چرا صرافی FTX می خواهد سهام Anthropic خود را بفروشد؟

نوشته شده در : 1402/11/16

توجه داشته باشید که صرافی FTX قصد دارد بخشی از سهام آنتروپیک خودش را برای جبران ضررهای مالی بفروشد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ به نظر شما صرافی FTX چقدر سهام استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic را در اختیار دارد؟ آیا این صرافی می تواند با فروش سهام آنتروپیک خود بخشی از ضررهای خودش را جبران کند؟
FTX قبلا به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال محبوب شناخته می شد که بنابردلایلی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد. این صرافی قصد دارد برای جبران ضررهای مالی خود، بخشی از سهام آنتروپیک خودش را بفروشد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی فروش سهام Anthropic توسط صرافی FTX بپردازیم.

ورشکستگی صرافی FTX و پیامدهای آن

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ورشکستگی صرافی FTX، از انواع صرافی های رمزارز چه پیامدهایی داشته است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که صرافی ارز دیجیتال FTX در سال 2019 راه اندازی شد و بعد از مدتی با رشد بازار کریپتو، این صرافی محبوبیت زیادی به دست آورد. دست باز تریدها در این پلتفرم و تبلیغات و مارکتینگ قوی صرافی FTX باعث شده بود تا تعداد کاربران این صرافی رو به افزایش باشد. این صرافی خیلی نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و به دلایلی اعلام ورشکستگی کرد.
جالب است بدانید، ورشکست شدن صرافی ارز دیجیتال FTX تنها در 10 روز از دوم نوامبر سال 2022 صورت گرفت. این حادثه غیرقابل اجتناب بود. خبر ورشکستگی صرافی اف تی ایکس باعث شد تا سراسر بازار رمز ارزها نگران شده و بسیاری از افراد نیز به فکر بیرون کشیدن سرمایه خود از صرافی FTX بیفتند. ولی برخی از افراد سرمایه خودشان را بیرون نکشیدند و تمام دارایی های خودشان را از دست دادند. اکنون صرافی FTX باید تمام دارایی های کاربران را برگرداند تا در دادگاه مجرم شناخته نشود. مدیر عامل صرافی اف تی ایکس، سم بنکمن فرید ادعا کرده است که تلاش می کند تا وجوه کاربران آسیب دیده را بازگرداند.

فروش سهام Anthropic توسط صرافی FTX

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال FTX به دنبال دریافت مجوز برای فروش سهام استارتاپ هوش مصنوعی Anothropic برای جبران دارایی های کاربران است. به عبارت دیگر، FTX درخواستی را به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده ارائه کرد که به دنبال فروش سهام ترجیحی آنتروپیک که شامل حقوق یا منافع زیادی است، بود. مدیر عامل این صرافی در آوریل 2022 تقریبا 530 دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرد.
سهام Anthropic اوراق بهادر دیگری را در دوره های تامین مالی بعدی منتشر کرد که مشارکت آلامدا را تا ژانویه به 7.48 درصد کاهش داد. ارزش سهام آنتروپیک تا دسامبر 2023 به 18 میلیارد دلار رسید و سهام آلامدا در این شرکت تقریبا 1.4 میلیارد دلار ارزش داشت. صرافی اف تی ایکس همچنین به دنبال کوتاه کردن جدول زمانی بررسی برای پیشنهاد فروش خود است و تصمیم گیری در جلسه آتی دادگاه ورشکستگی در 22 فوریه را هدف قرار داد.
نکته قابل توجه این است که عدم سرمایه گذاری در سهام Anthropic بخشی از اقدامات مدیریت جدید صرافی اف تی ایکس برای بازیابی وجوه و بازپرداخت کامل مشتریان و کاربران است. همچنین نماینده حقوقی صرافی ارز دیجیتال FTX اندی دیتدریک، به تازگی در طی یک جلسه دادگاه اعلام کرد که صرافی FTX پتانسیل بازپرداخت کامل هزینه های کاربران و طلبکاران خودش را دارد و برنامه هایی برای راه اندازی دوباره صرافی ارز دیجیتال را رد کرد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ورشکستگی صرافی FTX و پیامدهای آن برای شما ارائه کنیم و به بررسی فروش سهام Anthropic توسط صرافی FTX بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی FTX در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد و اکنون سعی می کند تا دارایی ها و وجوه مشتریان را بازپرداخت کند. به همین دلیل اکنون تصمیم گرفته تا سهام آنتروپیک خودش را بفروشد تا بخشی از ضررهای کاربران را جبران کند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا صرافی FTX می خواهد سهام Anthropic خود را بفروشد؟
سوال امنیتی :4+85 = ?