5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید!

1401/09/04
5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید!

 

ما سعی کردیم در مقاله 5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید، اطلاعاتی در مورد بازار خرسی یا نزولی برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای مهم در بازار خرسی بپردازیم تا با این کارها و نکات آشنایی داشته باشین و بتونین با رعایت کردن این کارها در بازار نزولی شکست نخورین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی تبدیل شده و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که شما نیز می تونین از این نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین. برای این کار باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. توجه داشته باشین که بازار ارزهای دیجیتال ممکنه روند نزولی بشه و شما ضرر کنین. به همین منظور، ما سعی می کنیم در مقاله 5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید، اطلاعاتی در مورد بازار خرسی یا نزولی برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای مهم در بازار خرسی بپردازیم تا با این کارها و نکات آشنایی داشته باشین.

شاید برایتان مفید باشد: استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

بازار نزولی چیست؟

بازار نزولی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بازار نزولی و خرسی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این بازار به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بازار خرسی یا بازار نزولی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازار نزولی در بهترین تعریف می تونه به عنوان یه کاهش طولانی مدت در قیمت دارایی ها و ارزهای دیجیتال شناخته میشه که در ادامه باعث میشه ارزش پورتفوی سرمایه گذاری شما کاهش پیدا کنه. در یه بازار خرسی یا Bearish معمولا عرضه دارایی از تقاضا بیشتر هست، چون خیلی از سرمایه گذاران شروع به تخلیه دارایی های ضررده از سبد معاملاتی خودشون می کنند تا جلوی کاهش قیمت های بعدی رو بگیرن.

مقاله پیشنهادی: روش های دستکاری بازار ارزهای دیجیتال

بازار نزولی یا خرسی زمانی اتفاق می افته که قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر از 20 درصد کاهش پیدا کنند. اکثر اوقات این موضوع احساسات منفی سرمایه گذاران و کاهش احتمالات اقتصادی رو به همراه داره. می دونیم که در بازار نزولی قیمت ارزهای دیجیتال سقوط می کنند و سرمایه گذاران رو تشویق و ترغیب می کنند تا دارایی خودشون رو بفروشن. در عین حال، در بازار کریپتوکارنسی هیچ وقت نمیشه از روند نزولی مطمئن بود. حتی زمانی که کارشناسان به شما میگن به معیارها، اصول و نمودارها مثل الگوی فنجان و دسته یا صلیب مرگ نگاه کنین باز هم قطعیتی در مورد روند نزولی قیمت ارزهای دیجیتال وجود نداره.

5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید!

5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید!

همونطور که گفتیم، بازار خرسی زمانی رخ میده که قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بیشتر از 20 درصد کاهش پیدا کنند یا اکثرا با احساسات منفی سرمایه گذاران و کاهش احتمالات اقتصادی همراه هست. می دونیم که بازار خرسی زمانی اتفاق می افته که قیمت ارزهای دیجیتال سقوط می کنه و باعث تشویق افراد به فروش بیشتر میشه. در عین حال، هیچ وقت نمیشه از روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال مطمئن بود. برای اینکه در بازار نزولی ضررهای زیادی محتمل نشین، باید کارهای مختلفی انجام بدین و استراتژی های خاصی رو داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی 5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید، بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی

• استفاده کردن از میانگین هزینه دلار

یکی از کارهای مهم در بازار خرسی که باید انجام بدین، استفاده کردن از میانگین هزینه دلاری یا DCA هست. به عبارت دیگه، شما با این کار پول های خودتون رو به نسبت های کوچیک تر تقسیم می کنین و در آینده با اون ها ترید انجام می دین. برای مثال تصور کنین شما دو هزار دلار در اختیار دارین. این مقدار رو باید به پنج بخش 400 دلاری یا 10 قسمت 200 دلاری تقسیم کنین. می تونین با استفاده از این مقادیر کمتر معامله انجام بدین تا راه ایمن رو در پیش گرفته باشین و ضرر نکنین.

• استفاده از شورتینگ یا فروش کوتاه مدت

یکی دیگه از کارهای مهم در بازار خرسی، استفاده از شورتینگ یا فروش کوتاه مدت هست که نوعی استراتژی سرمایه گذاری حرفه ای هست که فقط سرمایه گذاران باتجربه از اون استفاده می کنند. فروش کوتاه مدت به معنی فروش دارایی به قیمت بالا و خرید اون با قیمت پایین هست. این فروش کوتاه مدت به تریدرها کمک می کنه تا زمانی که ارزهای فروخته شدشون کاهش پیدا می کنه، سودهای زیادی در بلند مدت به دست بیارن.

• تحقیق کردن

تحقیق کردن نیز یکی دیگه از کارهای مهم در بازار خرسی هست که باید انجام بدین. در حالی که به نحوه سرمایه گذاری در بازار نزولی فکر می کنین، معمولا روی کاهش قیمت ها تمرکز می کنین. این ویژگی مشترک سرمایه گذاران هست که به بی ثباتی در روندهای نزولی فکر می کنند. باید از این زمان برای تحقیق استفاده کنین. وقت یا زمان ارزشمند خودتون رو برای یادگیری در مورد ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین.

• نگران فروش نباشید

یکی دیگه از 5 کار که باید در بازار نزولی انجام دهید این هست که نگران فروش نباشین. مدیریت احساسات در زمان روبرو شدن با بازار نزولی راحت نیست. تحلیلگران حرفه ای میگن که این چالش برانگیزترین موضوع در زمان معامله در بازار ارزهای دیجیتال هست. برای کسانی که کنترل احساسات خودشون رو ندارن، غیرممکن هست که از سرمایه گذاری خودشون سود به دست بیارن. افراد به شدت می خوان ضررهای صورت گرفته رو کم کنند. ولی انجام این کار در دراز مدت هیچ سودی رو به همراه نداره.

• تقسیم کردن سرمایه گذاری

یکی دیگه از 5 کار که باید در بازار نزولی انجام دهید این هست که سرمایه گذاری های خودتون رو در بازار ارزهای دیجیتال مختلف تقسیم کنین. بیشتر از 1700 نوعی ارز دیجیتال در بازار وجود داره و هیچ کسی نمی تونه به صورت دقیق پیش بینی کنه که کدوم از ارزهای دیجیتال زودتر بهبود می کنند و یا در بالاترین رتبه قرار می گیرن همچنین توضیح اینکه بازار خرسی کریپتو چقدر دوام میاره، سخت میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید، اطلاعاتی در مورد بازار خرسی یا نزولی برای شما ارائه کنیم و به بررسی کارهای مهم در بازار خرسی بپردازیم تا با این کارها و نکات آشنایی داشته باشین و بتونین با رعایت کردن این کارها در بازار نزولی شکست نخورین. همونطور که گفتیم، بازار نزولی در بهترین تعریف می تونه به عنوان یه کاهش طولانی مدت در قیمت دارایی ها و ارزهای دیجیتال شناخته میشه که در ادامه باعث میشه ارزش پورتفوی سرمایه گذاری شما کاهش پیدا کنه.


نظرات کاربران در مورد 5 کاری که باید در بازار نزولی انجام دهید!
سوال امنیتی :8+58 = ?