چرا صرافی های نیجریه در صدور مجوز با مشکلاتی روبرو هستند؟

1402/11/09

طبق خبرهای منتشر شده، صرافی های نیجریه در صدور مجوز با مشکلات و موانعی روبرو هستند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید؟ به نظر شما آیا صرافی ها در کشور نیجریه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند؟ کدام صرافی ارز دیجیتال مجوز دارند؟ چرا باید صرافی ها در کشور نیجریه، مجوز بگیرند؟ پلتفرم های معاملاتی در نیجریه با چه مشکلات و چالش هایی روبرو هستند؟
نیجریه یکی از کشورهای پرجمعیتی است که مردمان این کشور علاقه زیادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارند. مدتی است که رمز ارزها در این کشور به عنوان ارزهای قانونی به پذیرفته شده اند. نیجریه قوانینی را برای فعالیت در بازار کریپتو تدوین کرده است که طبق این مقررات، صرافی ها باید مجوزهای لازم را دریافت کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات صرافی های نیجریه در صدور مجوز بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه چگونه است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بیت کوین(BTC) در نیجریه از محبوبیت بالایی برخوردار است. مردم نیجریه از بین افرادی که کلمه بیت کوین را در گوگل سرچ کرده اند، رتبه دوم را دارند. در ژانویه 2017، بانک مرکزی نیجریه ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد. قبل از آن نیز معاون رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی نمی تواند بیت کوین را قانون گذاری و یا کنترل کند.
انواع صرافی های رمز ارز در نیجریه مشغول فعالیت هستند. در این کشور بانک ها از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب و کارهای مربوط به این حوزه منع شده اند. در این بخشنامه همچنین گفته شده است که بانک ها موظف هستند از انطباق صرافی های ارز دیجیتال با سیاست های ضدپولشویی و KYC مطمئن شوند. مشاغلی که به نوعی با سرویس های ارز دیجیتال سروکار دارند؛ بر اساس قوانین عمومی بسته به اینکه درآمدشان چگونه به دست می آید و تراکنش ها و پرداخت ها به چه شکلی هستند، قرار می گیرند. هنوز هم بحث هایی بر سر این موضوع است که آیا ارزهای دیجیتال باید به عنوان یک کالا در نظر گرفته شده و شامل مالیات می شوند یا خیر وجود دارد.

مشکلات صرافی های نیجریه در صدور مجوز

توجه داشته باشید، رومی اوفی که یکی از تحلیلگران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است، ضرورت صدور مجوز ارز دیجیتال کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه و دستورالعمل های ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی را بازبینی می کند تا صرافی های ارز دیجیتال محلی بتوانند مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کنند. همچنین در مصاحبه ای با کوین تلگراف، این تحلیلگر توضیح داد که دستورالعمل های موجود ارائه شده توسط SEC برای هدایت ثبت VASP ها برای صرافی های ارز دیجیتال بومی مطلوب نیست و گفت که صرافی های محلی باید در زمان تدوین دستورالعمل ها در اولویت قرار می گرفتند.
صرافی های ارز دیجیتال باید با رعایت الزامات پردازش درخواست، هزینه ثبت نام و سایر هزینه های قابل اعتماد، مجوز VASP را از SEC دریافت کنند. علاوه بر این، اوفی توضیح داد که بسیاری از صرافی های محلی نمی توانند حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز 500 میلیونی را پرداخت کنند که به گفته او به جای داشتن یک عملکرد سالم، باعث عملیاتی شدن مبادلات و تبادلات خارجی در کشور نیجریه می شود.
در ماه مه 2022 کمیسیون SEC نیجریه سندی 54 صفحه ای با عنوان قوانین جدید در زمینه صدور، ارائه پلتفرم ها و نگهداری دارایی های دیجیتال منتشر کرد. این سند درها را برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال در نیجریه بازمی کند و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تعامل موسسه های مالی و بانکی این کشور با دارایی های دیجیتال توضیح می دهد. اگر شما هم برای معاملات ارز دیجیتال از صرافی های داخلی استفاده میکنید، شناخت مزایا و معایب صرافی های ایرانی یکی از پیشنیازهای شماست.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی مشکلات صرافی های نیجریه در صدور مجوز بپردازیم. همانطور که گفته شد، مدتی است که ارزهای دیجیتال در کشور نیجریه عملکرد بهتری دارند و مردمان این کشور می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند. اوفی، یکی از تحلیلگران ارز دیجیتال گفت که صرافی ها باید در کشور نیجریه مجوز های لازم را دریافت کنند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا صرافی های نیجریه در صدور مجوز با مشکلاتی روبرو هستند؟
سوال امنیتی :1+81 = ?