جابجایی 150 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط صرافی FTX

نوشته شده در : 1402/08/11

جابجایی 150 میلیون دلار رمز ارز توسط FTX صرافی ارز دیجیتال؛ یکی از مسائلی که توجه معامله گران بازار کریپتو را به سمت خود جلب کرده است! آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ صرافی ارز دیجیتال FTX چرا ورشکست شده است؟ بیشترین توکنی که FTX آن را جابجا کرده است، کدام رمز ارز است؟ کدام پلتفرم تحلیلی جابجایی ارز دیجیتال صرافی FTX را بررسی می کند؟
اف تی ایکس(FTX) یکی از انواع صرافی های رمزارز بود که کاربران زیادی از این پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می کردند. ولی در حال حاضر ورشکست شده است و به دنبال جبران خسارت های وارد شده به کاربران خود است. این صرافی همچنان دارایی های دیجیتالی زیادی در اختیار دارد و مدام در حال جابجایی مقدار زیادی ارز دیجیتال است که اخیرا نیز تقریبا 150 میلیون دلار رمز ارز را جابجا کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی جابجایی 150 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط صرافی FTX بپردازیم.

جزئیات ورشکستگی صرافی FTX

جابجایی بزرگ FTX

یکی از پیش نیازهای کار در حوزه ارزهای دیجیتال شناخت نحوه کار انواع صرافی های ارز دیجیتال میباشد. صرافی اف تی ایکس(FTX) یکی از صرافی های برتر در بازار ارزهای دیجیتال بود که توسط شخصی به اسم سم بنکمن فراید راه اندازی شد و تنها در مدت 3 سال اول توانست ارزشی حدود 32 میلیارد دلار کسب کند. این صرافی عمر کوتاهی داشت و در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد. ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX دلایل مختلفی دارد که هر کدام از این دلایل تاثیر زیادی در ورشکستگی این صرافی داشتند. سایت کوین دکس بعد از فروپاشی این صرافی، گزارشی ارائه کرد که نشان می داد سم بنکمن فراید با شرکت آلامدا همکاری می کرد. این گزارش مانند ریختن بنزین روی آتش ورشکستگی صرافی FTX بود.
در گزارش منتشر شده توسط سایت کوین دکس آمده است که شرکت سرمایه گذاری آلامدا با توجه به توکن اصلی صرافی یعنی FTX فعالیت می کند. با پی بردن به جزئیات صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس، کم کم معلوم شد که صرافی مقدار زیادی توکن FTX ندارد و همه ادعاهای صرافی FTX درباره قدرت بالای خود دروغ از آب در آمد. همین موضوع نیز باعث شد تا ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال اف تی ایکس به وقوع بپیوندد.

جابجایی 150 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط صرافی FTX

جابجایی بزرگ FTX

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال FTX ورشکست شده است، با این حال هنوز هم مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارد و نسبت به جابجایی آنها اقدام می کند. اخیرا خبری منتشر شده است که صرافی FTX به میزان 150 میلیون دلار ارز دیجیتال جابجا کرده است که همین مسئله باعث شد تا نگرانی هایی در بین کاربران بازار کریپتو ایجاد شود. مقدار زیادی از این جابجایی، از طریق ارز دیجیتال سولانا اتفاق افتاد. به همین دلیل، پلتفرم تحلیلی نانسن(Nansen) وارد میدان شد و با تجزیه و تحلیل هایی مشخص کرد که صرافی FTX مقدار زیادی سولانا منتقل کرده است.
بر اساس داده های منتشر شده توسط پلتفرم تحلیلی Nansen) کیف پول های صرافی ورشکسته FTX مقدار زیادی ارز دیجیتال سولانا را به ارزش تقریبی 57 میلیون دلار منتقل کردند. به نظر می رسد این صرافی قصد دارد 1.6 میلیون دلار ارز سولانا را نیز بیشتر منتقل کند. با اینکه این توکن ها از کیف پول های صرافی FTX خارج نشدند، ولی حرکت بالقوه آنها میزان توکن های SOL منتقل شده توسط صرافی FTX را به کمتر از 90 میلیون دلار می رساند. صرافی اف تی ایکس درباره این جابجایی ارز دیجیتال خود هیچ توضیحاتی را ارائه نداده است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX برای شما ارائه می کنیم و به بررسی جابجایی 150 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط صرافی FTX بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی FTX یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا بود که نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و در نهایت ورشکست شد. صرافی ورشکسته FTX همچنان نقل و انتقال های بزرگی را در بازار ارزهای دیجیتال انجام می دهد. در یکی از جابجایی های اخیری که در صرافی اف تی ایکس انجام شد، مبلغ 150 میلیون دلار ارز دیجیتال منتقل شده است.

 


نظرات کاربران در مورد جابجایی 150 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط صرافی FTX
سوال امنیتی :4+72 = ?