشته به آینده این پلتفرم امیدوار باشن.

جالب اینجاست که بدونین صرافی وزیر اکس(WazirX) علاوه بر خدماتی که تحت سایت رسمی خودش به کاربران فراهم می کنه، با نرم افزار اختصاصی خودش که از سیستم عامل های مختلف مثل اندروید، ios، مک و ویندوز پشتیبانی می کنه، تونسته مورد استقبال کاربران و معامله گران زیادی قرار بگیره. همچنین این صرافی دارای پشتیبانی مشتری به صورت آنلاین هست. به این ترتیب، اگه در زمان کار با صرافی وزیر اکس با مشکلی روبرو شدین و یا سوالی داشتین، می تونین با پشتیبانی این پلتفرم ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های لازم رو دریافت کنین.

مقاله پیشنهادی: انواع صرافی های رمزارز 

صرافی وزیر اکس چه مزایایی دارد؟

صرافی وزیر اکس چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، وزیراکس(WazirX) نوعی صرافی ارز دیجیتال هندی هست که به شما در خرید، فروش و مبادله رمز ارزها مثل بیت کوین، ریپل، اتریوم، لایت کوین و.... کمک زیادی می کنه. شما می تونین با مراجعه به این صرافی و ثبت نام در اون، ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو معامله کنین. این پلتفرم مزیت ها و مشکلات زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا صرافی وزیر اکس رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای صرافی وزیر اکس این هست که سطح امنیت بالایی داره. صرافی وزیر اکس(WazirX) میگه که همه اقدامات و زیرساخت های لازم رو فراهم کرده تا امنیت این پلتفرم معاملاتی رو به حداکثر برسونه و کاربران با خیال راحت معاملات خودشون رو انجام بدن.
  • احراز هویت در صرافی وزیر اکس آسون و سریع هست. به این ترتیب، کاربران می تونن در کمتر از چند ساعت بعد از ثبت نام اولیه، احراز هویت خودشون رو انجام بدن و معاملاتشون رو شروع کنند.
  • یکی دیگه از مزیت های فوق العاده صرافی وزیر اکس این هست که تراکنش ها با سرعت بالایی انجام میشن. به عبارت دیگه، صرافی وزیر اکس می تونه میلیون ها تراکنش ارز دیجیتال رو پردازش کنه و کاربران بتونن در کمترین زمان ممکن معاملات رو انجام بدن.
  • کاربران در صرافی WazirX می تونن از 5 پلتفرم مختلف مثل مرورگر، موبایل، ویندوز و سیستم عامل Mac برای کار با این سایت استفاده کنند.
  • پلتفرم معاملاتی وزیراکس به وسیله تیمی راه اندازی و ایجاد شده که اعتقاد زیادی به آینده تکنولوژی بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال دارن.

مقاله پیشنهادی: صرافی ریدیوم(Raydium) چیست و چه مزایایی دارد؟

کارمزدهای صرافی وزیر اکس چقدر است؟

کارمزدهای صرافی وزیر اکس چقدر است؟

توجه داشته باشین که صرافی وزیر اکس(WazirX) در معاملات اسپاپ از سفارش گذار و سفارش بردار 0.2 درصد کارمزد دریافت می کنه. همچنین واسه انجام معاملات همتا به همتا هیچ هزینه ای پرداخت نمیشه و شما باید 25 درصد از سود معاملات خودتون رو به معامله گران حرفه ای در معاملات STF پرداخت کنین. در صورتی که توسط انتقال بانکی به روپیه سپرده می کنین، باید 6.7 روپیه به عنوان کارمزد تراکنش در صرافی وزیر اکس بپردازین. با این وجود، تقریبا کارمزدی واسه واریز به کمک UPI از کاربران گرفته نمیشه. به منظور برداشت ارزهای دیجیتال از این صرافی هم باید کارمزد برداشت رو پرداخت کنین و تراکنش شما انجام بشه.

امنیت صرافی WazirX چگونه است؟

پلتفرم معاملاتی وزیر اکس(WazirX) تقریبا 95 درصد از ارزهای دیجیتال یا دارایی های کاربران رو به صورت آفلاین و به اصطلاح سرد ذخیره و نگهداری می کنه. به این ترتیب، رمز ارزهای شما از هر گونه تلاس واسه هک کردن و سرقت در امان هستن. با این حال، شما می تونین واسه بالا رفتن امنیت ارزهای دیجیتال خودتون چند نکته رو زیر نظر بگیرین تا خطری شما رو تهدید نکنه:

  • واسه ورود و ثبت سفارش های خودتون فقط از سایت یا اپلیکیشن رسمی وزیر اکس(WazirX) استفاده کنین.
  • احراز هویت دو عاملی و گذرواژه یکبار مصرف رو در صرافی وزیر اکس فعال کنین تا سطح امنیت حساب کاربری شما افزایش پیدا کنه.
  • هیچ وقت جزئیات حساب کاربری خودتون رو با کسی حتی کاربران صرافی وزیر اکس به اشتراک نذارین تا ورود به حساب کاربری شما غیرممکن بشه.
  • واسه دسترسی به اطلاعات و داده های خودتون، هیچ وقت از وای فای عمومی استفاده نکنین.

مقاله پیشنهادی: صرافی هیوبی(Huobi) چیست و چه مزایایی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی وزیر اکس یا WazirX بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایا و معایب صرافی وزیر اکس بپردازیم و کارمزدهای صرافی وزیر اکس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی وزیر اکس یا WazirX یکی از محبوب ترین و معتبرترین پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال در کشور هند هست. شما می تونین با استفاده از این صرافی، رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو معامله کنین. این پلتفرم معاملات مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد صرافی وزیر اکس(WazirX) چیست و چگونه کار می کند؟
سوال امنیتی :4+43 = ?