مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟

1401/06/07


ما سعی می کنیم در مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ اطلاعاتی در مورد انواع صرافی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ایران بپردازیم و مزایا و معایب صرافی های ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بگیرین.

 امروزه روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومدن که محبوبترین اون ها سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هست. ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمتی ریسک زیادی دارن و باید برای سرمایه گذاری، ریسک پذیر باشین. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم میکنه. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و از این فرصت ها استفاده کنین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. 

همچنین بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

صرافی های ایرانی

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم ویژگی ها و مزایای مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم و مزایا و معایب صرافی های ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صرافی ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد اون ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که شما میتونین با مراجعه به این صرافی ها اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنین.

 همچنین امروزه صرافی های ارز دیجیال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اونها ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به این ترتیب، ابتدا باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال رو انتخاب کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی ارز دیجیتال محیطی مجازی هست که شما می تونین در اونها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. همچنین هر کدوم از صرافی های ارز دیجیتال برای انجام تراکنش ها از کاربران کارمزد دریافت می کنند.

 کلمه صرافی از عبارت انگلیسی Exchange به وجود اومده که معنی اون معامله و یا همون صرافی هست. نکته قابل توجه این هست که امروزه دو نوع صرافی ارز دیجیتال وجود داره. صرافی های متمرکز و صرافی های غیر متمرکز نمونه هایی از صرافی های ارز دیجیتال هستن که شما می تونین از اون ها استفاده کنین.

بهتره بدونین برای کار با صرافی های متمرکز باید احراز هویت انجام بدین، ولی صرافی های غیر متمرکز نیازی به احراز هویت ندارن.

مزایا و معایب صرافی های ایرانی

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از صرافی ارز دیجیتال داشته باشیم، می تونیم بگیم که صرافی ارز دیجیتال یا Exchange پلتفرمی هست که در اون کاربران این امکان رو دارن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو معامله و به ارز دیجیتال دیگه یا پول ملی تبدیل کنند.

همچنین صرافی می تونه یه سایت باشه و یا یه اپلیکیشن موبایل که روی تلفن همراه نصب میشه یا هر دو. صرافی های متمرکز نیز به دو قسمت صرافی های ایرانی و صرافی های خارجی تقسیم میشن که توصیه میشه تا از صرافی های ایرانی استفاده کنین.

انواع صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، صرافی های ارز دیجیتال بستری هست که شما می تونین با استفاده از اون ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. صرافی ها انواع مختلفی دارن. ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ انواع صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این صرافی ها اشنا بشین و بهترین تصمیم رو در انتخاب صرافی بگیرین.

• صرافی های خارجی

یکی از انواع صرافی های ارز دیجیتال که بستری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محسوب میشن و شما می تونین از اون ها برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنین، صرافی های خارجی هستن. البته توجه داشته باشین که به دلیل تحریم های بین المللی کشور ایران، کار با صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای کاربران ایران سخت و تا حدودی غیر ممکن شده و نمی تونن از اون ها استفاده کنند. همچنین شما کاربر عزیز می تونین برای مطالعه بیشتر به مطلبی که در مورد بهترین صرافی های خارجی در سایت اینانس قرار داده شده مراجعه کنین.

برای مثال صرافی ارز دیجیتال بایننس که نوعی صرافی خارجی هست، احراز هویت رو برای کاربران اجباری کرده و کاربران ایرانی رو احراز نمیکنه. همچنین اگه ایرانی بودن کاربر در صرافی بایننس تشخیص داده بشه، حسابش مسدود میشه و سرمایش از دست میره.

• صرافی های ایرانی

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال که شما می تونین از اون ها ارز دیجیتال خرید و فروش کنین، صرافی های ایرانی هست. امروزه صرافی های ایرانی زیادی وجود دارن که شما ابتدا باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و معتبرترین صرافی رو انتخاب کنین. صرافی اینانس یا همون ایران بایننس سابق، نمونه ای از صرافی های ایرانی هست که شما می تونین با استفاده از اون اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش بیاد که صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ بهتره بدونین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز یکی دیگه از پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال مخصوص کاربران ایرانی هست که شما نیز می تونین از اون ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین.

همچنین صرافی ارز دیجیتال ایرانی به صورت متمرکز و غیر متمرکز وجود دارن و به کاربران خدمات ارائه می کنند.

 صرافی های متمرکز از کاربران می خوان تا احراز هویت کرده و اطلاعات هویتی خودشون رو در اختیار سایت قرار بدن. صرافی های غیر متمرکز نیز نیازی به احراز هویت ندارن و شما می تونین با اتصال کیف پول ارز دیجیتال خود به این صرافی ها فعالیت خودتون رو انجام بدین.

مزایای ارزهای دیجیتال چیست

جالب اینجاست که بدونین هر کدوم از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به گونه خاصی فعالیت می کنند و خدمات و امکانات خودشون رو با یکی از دو روش گفته شده در اختیار کاربران قرار میدن. همچنین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و بر اساس این مزایا و معایب مورد استقبال کاربران و معامله گران ایرانی قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. 

یه صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر سرعت بالایی داره و در اون سرورهای قدرتمند قرار دارن که کاربر رو برای انجام هر تراکنشی پشتیبانی می کنند. صرافی اینانس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که شما می تونین ازش استفاده کنین.

سرورهای قدرتمند صرافی های ارز دیجیتال ایرانی از نفوذ هکرها به سایت جلوگیری میکنند و در اون ها سیستم های امنیتی پیشرفته زیادی فعال هستن. در مقابل امکان بروز مشکلات فنی در هر یک از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی وجود داره که بسیار مشکل ساز هست و دردسرهای زیادی رو برای کاربران ایرانی ایجاد میکنه. همچنین صرافی های ایرانی دارای پشتیبانی هستن که می تونین مشکلات خودتون رو با کمک اون ها برطرف کنین.

مزایای صرافی های ایرانی کدامند؟

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مزایای زیادی به همراه دارن و شما می تونین با مراجعه به این صرافی ها و ثبت نام در اونها، از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ به بررسی مزایای صرافی های ایرانی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مزایا و خصوصیات آشنایی کامل داشته باشین.

مزایای صرافی های ایرانی کدامند

• یکی از مزایای صرافی های ایرانی که باعث میشه تا مورد استقبال کاربران و معامله گران ایرانی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که ارزهای دیجیتال رو به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار کاربران قرار میدن. به این ترتیب، شما می تونین با خیال راحت اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده و اون ها رو بدون دخالت شخص ثالث دریافت کنین.

• یکی دیگه از مزایای صرافی های ایرانی این هست که دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هستن. بنابراین، هر زمان که با کار در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با مشکلی مواجه شدین، می تونین با واحد پشتیبانی صرافی ارتباط برقرار کرده و مشکلات خودتون رو برطرف کنین.

• یکی دیگه از مزایای صرافی های ایرانی این هست که شما در این صرافی ها به ارزهای دیجیتال زیادی دسترسی دارین. به این ترتیب، شما می تونین رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو در صرافی های ایرانی پیدا کرده و نسبت به خرید و فروش اون ها اقدام کنین.

• یکی دیگه از مزایای صرافی های ایرانی این هست که شما می تونین با استفاده از پول رایج کشور یعنی ریال اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین.

معایب صرافی های ایرانی کدامند؟

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با وجود مزایای زیادی که در بالا گفتیم، معایبی نیز به همراه دارن که باعث میشه تا برخی از کاربران ایرانی در انتخاب اون ها تردید داشته باشن. در این قسمت از مقاله معایب صرافی های ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این معایب آشنایی داشته باشین و بهترین صرافی رو برای فعالیت در این بازار انتخاب کنین.

معایب صرافی های ایرانی کدامند

• یکی از معایب صرافی های ایرانی که باعث میشه تا برخی از کاربران ایرانی در انتخاب اون ها تردید داشته باشن این هست که سرعت انجام معاملات در اون ها پایین هست و ممکنه برای خرید و فروش ارز دیجیتال زمان زیادی از شما تلف بشه. نکته قابل توجه این هست که تنها تعداد کمی از صرافی ها سرعت انجام معاملات پایینی دارن.

• یکی دیگه از معایب صرافی های ایرانی افزایش میزان کارمزدهاست. بهتره بدونین خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی خارجی با ریال امکان پذیر نیست. به این ترتیب، کاربران باید سرمایه خودشون رو به ارز دیجیتال تتر تبدیل و سپس ارز دیجیتال مورد نظر خودشون رو بخرن. این فرایند باعث بالا رفتن میزان کارمزد میشه.

• یکی دیگه از معایب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این هست که بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال در ایران برای ورود به فیلترشکن نیاز دارن. همونطور که می دونین با هر بار اتصال به سرور VPN به یک آی پی از منطقه ای خاصی متصل میشن و این اطلاعات اتصال ممکن در هر بار خاموش و روشن کردن فیلتر شکن تغییر کنه. به همین دلیل امکان تشخیص خطا از سوی سایت صرافی ارز دیجیتال وجود داره.

• یکی دیگه از معایب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این هست که امکان هک اون ها وجود داره. برای مثال ممکنه هکر صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو هک کنه و دارایی های کاربران رو به سرقت ببره. برای جلوگیری از این کار نباید دارایی های خودتون رو در صرافی ها نگهداری کنین.

چرا باید از صرافی های ایرانی استفاده کنیم؟

خیلی از افراد و کاربران تازه وارد به دنیای بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال بدون شناخت و اطلاعات کافی تصور می کنند که صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استاندارد بالایی ندارن و برای حضور در معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید به یه صرافی ارز دیجیتال خارجی اعتماد کنند. در حالی که صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استاندارد بالایی دارن و شما می تونین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از این صرافی ها استفاده کنین.

همچنین اگرچه صرافی های خارجی نیز ارزش و اعتبار زیادی دارن، ولی با شناخت کامل از ویژگی های مثبت صرافی ایران برای کاربران داخلی حتما این نوع از صرافی ها انتخاب اول شما خواهند بود.

چرا باید از صرافی های ایرانی استفاده کنیم

اولین و مهم ترین دلیل استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این هست که مشکلات تحریمی در اون ها وجود نداره و میشه با خیال راحت از اون ها استفاده کرد. همونطور که گفتیم، به دلیل تحریم های خارجی و فیلتر بودن خیلی از سایت های صرافی های خارجی در ایران، دسترسی به صرافی ها خارجی برای کاربران ایرانی سخت و تا حدودی غیر ممکن شده. 

بنابراین، دسترسی راحت به صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو میشه یکی از مزایای فوق العاده برای کاربران ایرانی فعال در بازار ارزهای دیجیتال محسوب کرد. به عبارت دیگه، شما در زمان استفاده از صرافی های ایرانی هیچ نگرانی درباره تحریم و مسدود شدن اکانت یا حساب کاربری خودتون ندارین. در حالی که اگه صرافی های خارجی ایرانی بودن شما رو تشخیص بدن، حساب شما رو مسدود میکنند.

یکی دیگه از دلایل استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این هست که در صرافی های ایرانی با استفاده از کارت اعتباری بانک خود می تونین ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو با کارمزد کمتری بخرین. در صورت ایجاد مشکل در حساب کاربری صرافی ایرانی نیز می تونین به راحتی با اون ها تماس بگیرین و از خدمات پشتیبانی به سادگی استفاده کنین. این صرافی ها معمولا پشتیبانی شبانه روزی دارن و پاسخگوی مشکلات و سوالات شما در فرایند خرید هستن.

آیا صرافی ایرانی امن است؟

یکی از چالش ها و دغدغه های معامله گران و کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال، سطح امنیت دارایی ها و حساب کاربری خود در صرافی های ارز دیجیتال هست. شما نیز باید سطح امنیت حساب کاربری خودتون رو مورد توجه قرار بدین تا مشکلی برای شما پیش نیاد. 

همچنین مفهوم امنیت رو میشه یکی از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب صرافی توسط کاربران محسوب کرد. ورود به بازار ارزهای دیجیتال خودش یه پدیده نوظهور و جدید هست که چالش های خاص خودش رو داره. یکی از این چالش ها و دغدغه ها نیز انتخاب صرافی ارز دیجیتال امن هست که اکثر کاربران قبل از هر چیز اون رو در لیست ویژگی های مورد نظر خودشون در انتخاب صرافی قرار میدن.

آیا صرافی ایرانی امن است

اگه شما نیز به دنبال امن ترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش رمز ارزها و معامله اون ها هستین، پیشنهاد ما استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست. در اصل صرافی های ارز دیجیتال خارجی معتبر سطح امنیت بالایی در سطح جهان دارن. با این حال به دلیل مشکلات تحریم در ایران، امکان مسدود شدن حساب کاربری در صرافی خارجی، خطر از دست رفتن ناگهانی دارایی های شما وجود داره.

 بنابراین، توصیه می کنیم تا در صورت امکان از صرافی های ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین تا از چنین خطراتی دور باشین. همچنین برای اینکه بتونین سطح امنیت حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال رو تضمین کنین، نباید اطلاعات حساب کاربری خودتون رو در اختیار کسی قرار بدین و باید اون رو به صورت محرمانه در پیش خود نگهداری کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی های فعال و معروف در ایران همشون با زیرساختی امن به وجود اومدن و مهم ترین هدف اون ها نیز تامین امنیت کاربران هست. این فعالیت ها باعث شده تا امروز موارد ناامنی در پلتفرم های صرافی ارز دیجیتال ایرانی وجود نداشته باشه. به همین دلیل میشه گفت که صرافی ارز دیجیتال ایرانی امن و معتبر هست و می تونه یه بستر مناسب برای معاملات و خرید و فروش های شما محسوب بشه.

تفاوت صرافی های ایرانی با خارجی چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله تفاوت صرافی های ایرانی و خارجی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم و این صرافی ها رو با هم مقایسه کنیم. بهتره بدونین صرافی ارز دیجیتال ایرانی سرعت بالاتری داره و به دور از شرایط تحریم فعالیت می کنه، ولی بهترین صرافی ها در خارج از کشور راه اندازی شدن و استفاده از خدمات این صرافی ها مزایای زیادی برای شما خواهد داشت.

با استفاده از این صرافی ها به بازارهای بین المللی دسترسی پیدا میکنین. همچنین یه صرافی خارجی برخی از برندها و فروشگاه های خارجی رو پشتیبانی می کنه و برای پرداخت پول در این مراکز خرید میتونین از خدمات صرافی ارز دیجیتال خارجی استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی های خارجی و ایرانی شباهت های زیادی با هم دارن، ولی تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه. به عبارت دیگه، صرافی های خارجی مزیت ها و محدودیت های خودشون رو دارن و صرافی های ایرانی نیز دارای امکاناتی هستن که مزیت های زیادی رو برای کاربران ایرانی ارائه می کنند.

به طور کلی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی اکثرا بالاترین استانداردها رو از نظر پلتفرم و شبکه های زیرساختی دارن و سعی دارن تا هر روز رضایت کاربران بیشتری رو با کمک خدمات و امکانات به دست بیارن. همچنین صرافی های ایرانی این امکان رو دارن تا پل ارتباطی با صرافی های ارز دیجیتال خارجی محسوب بشن.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی:

صرافی اینانس یا همون ایران بایننس سابق یکی از معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی محسوب میشه که شما می تونین معاملات خودتون رو در این صرافی انجام بدین. همچنین این صرافی کمترین کارمزد رو نسبت به بقیه صرافی های ایرانی از کاربران دریافت می کنه و دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هست. علاوه بر این، از بیش از 700 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه و می تونین به ارزهای زیادی دسترسی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟ اطلاعاتی در مورد صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم و مزایا و معایب صرافی های ایرانی رو مورد بررسی قرار بدیم. 

همونطور که گفتیم، صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز یکی دیگه از پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال مخصوص کاربران ایرانی هست که شما نیز می تونین از اون ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین. همچنین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو برای شما معرفی کردیم که شما می تونین با استفاده از اون، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

 


نظرات کاربران در مورد مزایا و معایب صرافی های ایرانی کدامند؟
  • صرافی اینانس هم سرعت تراکنش هاش سریعه هم کارمزد کمی می گیره

    صرافی های ایرانی غیر متمرکز هم داریم؟ یعنی بدون احراز هویت باهاشون کار کرد؟

    سلام یه سوال بازار تومانی(﷼)به بازار تتر (جهانی) وصله؟ الان بازار تومانی تمامی رمز ارزها قرمز هستن و برعکس بازار تتر همگی سبز هستن

سوال امنیتی :3+69 = ?