معاملات الگوریتمی چیست و چه مزایایی دارد؟

1402/05/05

معاملات الگوریتمی؛ اصطلاحی رایج در بازارهای مالی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات الگوریتمی چیست؟ معاملات الگوریتم چه مزایایی دارن؟ عملکرد معاملات الگوریتمی چجوریه؟ وظایف معاملات الگوریتم چیست؟ انواع الگوریتم های معاملاتی در بازار رمزارزها کدامند؟ چرا باید از معاملات الگوریتم استفاده کنیم؟ نحوه استفاده از معاملات الگوریتمی چجوریه؟

به کمک توسعه و گسترش زبان های برنامه نویسی و هوش مصنوعی شرایطی فراهم شده تا سرمایه گذاران و معامله گران بتونن سهام های با سوددهی بیشتر و ریسک پایین تر رو توسط الگوریتم های ریاضی تشخیص و خریداری کنند. در وضعیت و موقعیتی که از برنامه های رایانه ای و الگوریتم های سخت و پیچیده ریاضی به منظور خرید ارز دیجیتال یا ترید ارزهای دیجیتال در بازار به کار برده میشه، به اصطلاح معاملات الگوریتمی انجام میشه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات الگوریتمی بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای معاملات الگوریتمی بپردازیم و عملکرد معاملات الگوریتمی رو مورد بررسی قرار بدیم.

معاملات الگوریتمی چیست؟

معاملات الگوریتمی چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از معاملات الگوریتمی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات الگوریتمی به خرید و فروش هایی گفته میشه که در اون کامپیوترها به جای افراد اقدام به انجام معامله در بازارهای مالی به ویژه در بازار رمزارزها می کنند. در این نوع معاملات نوعی سیستم پردازشی قدرتمند بر اساس نوع معامله ای که واسه اون کدنویسی شده، تصمیمات لازم واسه ورود به پوزیشن، مدیریت سرمایه، ثبت و پردازش سفارش، تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و..... رو می گیره.

جالب اینجاست که بدونین معاملات الگوریتمی توسط کامپیوترها و بدون دخالت انسان انجام میشه. به همین دلیل با کاهش خطاهای انسانی که بیشتر ناشی از احساسات تریدرهاست، کیفیت سرمایه گذاری رو بهبود میده. نحوه انجام این معاملات اینجوری هست که افراد بر اساس روش های معاملاتی، استراتژی مخصوص خودشون رو در اختیار کامپیوترها قرار میدن و به این ترتیب رایانه می تونه ارزهای دیجیتال مناسب رو پیدا و خریداری کنه. کامپیوترها می تونن مزیت های فوق العاده ای نسبت به تریدرهای انسانی ارائه بدن. واسه اولین بار، این رایانه ها می تونن در تمام طول شبانه روز، بدون خواب و استراحت، فعال بمونن و معاملات مختلفی رو انجام بدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

معاملات الگوریتمی چه مزایایی دارند؟

معاملات الگوریتمی چه مزایایی دارند؟

همونطور که گفتیم، در حال حاضر معاملات الگوریتمی در بازارهای سرمایه به خصوص بازار ارزهای دیجیتال جایگاه ویژه ای دارن و بخش قابل توجهی از معاملات توسط الگوریتم ها و توسط کامپیوترها انجام میشن. به این ترتیب، الگوریتم های زیادی در این زمینه به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها مزایای خاص خودشون رو دارن. در ادامه برخی از مزایای معاملات الگوریتمی رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزیت های فوق العاده معاملات الگوریتمی، عدم دخالت احساسات، عواطف و هیجانات در تصمیم گیری ها و انجام خرید و فروش ها فقط بر اساس قوانین از قبل مشخص شده هست.
  • تریدرهای بازار معمولا باید وقت زیادی رو صرف بررسی قسمتی از بازار و شناسایی رمزارزهای مناسب کنند. در حالی که معاملات الگوریتمی این امکان رو فراهم کردن تا پردازش و ثبت اطلاعات با سرعتی خیلی بالا و بدون اشتباه انجام گرفته و نتیجه اون مشخص بشه.
  • یکی دیگه از مزایای معاملات الگوریتمی این هست که از اونجایی که در معاملات الگوریتمی معمولا همه فعالیت ها توسط رایانه ها انجام میشه، احتمال بروز اشتباهات و خطاهای انسانی وجود نداره.

کاربرد هوش مصنوعی در معاملات الگوریتمی

هیچ موقع فراموش نکنین که استفاده از ربات های هوش مصنوعی، معاملات الگوریتمی رو از یه نرم افزار تحلیل گر یا تریدر ساده و پیش پا افتاده داده به یه ابزار حرفه ای برای انجام معاملات تبدیل می کنه که این توانایی رو داره تا به وسیله تحلیل داده ها و قیمت رمزارزها به یه بینش جدید دست پیدا کنه و بر اساس اون معاملات رو انجام بده. بستر کاملا کمی در بازارهای مالی، چه از نظر قیمتی و چه از لحاظ خروجی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، بهترین جا واسه استفاده از روش های هوش مصنوعی محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: اوردر بوک(Order Book) چیست؟

بهترین الگوریتم های معاملاتی کدامند؟

بهترین الگوریتم های معاملاتی کدامند؟

نکته قابل توجه این هست که معاملات الگوریتمی می تونن در بخش های مختلف روند معاملات ارزهای دیجیتال قرار بگیرن. یعنی با توجه به وظایفی که اشاره کردیم، می تونن در هر کدوم از مراحل گفته شده فعالیت خودشون رو شروع کنند. الگوریتم معاملاتی مختلفی وجود داره که رایانه ها با استفاده از این الگوریتم ها اقدام به خرید و فروش رمزارزها می کنند. برخی از بهترین الگوریتم های معاملاتی عبارت هستن از:

  • الگوریتم اجرای معاملات

یکی از بهترین الگوریتم های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال، الگوریتم اجرای معاملات هست. این الگوریتم وظیفه داره تا دستورات معاملاتی تحلیلگر و تریدرها رو اجرا کنند. یعنی حتی نقطه شروع و پایان و ارز دیجیتال مورد نظر هم از طرف تحلیلگر انتخاب شده و الگوریتم فقط باید وجوه معامله گران رو به ارزهای دیجیتال تبدیل کنه تا بتونه معاملات تعیین شده رو اجرا کنه.

  • الگوریتم سیگنال دهی

الگوریتم سیگنال دهی هم یکی دیگه از بهترین الگوریتم های معاملاتی در بازار رمز ارزهاست. این الگوریتم به تنهایی سودآور نیست، بلکه به تحلیلگر داده های بیشتری از وضعیت بازار ارائه می کنند و به اون در بهبود تحلیل و تصمیم پیری در نتیجه معاملات کمک می کنه. الگوریتم سیگنال دهی، وقتی بهترین سود رو به ارمغان میاره که به صورت مجموعه ای و گروهی در کنار سایر ابزارهای تحلیل استفاده بشه.

مقاله پیشنهادی: اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات الگوریتمی بهتون ارائه کنیم، به بررسی مزایای معاملات الگوریتمی بپردازیم و عملکرد معاملات الگوریتمی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات الگوریتمی به خرید و فروش هایی گفته میشه که در اون کامپیوترها به جای افراد اقدام به انجام معامله در بازارهای مالی به ویژه در بازار رمزارزها می کنند. استفاده از معاملات الگوریتمی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا اینجور معاملات محبوبیت زیادی به دست بیارن.

 


نظرات کاربران در مورد معاملات الگوریتمی چیست و چه مزایایی دارد؟
سوال امنیتی :7+99 = ?