CFTC چگونه قانون محافظت از دارایی های مشتریان را اعمال می کند؟

نوشته شده در : 1402/09/24

CFTC قانون محافظت از دارایی های مشتریان را اعمال می کند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما سازمان CFTC چه قوانین و چارچوبی را برای افزایش امنیت دارایی های کاربران اعمال کرده است؟ آیا تصمیمات کمیسیون CFTC بر بازار رمز ارزها تاثیر می گذارند؟ آیا کاربران اکنون می توانند با خیال راحت در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند؟
بازار ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال یکی از انواع بازارهای مالی است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی کسب کنید. بازار کریپتو نوعی بازار غیرمتمرکز است که هیچ سازمان یا دولتی نمی تواند تراکنش ارزهای دیجیتال را کنترل کند. البته سازمان ها و کمیسیون هایی وجود دارند که می توانند قوانینی را در جهت فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی اعمال کنند. به همین دلیل، ما می خواهیم در این مطلب، شما را با سازمان CFTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی قانون CFTC برای محافظت از دارایی های مشتریان بپردازیم.

آشنایی با سازمان CFTC و تصمیمات آن

قانون حفاظت از دارایی ها

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کمیسیون CFTC چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که CFTC یا کمیسیون معاملات آتی، متشکل از پنج کمیسیون است که به وسیله رئیس جمهور منصوب و توسط سنا تایید می شود.کمیسیون ها در دوره های پنج ساله خدمت می کنند. رئیس جمهور یکی از این کمیسیون ها را به عنوان رئیس مشخص می کند و بیش از سه کمیشنر هر کمیسیون در هر زمان نمی توانند از یک حزب سیاسی باشند. توجه داشته باشید، این پنج کمیسیون در کمیته های متمرکز بر کشاورزی، انرژی و بازارهای زیست محیطی، بازارهای جهانی، ریسک بازارهای مالی و تکنولوژی فعالیت می کنند.
جالب است بدانید، قانون بورس کالا یا معاملات آتی کالا در ایالات متحده که در سال 1936 تصویب شد و چندین بار اصلاح شد را ساماندهی می کند. این قانون چارچوب قانونی را ایجاد می کند که طبق آن، CFTC این اختیار را دارد که مقرراتی را ایجاد کند که در عنوان 17، فصل اول کد مقررات فدرال منتشر شده است. علاوه بر این، CFTC چندین هشدار درباره ارزهای دیجیتال داده است. طبق سایت CFTC، چندین مطالعه و گزارش های خبری نشان می دهند که تعداد زیادی از عرضه اولیه های سکه تقلبی یا جعلی هستند. این قانون گذاری ها میتواند برای حفظ اموال سرمایه گذاران در انواع صرافی های رمزارز مفید باشد

قانون CFTC برای محافظت از دارایی های مشتریان

قانون حفاظت از دارایی ها

توجه داشته باشید، CFTC قانون الهام گرفته از صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس(FTX) را برای محافظت از دارایی های کاربران و مشتریان اعمال می کند. کمیسیونرها قدمی در جهت الزام سازمان های تسویه کننده اوراق مشتقه که نوع کلیدی واسطه در صنعت است، برداشتد تا پول مشتریان خودشان را از وجوه خود جدا نگه دارند. این مسئله باعث می شود تا امنیت دارایی ها و پول مشتریان افزایش پیدا کند.
کریستین جانسون با اشاره به فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX، تلاش کرد تا در CFTC مسیری را برای تسویه تراکنش های مشتری بدون واسطه ایجاد کند. همچنین شخصی به اسم مرسینگر گفت، حفاظت از مشتری برای کاری که ما در اینجا در CFTC انجام می دهیم، اساسی است، ولی این ما را از مسئولیت ما برای انجام تجزیه و تحلیل هزینه ها سلب نمی کند و همواره باید این کارها را انجام دهیم.
کمیسیونر کارولین فام که به موافقت رای داد، بیانیه خودش را با گفتن اینکه آژانس از قبل قوانین گسترده ای برای محافظت از سرمایه مشتری در تجار کمیسیون آتی دارد، شروع کرد و هشدار می دهد که تنظیم کننده باید در نحوه تغییر چارچوب های نظارتی موجود مراقب باشد. او گفت اگر کمیسیون پیش بینی می کند که این نوع مدل تسویه حساب DCO گسترش یابد، ما باید عقب نشینی کنیم و همه مسائلی که که این DCO های تسویه مستقیم مطرح می کنند بررسی کنیم. شاید بهتر باشد برای شناخت صرافی های ارز دیجیتال نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال را بدانیم و سپس وارد ارزهای دیجیتال شویم

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، شما را با کمیسیون CFTC آشنا کنیم و به بررسی قانون CFTC برای محافظت از دارایی های مشتریان بپردازیم. همانطور که گفته شد، CFTC یکی از کمیسیون های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است که سعی می کند تا قوانین و چارچوبی را برای محافظت از دارایی های پول مشتریان خود اعمال کند. کریستین جانسون نیز با اشاره بر فروپاشی صرافی FTX، گفت که هدف سازمان CFTC محافظت از دارایی های مشتریان در برابر خطرات موجود در بازار کریپتو است.

 


نظرات کاربران در مورد CFTC چگونه قانون محافظت از دارایی های مشتریان را اعمال می کند؟
سوال امنیتی :4+39 = ?