6 کیف پول برتر تتر(معرفی انواع کیف پول تتر)

1401/06/10


در مقاله 6 کیف پول برتر تتر قصد داریم شما رو با برترین کیف پول های تتر آشنا کنیم و انواع کیف پول تتر رو برای شما معرفی کنیم، تا بتونین امنیت تترهای خودتون رو تضمین کنین و با خیال راحت اون ها رو خرید و فروش کنین. اگر می خواهین در بازار ارزهای دیجیتال به خرید و فروش بپردازین و سرمایه گذاری کنین، داشتن استیبل کوینی مانند تتر الزامی هستش که نرخشون ثابت هست و تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نمی گیرن و قابلیت این رو دارن که روند معاملات رو آسون کنند.

 با مثالی می تونیم به صورت واضح کاربرد تتر رو بیان کنیم. برای مثال شما یک بیت کوین رو با 7000 دلار خریداری کردین بعد از مدتی قیمت اون به 10000 دلار میرسه در این جا می تونین خیلی سریع بیت کوین خودتون رو به تتر تبدیل کنین و به 10000 واحد در کیف پول تتر ذخیره کنین. حالا اگر قیمت بیت کوین پایین بیاد مثلا به 6000 دلار برسه اما ارزش سرمایه شما همچنان 10000 دلار هست و می تونین در هنگام پایین بودن قیمت بیت کوین چند تا بیت کوین بخرین و کسب سود کنین.

داشتن تتر برای ورد به بازار ارز دیجیتال برای کسب سود بیشتر کمک می کنه و از نوسانات این بازار تا حدودی جلوگیری می کنه. علاوه بر این، داشتن کیف پول های معتبر برای ذخیره کردن تتر از اهمیت بیشتری برخور دار هستش که باید برای معتبر بودنشون معیار های مختلف رو در نظر بگیریم. از جمله معیار اصلیشون سهولت استفاده، امنیت بالا بودن اون ها، که سرمایه گذاری با توجه به این دو معیار باید کیف پول های تتر رو انتخاب کنند.

کیف پول تتر چیست؟

کیف پول تتر چیست؟

تتر رو می توان به دلار دیجیتالی تشبیه کرد که در بازار ارز دیجیتال نرخ ثابتی رو داره. بعد از اینکه شما ارزتون رو به تتر تبدیل کردین برای این که بتونین دارایی خودتون رو در جایی ذخیره کنین، نیاز به کیف پولی دارین که در قالب اپلیکیشن موبایل، دسکتاپ به صورت نرم افزار می تونین در گوشی های همراه یا کامپیوتر های شخصی تون ارزتون رو داخل اون ذخیره کنین و به طور اسان به معامله بپردازین و همچنین کیف پول های تتر هم به صورت سخت افزاری هستن که امنیت بیشتری نسبت به کیف پول های نرم افزاری دارن و بیشتر توسط تریدر های حرفه ای استفاده میشن.

توکن های تتر بر روی بستر شبکه های مختلفی وجود دارن از جمله USDT_Omni بربستر بلاک چین بیت کوین، USDT-ERC20 بر بستر شبکه اتریوم و USDT-TRC20 بربستر شبکه ترون هستش. باید به یاد داشته باشیم که بعضی کیف پول ها از چند شبکه و بعضی ها فقط از یک شبکه تتر پشتیبانی میکنن. در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله کارمزد انتقال تتر  رو هم مطالعه کنین.

انواع کیف پول برای تتر

انواع کیف پول برای تتر

• کیف پول های سخت افزاری

یکی از بهترین انواع کیف پول های تتر، ولت های سخت افزاری هستن. کیف پول های سخت افزاری، ابزار فیزیکی هستن که قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال رو دارن. این کیف پول های فیزیکی رو می تونیم به پول داخل کارت های بانک های سنتی تشبیه بدیم، همان طور که برای نگهداری ارز های فیات از این کارت ها استفاده می کنیم و می تونیم اون ها رو با خود به هر جا حمل کنیم، در نگهداری ارزهای دیجیتال هم به صورت فیزیکی از این کیف پول های سخت افزار استفاده می کنیم که با کیف پول سرد نیز معرف هستن. این کیف پول های فیزیکی بیشتر شبیه فلش هستن که از طریق بلوتوث یا USB به گوشی و کامپیوتر های شخصی وصل میشن و به دلیل داشتن امنیت بالا در این کیف پول ها هکرها نمی تونن به راحتی به این نوع کیف پول ها حمله کنند. برخی افراد توانایی تهیه این کیف پول ها رو ندارن چون هزینه اون ها نسبت به سایر کیف پول ها بیشتر هست.

• کیف پول های نرم افزاری

یکی دیگه از بهترین کیف پول های تتر، ولت های نرم افزاری هستن. کیف پول های نرم افزار یک محل ذخیره سازی دیجیتال برای رمز ارز هاست که معمولا به شکل برنامه نرم افزار در گوشی ها یا کامپیوتر های شخصی افراد مورد استفاده قرار می گیرن. بنابراین جنبه فیزیکی رو هم ندارن. کیف پول های نرم افزاری انتقال یا تراکنش یک یا چند ارز دیجیتال رو با نگه داشتن کلید خصوصی که در بلاک چین هست آسون می کنند و شما می تونین به راحتی از این ولت ها استفاده کنین.

معرفی 6 کیف پول برتر تتر

ما تا این جای مقاله در مورد اهمیت تتر صحبت کردیم که برای ورد به بازار به اون نیاز مندیم. اکنون می خواییم 6 کیف پول برتر تتر رو برانون معرفی کنیم تا بتونین با این کیف پول های ارز دیجیتال اشنایی داشته باشین و تترهای خودتون و سایر ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ها ذخیره و نگهداری کنین.

1. کیف پول کوینومی Coinomi

یکی از بهترین کیف پول های تتر، ولت نرم افزاری کوینومی هست. کوینومی کیف پولی کاملا رایگان و با داشتن قابلیت های زیادی از جمله امنیت بالا و کاربر پسندی هستش که امروزه بیش از 2 میلیون کاربر داره. این کیف پول ابتدا برای گوشی های هوشمند طراحی شد، ولی نسخه دسکتاپش هم موجود هست که اولین بار در سال 2014 وارد بازار شد. کوینومی از 125 کوین مختلف از جمله اتریوم، لایت کوین، بیت کوین، تتر و بیش از 500 توکن و از 25 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، چینی و غیره پشتیبانی میکنه و از نسخه ی سگویت SegWit که مخفف عبارت Segregated Witness هستش و به منظور ایجاد تغییرات برای بهبود عملکرد شبکه بیت کوین بوجود اومده، پشتیبانی می کنه. پشتیبانی از سگویت موجب میشه که شما از بیت کوین یا اتریوم با سرعت تراکنش بالا تر و کارمزد کمتر استفاده کنین.

 کار با این کیف پول به قدری راحت هست که برای افرادی که در حوزه بازار ارز دیجیتال اشنایی کافی رو هم نداشته باشن به راحتی می تونن این کیف پول رو راه اندازی کنن و استفاده کنن. و همچنین برای کسانی که تازه وارد هستن و کار در صرافی های ارز های دیجیتال براشون سخت میاد می تونن در این کیف پول کرینومی ارز های مختلف رو با یک دیگر مبادله کنند.

همچنین این کیف پول برای امنیت بیشتر کاربران از تکنیک تخصیص محدوده ی آی پی(IP یک ادرس منحصر به فرد هستش که دستگاه موجود در اینترنت یا شبکه محلی رو مشخص می کنه به عبارت دیگه IP شناسه ای هستش که ارسال اطلاعات رو بین دستگاه های موجود در شبکه ممکن می سازه) استفاده می کنه، که موجب میشه آی پی کاربران هنگام انجام تراکنش در بلاک چین اشتراک گذاشته نشه و همچنین هویت کاربران پنهون بمونه. در این کیف پول کلید خصوصی کیف پول فقط روی گوشی ها و کامپیوتر های شخصی کاربران ذخیره میشه. به عبارت دیگه کلید خصوصی کاربران در سرور کوینومی قابلیت ذخیره شدن رو نداره. این گونه که هیچ کسی توانایی هک کردن کلید خصوصی کاربران رو نداره مگه این که به دستگاه شخصی افراد که کلید خصوصی رو در اون ذخیره شده دسترسی پیدا کنن یا کلمات بازیابی شون رو بفهمن.

ویژگی های مهم کیف پول کوینومی

• راه اندازی اسون حتی برای افرادی که آشنایی کافی داشته باشن قابل نصب هست.

• از زبان های زیادی از جمله انگلیس، چینی، اسپانیایی پشتیبانی می کند.

• از صدها ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می کند.

• بدون نیاز به صرافی به راحتی می توان در اون به معامله پرداخت.

2. کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano X

یکی دیگه از بهترین کیف پول های تتر، ولت سخت افزاری لجر نانو ایکس هست. این ولت جزو کیف پول های سخت افزاری نسل دوم هستش که از لحاظ امنیت، رابط کاربری ساده و فضای ذخیره سازی بالا نسبت به تمام کیف پول های سخت افزار و نرم افزار برتری داره و حتی اولین کیف پولی هست که گواهی نامه سطح اول امنیت رو از سیستم ملی امنیت اطلاعات دریافت کرده که در سال 2014 توسط کشور فرانسه وارد بازار شد. این کیف پول قابلیت پشتیبانی از 1250 ارز از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر رو داره و همچنین توانایی مدیریت 100 تا ارز دیجیتال به طور همزمان رو داره.

امنیت در کیف پول لجر نانو ایکس به صورت دو لایه هست و بخش ذخیره کلید خصوصی اون کاملا امن هستش به طوری که امکان هک کردن اون صفر درصد هست . در هنگام ورود به این کیف پول کاربران فقط بخشی از دارایی های خود رو می تونن بیینن، برای این که بتونن تمام دارایی خودشون رو مشاهده کنن باید کلمات بازیابی 12 یا 24 تایی رو وارد کنن که در هنگام راه اندازی این کیف پول وارد کرده بودن. این کار موجب میشه که اگر کسی به کیف پول کاربران دسترسی پیدا کنه با وارد کردن پین فقط بتونه به قسمتی از دارایی کاربران تسلط پیدا کنه. برای این که بتونه تمام دارایی رو به دست بیاره، باید کلمات بازیابی 12 یا 24 تایی رو وارد کنه. بنابراین استفاده از این نوع کیف پول ها موجب میشه که کسی توانایی سرقت دارایی کاربران رو نداشته باشه و اگر این کیف پول هم گم بشه کارابرانش می تونن از طریق کلمات بازیابی دارایی خودشون بازگردانی کنن.

ویژگی های کیف پول لجر نانو ایکس Leder Nano X

• اتصال راحت

• امنیت بالا

• پشتیبانی بیش از 1250 ارز و توکن و قابلیت مدیریت از 100 تا ارز به طور همزمان

• بکاپ و ری استور 

3. مای اتر والت

مای اتر والت

یکی دیگه از انواع کیف پول های تتر، ولت نرم افزاری مای اتر ولت هست. کیف پول مای اتر والت جزو کیف پول های انلاین، رایگان، متن باز و کاربر پسند هستش که در سال 2015 وارد بازار شد و تونست در زمان کوتاهی محبوبیت زیادی رو به دست بیاره. این ولت از تمامی ارزهای شبکه اتریوم و تمام توکن های تتر که در بستر ERC20 اتریوم هستن، پشتیبانی می کنه.

کلید خصوصی و کلمات بازیابی کیف پول شما فقط بر روی دستگاه خودتون ذخیره مشه و جز شما کسی بهشون دسترسی نداره و باید اون رو در جای امنی نگهداری کرد. همچنین این کیف پول نسخه موبایل و دسکتاپ رو هم داره و کدهای این کیف پول در گیت هاب موجود هستن که برنامه نویسان از این طریق می تونن جزئیات این کد ها رو مشاهده کنن و اگر نیاز داشتن اون رو تغییر بدن.

4. کیف پول اتمیک والت

کیف پول اتمیک والت

یکی دیگه از معتبرترین کیف پول برای تتر، ولت نرم افزاری اتمیک ولت هست. کیف پول اتمیک والت یکی از کیف پول های محبوب ارز های دیجیتال هس که در سال 2017 توسط کنستانتین وارد بازار شد و از بیش از 500 توکن و کوین از جمله تتر، بیت کوین، لایت کوین....پشتیبانی می کنه. شما می تونین از این کیف پول برای برای نسخه های موبایل و دسکتاپ استفاده کنین.

از لحاظ امنیت این کیف پول در سطح بالایی بوده، به طوری که کنترل دارایی در اختیار کاربر هست و کلید خصوصی اون در گوشی و کامپیوتر شخصی افراد ذخیره می شه و اگر نرم افزار الوده وارد لوازم شخصی نشن و کاربر هم کلید خصوصی رو در جای امنی قرار بده، مشکلات هک براش پیش نمیان و کلمات بازیابی این کیف پول شامل 12 کلمه هست که در صورت فراموش اون هیج راهی برای بازگشت دارایی ها وجود نداره.

ویژگی های کیف پول اتمیک والت:

• کاربر پسند 

• استفاده آسان

• نصب رایگان

• امکان خرید ارز های دیجیتال با ارز های فیات در داخل کیف پول

5. کیف پول اکسدوس Exodus

کیف پول اکسدوس Exodus

یکی دیگه از معتبرترین کیف پول ها برای تتر، اکسدوس هست. این کیف پول از ارز های زیادی از جمله بیت کوین، تتر، اتریوم .... پشتیبانی می کنه و امکان دریافت و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال رو فراهم می کنه. کاربران در این کیف پول می تونن با کارمزد بسیار مناسب به خرید و فروش بپردازن.

اکسدوس گزینه ای خوبی برای کاربرانی هست که روزانه به تریدر می پردازن هست و همچنین این کیف پول رو می تونن به کیف پول لجر نانو اس و ترزور متصل کنن و از این طریق امنیت دارایی خود رو چند برابر کرد. در این کیف پول هم امنیت دارایی در دست خودکاربر هست که عبارت بازیابی در گوشی و کامپیوتر های شخصی اون ها ذخیره میشه باید در نگهداری این عبارت بازیابی دقت کنن که در صورت فراموشی امکان بازگردانی دارایی ها وجود نداره.

6. کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت

یکی دیگه از معتبرترین کیف پول ها برای تتر، تراست ولت هست. کیف پول تراست والت وابسته به صرافی بایننس هست که قابلیت هایی مثل امنیت بالا و کاربر پسندی رو داره و همچنین کیف پول امانی هست. به عبارت دیگه کلید خصوصی افراد در سروری ذخیره نمی شه و امکان ذخیره اون فقط در موبایل افراد رو هستش که به راحتی هکرها نمی تونن این کیف پول رو سرقت کنن و همچنین متن باز هست، بنابراین توسعه دهندگان می تونن تمامی کد ها رو ببینن و در صورت نیاز این کد ها رو تغییر بدن. این کیف پول از بیش از 500 تا توکن و کوین از جمله تتر، بیت کوین، دوج کوین و ..... پشتیبانی می کنه.

جمع بندی و نتیجه گیری 

ما در این مقاله 6 کیف پول برتر تتر رو بررسی کردیم اول از همه اهمیت تتر رو بررسی کردیم که برای ورد به بازار ارز دیجیتال داشتن یک استیل کوین الزامی هست به این دلیل که نرخش ثابت باشه و در هنگامی که قیمت ارز در حال افزایش هس می تونیم سریع به تتر انتقال بدیم و هنگامی که قیمت ارز پایین هست می تونیم از طریق تتر چند تا ارز رو بخریم و کسب سود کنیم. برای این که تتر های خود رو در جای امن نگه داری کنیم به کیف پول نیاز داریم.

 ما بیشتر کیف پول های سخت افزار رو توصیه می کنیم چون که امنیت زیادی نسبت به کیف پول های نرم افزاری دارن ما در این مقاله هم سعی کردیم 6 کیف پول برتر تتر رو براتون معرفی کنیم که با مطالعه این مقاله به قابلیت های این 6 کیف پول پی می برین که اکثرشون هم به صورت رایگان هستن با اگاهی کامل از اون ها استقاده کنین.


نظرات کاربران در مورد 6 کیف پول برتر تتر(معرفی انواع کیف پول تتر)
  • کیف پول اتمیک ولت خوبه ولی کارمزد بالای اون اصلا بدرد نمیخوره اگر شما 10تترtrc20 بخواهید از شبکه trx داشته باشید در این ولت و بخواهید انتقال بدید به ولت دیگه بایستی 40trxداخل ولت خودت باشه بعنوان کارمزد تا بتونی انتقال بدین بنظرم کیف پول خوبی نیست

سوال امنیتی :7+69 = ?