6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

1401/08/17
6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

ما سعی می کنیم در مقاله 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مبانی معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این اشتباهات آشنایی داشته باشین و سعی کنین اون ها رو برطرف کنین. در سال های گذشته سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به دلیل کم بودن کاربران و اطلاعات کم در مقایسه با حال حاضر اینترنت آسون تر بود. این روزها با افزایش تعداد کاربران برای انجام معاملات و کسب سود، ممکنه بعضی از کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه فروش و خرید ارز دیجیتال اشتباهات زیادی رو مرتکب بشن.

احتمال اینکه این اشتباهات، خطاهای جبران ناپذیر باشن و به دنبال اون ضررهای سنگینی محتمل بشن، زیاده و حتی ممکنه سرمایه اصلی خودشون رو هم در این بازار از دست بدن. جذابیت و محبوبیت ارزهای دیجیتال همراه با قیمت اون روز به روز در حال افزایش هست، ولی افراد مبتدی باید با اطلاعات کافی کار خودشون رو شروع کنند تا معاملات خوبی رو انجام بدن. به همین منظور ما در مقاله 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مبانی معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مبانی معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

مبانی معاملات ارزهای دیجیتال

اگه جدیدا وارد بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها شدین و تجربه زیادی در مورد معاملات رمز ارزها یا سایر دارایی های مالی ندارین، بهتره ابتدا آموزش های لازم رو فرا گرفته و اطلاعات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه معامله اون ها به دست بیارین تا سطح دانش شما افزایش پیدا کنه.

شاید برایتان مفید باشد: نکات مهمی که باید قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدانید

اولین کار این هست که به صرافی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون مراجعه کنین و با ویژگی ها و ابزارهای اون بیشتر آشنا بشین. نکته قابل توجه این هست که پایانه معاملاتی رو بررسی کنین. سعی کنین به همه تفاوت های ظریف یه پلتفرم رمزنگاری با دقت بیشتری فکر کنین. از طرف دیگه، توصیه میشه با تعاریف اولیه معامله های خودتون رو شروع کنین. ما در سایت اینانس تمامی اصطلاحات و مفاهیم مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار دادیم و می تونین با خوندن این مقالات دانش خودتون رو ارتقاء بدین.

منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال به فرایندی گفته میشه که به دنبال اون انواع ارزهای دیجیتال معامله و خرید و فروش میشن. در ترید ارز دیجیتال نیز مانند فعالیت مشابه دیگه برای دست پیدا کردن به بهترین نتایج و کسب سودهای زیاد، لازمه ویژگی های خاصی رو در نحوه معاملات خود پرورش داده و به نکته هایی دقت کرده و از برخی موارد دوری کرد. 

بعضی از افراد فکر می کنند با کمترین تلاش و فقط با مراجعه به صرافی ها می تونن به سرعت سود کسب کرده و خریدهای موفقی داشته باشن. باید توجه داشته باشین که ورود به این بازار مانند هر حوزه تخصصی دیگه نیازمند آموزش و یادگیری هست. به این ترتیب، توصیه میشه قبل از هر اقدامی ابتدا به آموزش ارز دیجیتال و موارد مربوط به اون بپردازین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال آشنا بشین.

اشتباهات رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

اشتباهات رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، برای بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی، حضور در بازار ارزهای دیجیتال مضطرب کننده و سخت هست، چون بسیاری از مفاهیم و فرایندهای بازار ناملموس و گنگ هستن و در صورت نداشتن دانش پیشین به راحتی در این بازار میشه محتمل ضررهای جبران ناپذیر شد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال، به بررسی اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

• تحت تاثیر هیجانات بازار قرار می گیرند!

یکی از اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال که افراد تازه کار و مبتدی باهاش درگیر میشن و ممکنه به دنبال اون ضررهای زیادی متحمل بشن این هست که تحت تاثیر هیجانات بازار قرار می گیرن. بهتره بدونین یکی از اصلی ترین خصوصیات یه تریدر خوب، میزان کنترل او بر احساسات و هیجانات خودش هست. بسیاری از تریدرهای مبتدی با اولین روند نزولی و کمی تغییرات قیمتی تصمیم به فروش رمز ارزهای خود می گیرن که در اکثر اوقات این تصمیم های لحظه ای باعث پشیمونی اون ها میشه. برای کنترل این وضعیت افراد تازه کار می تونن با تعیین حد ضرر از ضررهای خودشون کم کرده و ریسک معاملات خودشون رو کاهش بدن.

• عدم تمایل به یادگیری و آموزش

یکی دیگه از اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال که افراد تازه کار درگیرش میشن این هست که علاقه به یادگیری و آموزش ارزهای دیجیتال دارن. بعد از اینکه تصمیم گرفتین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین، در اصل این شما هستین که سرمایه و منابه مالی خودتون رو برای خرید ارز دیجیتال وارد بازار کردین. به این ترتیب، لازمه با مطالعه و آموزش از منابع مالی خودتون محافظت کنین. اگه تصمیم شما به نظرات افراد دیگه بستگی داشته باشه، مجبور میشین در زمان خرید و فروش فقط به حرف های این افراد تکیه کنین. این مورد یکی از اشتباهات بزرگ تریدرهای ارز دیجیتال هست.

• سرمایه گذاری بیش از حد توان

یکی دیگه از 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری بیش از حد توان در بازار ارزهای دیجیتال هست. اینکه فکر کنین شانس با شما همراه میشه و سرمایه شما چند برابر میشه، اشتباه بزرگی هست که ممکنه تبعات زیادی به همراه داشته باشه. اگه پول اضافی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارین، این پول باید همون دارایی باشه که از دست دادن اون تاثیر جبران ناپذیری در زندگی شما نداشته باشه. اگه برای سرمایه گذاری بخواهین خودرو، خونه، اجناس و.... خودتون رو بفروشین، هیچ وقت موفق نمیشین.

• نبود استراتژی معاملاتی

یکی دیگه از اشتباهات رایج تریدرهای مبتدی بازار ارزهای دیجیتال، نبود استراتژی و تصمیم گیری هیجانی بر احساسات و اخبار اشتباه هست. دوری کردن از تصمیم های اشتباهی که از احساسات و اخبار اشتباه حاصل میشه، کمی سخته. مخصوصا برای افرادی که اخبار و پست های توییتری رو دنبال می کنند. حتی اگه همه اخبار منتشر شده واقعیت داشته باشن، از نظر منطقی دنبال کردن و پیروی کردن از اون ها و قرار دادن اون ها به عنوان تنها مبانی معاملات ارزهای دیجیتال کار اشتباهی هست و ممکنه باعث بشه تا تریدر یا معامله گر ارزهای دیجیتال ضررهای جبران ناپذیری محتمل بشه.

• دچار فومو می شوند!

اشتباهات رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از اشتباهات رایج تریدرهای مبتدی بازار ارزهای دیجیتال این هست که دچار فومو میشن. فومو به ترس از دست دادن فرصت یا جا موندن اشاره داره و زمانی مورد استفاده قرار می گیره که معامله گران تحت تاثیر رشد و روند صعودی اون شروع به خرید ارز دیجیتال بدون هیچ برنامه قبلی می کنند. به این ترتیب، ممکنه حجم بالایی از ارز دیجیتال بی ارزش رو بخرن. فقط به این دلیل که از فرصت پیش اومده جا نمونن. نکته ای که تریدرهای مبتدی بازار ارزهای دیجیتال باید بهش توجه داشته باشن این هست که روند رشد و صعود شدید بازار احتمال بیشتری برای اصطلاح مجدد و بازگشت به قیمت های کمتر رو داره و نباید در شرایط صعود شدید قیمت ها دچار فومو شد.

• چک کردن مداوم قیمت ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از اشتباهات رایج تریدرهای مبتدی بازار ارزهای دیجیتال این هست که هر لحظه در حال چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال خودشون هستن که باعث میشه با کوچیک ترین رشد یا سقوط قیمت تحت تاثیر قرار بگیرن. این روند معمولا بعد از رشد و افزایش قیمت ارز دیجیتال خریداری شده اتفاق می افته و بعد از اولین سود شخص دچار هیجانات مثبت شده و به صورت خودکار هر چند دقیقه به امید رشد مجدد قیمت اون رو بررسی می کنه و این کار به صورت یه عادت برای اون تبدیل میشه تا بتونه دوباره به اون هیجان مثبت دست پیدا کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مبانی معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اشتباهات رایج در معاملات ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این اشتباهات آشنایی داشته باشین و سعی کنین اون ها رو برطرف کنین. همونطور که گفتیم، برای بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی، حضور در بازار ارزهای دیجیتال مضطرب کننده و سخت هست، چون بسیاری از مفاهیم و فرایندهای بازار ناملموس و گنگ هستن و در صورت نداشتن دانش پیشین به راحتی در این بازار میشه محتمل ضررهای جبران ناپذیر شد.


نظرات کاربران در مورد 6 اشتباه رایج تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+79 = ?