5 کار خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

نوشته شده در : 1402/07/23
5 کار خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این کارهای پرخطر آشنا بشین؟ منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟ کدوم کارها باعث میشن تا ارزهای دیجیتال خودمون رو از دست بدیم؟ چجوری میشه از این کارها جلوگیری کرد؟ به نظر شما انتخاب پلتفرم ناامن برای ترید و خرید ارز دیجیتال کار اشتباهی هست؟ آیا ممکنه در خرید و فروش رمز ارزها ضرر کنیم؟ در این مقاله از آموزش ترید در ارزهای دیجیتال به این سوالات پاسخ میدهیم
ترید در دنیای ارزهای دیجیتال یکی از کارهای پرسود و یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هست که می تونین انجام بدین. واسه اینکه بتونین ترید یا معامله ارزهای دیجیتال رو شروع کنین، اول باید سطح دانش و آگاهی خودتون رو بالا ببرین تا با هیچ مشکلی روبرو نشین. اگه اصولی ترید کنین، پول به دست میارین و اگه در زمان ترید ارزهای دیجیتال مرتکب اشتباهاتی بشین، رمز ارزها و سرمایه خودتون رو از دست میدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی کارها خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه جلوگیری از این کارها رو به شما یاد بدیم.

ترید ارزهای دیجیتال چگونه است؟

کارهای خطرناک در ترید ارز دیجیتال
شاید واستون جالب باشه که بدونین ترید(Trade) به معنی مبادله یا انجام معامله هست. این کلمه در بازارهای مالی به ویژه در بازار کریپتوکارنسی ها به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست. ترید در بازار رمز ارزها با هدف کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال انجام میشه که در آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به آن اشاره شده است. به شخصی هم که در بازار مشغول انجام معامله هست، تریدر گفته میشه. اگه می خواهین با ترید ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین، باید واسه خودتون یه استراتژی معاملاتی بسازین و بتونین وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کنین.
از اونجایی که ارزهای دیجیتال دارایی های مجازی هستن و خرید و فروش اون ها در بستر اینترنت انجام میشه، شما باید واسه ترید رمز ارزها به پلتفرم ها یا صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنین. همچنین واسه ارسال، دریافت، نگهداری یا ذخیره این دارایی ها به کیف پول های رمزنگاری شده نیاز دارین. مراقب باشین تا در زمان ترید ارزهای دیجیتال، اشتباهاتی رو مرتکب نشین، چون ممکنه کل سرمایه یا دارایی های خودتون رو از دست بدین و دیگه نتونین اون ها رو بازیابی کنین. بنابراین، باید آموزش های لازم رو در این زمینه فرا بگیرین.

5 کار خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال

کارهای خطرناک در ترید ارز دیجیتال
همونطور که گفته شد، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جدیدترین بازارهای مالی هست که از محبوبیت زیادی برخوردار هست، ولی از اونجایی که نوپا هست، با چالش ها و مشکلات امنیتی زیادی همراه هست. بنابراین، اگه شما یه اشتباهی انجام بدین، ممکنه ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین و سرمایتون صفر بشه! در ادامه کارهای خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم که باید سعی کنین از این کارها دوری کنین:

• فراموش کردن کلیدهای خصوصی

یکی از کارهای خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال این هست که ممکنه کلیدهای خصوصی خودتون رو گم کرده یا فراموش کنین. کلیدهای خصوصی در واقع تنها راه دستیابی به ارزهای دیجیتال هست. هر کسی که به کلیدهای خصوصی دسترسی داشته باشه، می تونه ارزهای دیجیتال شما رو به ولت دیگه ای ارسال کنه. بنابراین، اگه کلیدهای خصوصی خودتون رو فراموش کنین، دیگه نمی تونین به دارایی هاتون دسترسی داشته باشین. برای جلوگیری از این اشتباه، باید کلیدهای خصوصی خودتون رو در کاغذی یادداشت کنین و اون رو در جای امن نگه دارین.

• انتخاب صرافی ارز دیجیتال ناامن

شما واسه اینکه بتونین ترید ارز دیجیتال رو شروع کنین، باید به پلتفرم های معاملاتی و صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کرده و در اون ها ثبت نام کنین. اگه از پلتفرم معاملاتی ناامنی استفاده کنین، ممکنه سرتون کلاه گذاشته بشه و رمز ارزهاتون به سرقت بره. صرافی های ارز دیجیتال یکی از اهداف اصلی هکرها هستن. بنابراین، اگه صرافی از امنیت کافی برخوردار نباشه، به راحتی هک میشه و هکرها می تونن اطلاعات شخصی و ارزهای دیجیتال شما رو به سرقت ببرن. همیشه سعی کنین تا از پلتفرم های معاملاتی امنی برای خرید و فروش رمز ارزها استفاده کنین.

• استفاده از اهرم های معاملاتی بالا

یکی دیگه از 5 کار خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال، استفاده از اهرم های بالا در معاملات هست. خیلی از افراد تمایل دارن تا از معاملات اهرمی برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. معاملات اهرمی به معامله هایی گفته میشه که تریدر با استفاده از اهرم ها، حجم معاملاتی خودش رو چند برابر می کنه. استفاده از اهرم های بالاتر، علاوه بر اینکه میزان سودآوری رو افزایش میده، بلکه میزان ضررهای شما رو هم بیشتر می کنه. بنابراین، هیچ وقت از اهرم های بالاتر در ترید ارزهای دیجیتال استفاده نکنین.

• انتخاب رمز ارزهای اشتباه

با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال مختلفی ایجاد شدن که هر کدوم اهداف خاص خودشون رو دارن. افرادی که تازه وارد بازار شدن، معمولا معاملات خودشون رو با بیت کوین که پادشاه ارزهای دیجیتال هست، شروع می کنند. بعضی وقت ها قیمت بیت کوین هم ریزش می کنه و ممکنه تریدر ضرر کنه. رمز ارزهای مختلفی در بازار وجود دارن که میشه اون ها رو هم خرید و فروش کرد، ولی دقت کنین تا ارز دیجیتالی رو واسه ترید انتخاب کنین که پروژه خوبی داشته باشه و بتونه رشد قیمتی زیادی رو تجربه کنه.

• انتخاب استراتژی معاملاتی غلط

یکی دیگه از کارهای خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال، استفاده از استراتژی معاملاتی غلط هست. واسه اینکه بتونین معاملات پرسودی انجام بدین، باید عقلتون رو در اولویت قرار بدین و هیچ وقت احساسی تصمیم نگیرین. یعنی واسه خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین و بدونین که چه زمانی، کدوم ارز دیجیتال رو در چه قیمتی خرید و فروش کنین تا سود به دست بیارین. انتخاب استراتژی معاملاتی اشتباه نه تنها هیچ سودی واستون نداره، بلکه ممکنه باعث بشه تا ضرر کنین و سرمایتون رو از دست بدین.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ترید ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی کارهای خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه جلوگیری از این کارها رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، ترید ارزهای دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد در بازار کریپتو هست. در زمان ترید ارزهای دیجیتال باید سعی کنین تا هیچ اشتباهی رو مرتکب نشین و سرمایه خودتون رو حفظ کنین.

نظرات کاربران در مورد 5 کار خطرناک در ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :1+65 = ?