دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD چیست؟

1402/05/04

دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD؛ رمزارز قانون گذاری شده و وابسته به دلار آمریکا! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این رمزارز به دست بیارین؟ آیا می دونین دلار بایننس چیست؟ استیبل کوین BUSD چجوری کار می کنه؟ BUSD چجوری قانون گذاری میشه؟ خرید BUSD چه تفاوتی با سایر استیبل کوین ها داره؟ کاربردهای دلار بایننس کدامند؟ کدوم کیف پول ها از استیبل کوین دلار بایننس پشتیبانی می کنند؟

تریدرها و معامله گران و افرادی که به رمزارزها علاقه دارن، می تونن از ویژگی ها و قابلیت های استیبل کوین دلار بایننس واسه بهینه سازی معاملات خودشون استفاده کنند. استیبل کوین بی یو اس دی مزیت های فوق العاده ای نسبت به استیبل کوین های دیگه داره. ارز دیجیتال BUSD بعد از رسیدن به جایگاه ششم در بین بهترین کریپتوکارنسی ها در کمتر از 2 سال، رتبه خودش رو به عنوان یکی از محبوب ترین ارزهای پایدار حفظ کرده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD بهتون ارائه کنیم، به بررسی کاربردهای دلار بایننس بپردازیم و عملکرد استیبل کوین BUSD رو مورد بررسی قرار بدیم.

دلار بایننس چیست؟

دلار بایننس چیست؟

آیا می دونین دلار بایننس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD نوعی استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات هست که با همکاری شرکت Paxos منتشر شده. هر توکن دلار بایننس دارای پشتوانه ذخیره دلار آمریکا در نسبت یک به یک هست. یعنی به ازی هر BUSD در گردش، یه دلار در حساب بانکی به عنوان ذخیره نگهداری میشه و قیمت اون همیشه با دلار آمریکا در نوسان هست. ثبات چارت قیمتی دلار بایننس یکی از نشون های مهم واسه جلب اعتماد کاربران و تریدرهای رمزارزهاست.

جالب اینجاست که بدونین دلار بایننس(BUSD) به معامله گران و کاربران فعال در بازار رمزارزها کمک می کنه تا یه دارایی کم نوسان رو بدون نیاز به بیرون اومدن از بازار ارزهای دیجیتال در اختیار داشته باشن. از اونجایی که این رمزارز قیمت پایدار و کم نوسانی داره، دارنده های این رمزارز می تونن تا در بازار پرنوسان رمزارزها معامله انجام داده و بعد از دریافت سود، دارایی های خودشون رو به BUSD تبدیل کنند. پکسوس در مورد ذخایری که به عنوان پشتوانه این استیبل کوین نگهداری میشه، گفته که از دو نوع پشتوانه استفاده میشه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت بایننس کوین(BNB) و BUSD چیست؟

دلار بایننس چه کاربردهایی دارد؟

دلار بایننس چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، دلار بایننس(BUSD) یکی از استیبل کوین های معروف در بازار ارزهای دیجیتال هست که به وسیله شرکت پکسوس و صرافی بایننس راه اندازی و عرضه شده. این رمزارز به دلیل اینکه نوسانات قیمتی کمی داره و معادل یک دلار آمریکا هست، کاربردهای مختلفی در بازار رمزارزها داره. ما سعی می کنیم در ادامه برخی از کاربردهای دلار بایننس رو بررسی کنیم:

  • یکی از کاربردهای دلار بایننس این هست که در طی مدت زمان چند دقیقه می تونین استیبل کوین BUSD خودتون رو با هزینه های کارمزد پایینی در بستر شبکه های بلاک چینی به هر جایی که دوست دارین، منتقل کرده و جابجا کنین.
  • دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD رو میشه در صرافی های ارز دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی غیرمتمرکز مختلف خرید و فروش کرد.
  • یکی دیگه از موارد استفاده دلار بایننس این هست که با سپرده گذاری یا استیکینگ استیبل کوین BUSD میشه نرخ سود قابل توجهی رو به دست آورد.
  • میشه از دلار بایننس یا استیبل کوین بی یو اس دی به عنوان وثیقه و دارایی مورد استفاده در پلتفرم های وام دهی استفاده کرد.
  • یکی دیگه از کاربردهای دلار بایننس این هست که استیبل کوین BUSD در قراردادهای آتی یا معاملات فیوچرز می تونه به عنوان وثیقه واسطه مورد استفاده تریدرها و معامله گران قرار بگیره.
  • میشه این استیبل کوین رو در صرافی یا کیف پول رمزنگاری شده ذخیره و نگهداری کرد.
  • از اونجایی که دلار بایننس همیشه معادل 1 دلار آمریکا هست و تغییرات قیمتی زیادی نداره، تریدرها و معامله گران می تونن در زمان نوسانات شدید بازار، دارایی های خودشون رو به دلار بایننس تبدیل کنند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.

مقاله پیشنهادی: تتر بهتر است یا BUSD؟

عملکرد استیبل کوین BUSD چگونه است؟

عملکرد استیبل کوین BUSD چگونه است؟

توجه داشته باشین که شرکت پکسوس به عنوان یه متولی رمزارزها، وظیفه نگهداری ذخایر دلار رو واسه پشتیبانی از توکن های دلار بایننس هست. این شرکت علاوه بر تضمین وثیقه، از قوانینی واسه مدیریت فرایند ایجاد و سوزوندن توکن های دلار بایننس پشتیبانی می کنه. همچنین Paxos این اجازه رو واسه خودش محفوظ نگه می داره که در صورت هرگونه فعالیت غیرقانونی، حساب ها رو مسدود کرده و وجوه رو از بین ببره. از طرف دیگه، بایننس مسئولیت مدیریت دلار بایننس شامل لیست کردن اون در تبادلات و فراهم کردن پشتیبانی از مشتری رو بر عهده داره.

نکته قابل توجه این هست که جنبه های نظارتی این استیبل کوین و همه اسمارت کانترکت های این رمزارز از تابع SetLawEnforcementRole به منظور تسهیل مقررات استیبل کوین استفاده می کنند. همچنین بایننس توسط اسمارت کانترکت ها می تونه در صورت نیاز توکن های جدید دلار بایننس(BUSD) رو تولید و عرضه بازار کنه. مینتینگ به فرایند ساخت توکن های جدید گفته میشه که این کار وقتی صورت می گیره که شرکت پکسوس دلار آمریکا رو به ذخایر این استیبل کوین واریز می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD بهتون ارائه کنیم، به بررسی کاربردهای دلار بایننس بپردازیم و عملکرد استیبل کوین BUSD رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دلار بایننس یکی از استیبل کوین های معروف در بازار ارزهای دیجیتال هست که با همکاری شرکت پکسوس و صرافی بایننس راه اندازی و عرضه بازار شده. از اونجایی که قیمت دلار بایننس همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست، معامله گران و تریدرها می تونن دارایی های خودشون رو به این استیبل کوین تبدیل کنند و جلوی ضررهای اجتمالی رو بگیرن.


نظرات کاربران در مورد دلار بایننس یا استیبل کوین BUSD چیست؟
سوال امنیتی :7+54 = ?