قرارداد هوشمند گوگن(Gauguin) کاردانو چیست؟

1402/05/06

قرارداد هوشمند گوگن(Gauguin)؛ همه چیز درباره آپدیت گوگن کاردانو! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این پروژه به دست بیارین؟ آیا می دونین قرارداد هوشمند گوگن چیست؟ قرارداد هوشمند گوگن چه اهدافی داره؟ قرارداد هوشمند گوگن چه تاثیری بر خرید کاردانو داره؟ عملکرد قرارداد گوگن کاردانو چجوریه؟ قرارداد هوشمند گوگن چه امکاناتی رو بر شبکه کاردانو اضافی کرد؟

قرارداد هوشمند گوگن نوشن دهنده یه تغییر و تحول مهم در قابلیت های شبکه کاردانو محسوب میشه که راه رو واسه توسعه و گسترش ابزارهای کاربردی قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز در سطح سازمانی با رویدادهای هیجان انگیزتر در دوران باشو و ولتر باز می کنه. این قرارداد هوشمند به اسم جوزف گوگن، دانشمند کامپیوتر و دانشگاهی آمریکایی اسم گذاری شده. به همین دلیل ما می خواهیم در ادامه صحبت هامون، توضیحاتی در مورد اسمارت کانترکت گوگن یا Gauguin واستون بدیم، به بررسی اهداف قرارداد هوشمند بپردازیم و عملکرد این قرارداد هوشمند رو مورد بررسی قرار بدیم

قرارداد هوشمند گوگن چیست؟

قرارداد هوشمند گوگن چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که قرارداد هوشمند گوگن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که قرارداد هوشمند گوگن یا Gauguin یه بروزرسانی جالب از مراحل توسعه و گسترش شبکه کاردانو هست که تونسته توجه کاربران این شبکه رو به خودش جلب کنه. تیم سازنده بلاک چین کاردانو، سومین ارز دیجیتال بزرگ بازار در تاریخ 12 سپتامبر 2021 جدیدترین بروزرسانی هارد فورک آلونزو یعنی قرارداد هوشمند گوگن رو در بلاک چین اصلی راه اندازی و پیاده کرد. همچنین در مسیر توسعه ای که شبکه کاردانو واسه خودش ایجاد کرده، فاز سوم اون به اسم جوزف گوگن، معروف ترین دانشمند کامپیوتر نام گذاری شده.

جالب اینجاست که بدونین قرارداد هوشمند گوگن(Gauguin) سومین دوره از آپدیت های شبکه کاردانو هست که قابلیت ها و امکانات زیادی رو به این شبکه بلاک چینی اضافه کرده. شبکه کاردانو بعد از گذروندن این بروزرسانی به یکی از معتبرترین و امن ترین شبکه های بلاک چینی برای تبادل رمز ارزها تبدیل شده که کاربران خیلی راحت می تونن از امکانات و قابلیت های این شبکه استفاده کنند. نکته مهم این هست که در بازار کریپتوکارنسی ها محدودیت هیچ معنی نداره، به این ترتیب باید منتظر موند و دید رقیب های ارز دیجیتال کاردانو واسه جبران این توسعه مهم چه قدمی برمی دارن.

اهداف قرارداد هوشمند گوگن چیست؟

اهداف قرارداد هوشمند گوگن چیست؟

همونطور که گفتیم، قرارداد هوشمند گوگن به عنوان سومین دوره از بروزرسانی های شبکه های بلاک چینی گوگن محسوب میشه که کاربرد زیادی داره. اسمارت کانترکت گوگن با اهداف مختلفی راه اندازی و ایجاد شده. این قرارداد نشون دهنده یه قدم مهم و رو به جلو در توانایی بلاک چین Cardano هست، چون به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا برنامه های غیرمتمرکز(Dapps) رو در شبکه کاردانو به وجود بیارن. این قرارداد هوشمند به دنبال دوره شلی هست تا مرکز اصلی سیستم رو غیرمتمرکز کنه. به عبارت ساده تر، اسمارت کانترکت گوگن، قابلیت ایجاد برنامه های غیرمتمرکز رو طبق پایه کاردانو از تحقیقات همتا و توسعه معتبر اضافی می کنه.

یکی از مهم ترین اهداف قرارداد هوشمند گوگن، ساخت Plutus نوعی زبان توسعه اسمارت کانترکت و پروتکل اجرایی با کمک زبان برنامه نویسی کاربردی Haskell بوده، محسوب میشه. توجه داشته باشین که پلوتوس هم اکنون واسه آزمایش در دسترس قرار داره و مزیت های برنامه نوسی کاربردی رو به منظور ساخت و ایجاد قرارداد هوشمند فراهم می کنه. همچنین به یه پایه کد این امکان رو میده تا از اجزای داخلی و بیرون از زنجیره پشتیبانی کنه و انسجام و توانایی استفاده تجربه توسعه رو نسبت به پیاده سازی قراردادهای هوشمند بهبود بده.

مقاله پیشنهادی: مقایسه کاردانو و ترون؛ کدام بهتر است؟

تاثیر قرارداد گوگن در برنامه های غیرمتمرکز

تاثیر قرارداد گوگن در برنامه های غیرمتمرکز

توجه داشته باشین که برنامه های غیرمتمرکز(Dapps) نرم افزاری هایی هستن که به منظور اجرا روی شبکه بلاک چینی به وجود اومدن. کارکرد این برنامه ها با اینکه تفاوت زیادی با نرم افزارهای معمولی نداره، ولی اینجور برنامه ها به دلیل قرار گرفتن روی بلاک چین از امنیت بالایی برخوردار هستن. برنامه های غیرمتمرکز مزیت های فوق العاده و امنیت زیادی رو واسه کاربران ارائه می کنند، ولی حقیقت این هست که به دلیل تکنولوژی و هزینه بالای اون تعداد کمی از پروتکل های بلاک چین اون رو فراهم می کنند.

نکته قابل توجه این هست که هم اکنون شبکه اتریوم مشهورترین و پرکاربردترین بلاک چینی هست که توانایی برنامه های غیرمتمرکز رو واسه کاربران خودش ارائه میده، ولی بعد از بروزرسانی قرارداد هوشمند گوگن، پلتفرم غیرمتمرکز کاردانو هم در کنار شبکه بلاک چینی اتریوم قرار می گیره.

قابلیت های شبکه کاردانو در آپدیت گوگن

اصلی ترین تغییری که شبکه کاردانو با فراهم کردن قرارداد هوشمند گوگن کرده، قابلیت پشتیبانی و ساخت توکن های مختلف روی بلاک چین اون هست. علاوه بر قابلیت های مختلفی مثل برنامه های غیرمتمرکز مالی، کاربران و توسعه دهنده ها در حال حاضر می تونن از استاندارد ارز دیجیتال کاردانو واسه ساخت و راه اندازی توکن های مختلف استفاده کنند و از این طریق درآمد زیادی کسب کنند.

قرارداد هوشمند گوگن(Guaguin) همچنین مزیت ترکیب راحت تتر اسمارت کانترکت و نرم افزارهای کاربردی که شامل رمزارزهای مختلفی میشه رو هم به شبکه کاردانو اضافی کرده. به این ترتیب، سایر کاربران می تونن بدون هیچ محدودیتی به راه اندازی و تولید توکن های غیرمثلی یا قابل تعویض اقدام کنند و اون ها رو به کاربران و مخاطبان خودشون ارائه بدن تا توسعه و پیشرفت پروژه خودشون رو سریع تر انجام بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قرارداد هوشمند گوگن یا Gauguin بهتون ارائه کنیم، به بررسی اهداف قرارداد هوشمند بپردازیم و عملکرد این قرارداد هوشمند رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، قرارداد هوشمند گوگن یا Gauguin یه بروزرسانی جالب از مراحل توسعه و گسترش شبکه کاردانو هست که تونسته توجه کاربران این شبکه رو به خودش جلب کنه. قرارداد هوشمند گوگن تاثیرات قابل توجهی روی شبکه کاردانو گذاشته و باعث شده تا کاربران زیادی جذب این شبکه بلاک چینی بشن.

 


نظرات کاربران در مورد قرارداد هوشمند گوگن(Gauguin) کاردانو چیست؟
سوال امنیتی :2+86 = ?