چرا مدیر عامل سابق FTX به 7.5 سال زندان محکوم شد؟

نوشته شده در : 1403/05/11

جستجو

مدیر اجرایی سابق صرافی ارز دیجیتال FTX با اعترافی که انجام داد، به 7.5 سال زندان محکوم شد! FTX یکی از صرافی هایی بود که محبوبیت زیادی داشت و کاربران زیادی از این صرافی استفاده می کردند. این صرافی به دلایلی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید اخبار مهم بازار را دنبال کنید.
بازار رمز ارزها یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار با انجام معاملات متعدد سود زیادی به دست آورید. با توسعه و گسترش بازار کریپتو، پلتفرم ها و صرافی های مختلفی نیز ایجاد شدند که هر کدام از آنها اهداف خاصی را دنبال می کنند. یکی از این صرافی ها نیز FTX بود که اکنون ورشکست شده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جزئیات ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی محکوم شدن مدیر اجرایی سابق FTX به 7.5 سال زندان بپردازیم.

جزئیات ورشکستگی صرافی FTX

صرافی FTX در سال 2019 راه اندازی شده بود و مدیر عامل و موسس این صرافی شخصی به اسم بم بنکمن فرید بود. در سال 2019 صرافی FTX شروع به کار کرد و یک شعبه از این صرافی در آمریکا با اسم FTX.US کار می کرد. با گذشتزمانم و رشد بازار رمز ارزها، صرافی اف تی ایکس نیز محبوبیت زیادی به دست آورد. دست باز تریدرها در این صرافی و تبلیغات و بازاریابی فوق العاده این صرافی باعث شده بود تا تعداد کاربران آن دائما رو به افزایش باشد. این اتفاق تا حدی بود که بسیاری از کاربران فعال بازار تصور می کردند که سم بنکمن فرید روزی جای CZ را خواهد گرفت.
ورشکستگی صرافی FTX نه تنها این صرافی، بلکه کل بازار رمز ارزها را نیز تحت تاثیر قرار دارد و ارزش این بازار به زیر یک تریلیون دلار سقوط کرد. یعنی چندین میلیارد دلار در عرض چند روز. ورشکستگی این صرافی تنها در 10 روز از دوم نوامبر سال 2022 اتفاق افتاد. اکنون بنیانگذاران و مدیران این صرافی تحت پیگرد قانونی هستند و یکی از مدیر عامل های این صرافی به هفت و نیم سال زندان محکوم شده است.  توصیه می کنیم تا با مزایا و معایب بیت کوین آشنا شوید تا بهترین تصمیم را برای خرید این ارز بگیرید. شناخت انواع صرافی های رمزارز یکی از راه های موفقیت در این صنعت است

مدیر اجرایی FTX به 7.5 سال زندان محکوم شده است!

توجه داشته باشید که بعد از سام بنکمن فرید، رایان سلامه یکی از اولین افرادی است که به صرافی FTX و Alameda Research متصل شده و به مدتی زندان محکوم شده است. یک قاضی فدرال بعد از اعتراف به دو اتهام جنایتکار، یکی از مدیران عامل سابق FTX Digital Markets رایان سلامه را به 7.5 سال زندان محکوم کرد. در جلسه 28 ماه مه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک، قاضی لوئیس کاپلان به سلامه به دلیل توطئه برای اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز و مشارکت در تقلب در امور مالی مبارزات انتخاباتی به 7.5 سال زندان محکوم کرد. مدیر سابق FTX در سپتامبر 2023 به اتهامات وارده اعتراف کرد و در انتظار صدور حکم بود.
ایالات متحده می گوید که رایان سلامه موافقت کرد که منافع Alameda و صرافی FTX و همدستانش را از طریق یک کمپین مفوذ سیاسی غیرقانونی و از طریق یک تجارت انتقال پول بدون مجوز که به FTX با فعالیت خارج از قانون، سریع تر و بزرگ تر شود پیش ببرد. وکیل دامیان ویلیامز دست داشتن سلامه در دو جنایت جدی فدرال اعتماد عمومی به انتخابات آمریکا و یکپارچگی سیستم مالی را تضعیف کرد. سوالی که اخیرا در بازار ارزهای دیجیتال مطرح است این است که آیا ETF اتریوم می تواند برای بیت کوین مفید باشد؟ برای کسب سود و معاملات امن شناخت نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال یکی از ملزومات است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جزئیات ورشکستگی صرافی FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی محکوم شدن مدیر اجرایی سابق FTX به 7.5 سال زندان بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی FTX یکی از صرافی های ارز دیجیتالی بود که ورشکست شده و دیگر فعالیت نمی کند. یکی از مدیران اجرایی این صرافی با اعتراف به جنایت های خود به 7.5 سال زندان محکوم شده است.

لینک مقاله: techtarget

 

نظرات کاربران در مورد چرا مدیر عامل سابق FTX به 7.5 سال زندان محکوم شد؟
سوال امنیتی :8+50 = ?