7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟

1401/08/20
7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟

ما سعی می کنیم در مقاله 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار نزولی یا بازار خرسی برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های باقی ماندن در بازار نزولی بپردازیم و زمستان کریپتویی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از مباحث آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین.

همون اندازه که میشه از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین، همونقدر نیز ممکنه که این نوسانات ضررهای بزرگ و زیادی رو برای شما وارد کنه. بنابراین، سعی کنین تا با پولی وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین که از دست دادن اون ضرر زیادی برای شما وارد نکنه. بازار خرسی یا بازار نزولی نیز یکی از اتفاقات بد در بازار هست که خیلی از معامله گران ضرر می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار نزولی یا بازار خرسی برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های باقی ماندن در بازار نزولی بپردازیم و زمستان کریپتویی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم بازار خرسی یا بازار نزولی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد بازار خرسی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بازار خرسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اگه قیمت ها در بازار روندهای نزولی نسبتا طولانی مدت باشن و جوی همراه با افت و ریزش بزرگ بر اون حاکم باشه، در اصطلاح به این شرایط بازار خرسی یا Bear Market گفته میشه. در این حالت نمیشه نگاهی عادی به بازار و معامله ها داشت و با روشی مشابه شرایطی دیگه از سرمایه خود محافظت کرد. بنابراین، باید تکنیک های دووم آوردن در بازار خرسی رو بلد باشین.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین بازار خرسی زمانی اتفاق میفته که قیمت ارزهای دیجیتال بیش از 20 درصد کاهش داشته باشن. اکثر مواقع این موضوع احساسات منفی سرمایه گذاران و کاهش احتمالات اقتصادی رو به همراه داره. می دونیم که در بازار نزولی قیمت سهام سقوط می کنه و سرمایه گذاران رو تشویق و ترغیب می کنه تا دارایی های خودشون رو بفروشن. در عین حال، در بازار ارزهای دیجیتال هیچ وقت نمیشه از روند نزولی مطمئن بود. حتی زمانی که کارشناسان به شما میگن به معیارها، اصول و نمودارها مانند الگوی فنجان و دسته یا صلیب مرگ نگاه کنین، باز هم قطعیتی در اتفاق افتادن روند نزولی قیمت ارزهای دیجیتال وجود نداره.

زمستان کریپتویی چیست؟

به عنوان ترسناک ترین فصل در تاریخ کوتاه کریپتوکارنسی، زمستان کریپتویی به یه دوره طولانی مدت خرسی گفته میشه که در اون قیمت اکثر ارزهای دیجیتال به کاهش خود به صورت پشت سر هم ادامه میدن. کاهش قیمت در یه زمستان کریپتویی شیب بسیار تندی داره. برای مثال طی آخرین زمستان کریپتویی که بین اوایل سال 2018 تا اواسط 2020 رخ داد، بیت کوین حدود 88 درصد از قیمت خودش رو در مقایسه با بالاترین قیمت تمام دوران خودش از دست داد. سوز سرمای زمستان کریپتویی قبلی توسط بسیاری از آلت کوین های بازار هم حس شد. در اصل بسیاری از کوین های محبوب تا 90 الی 95 درصد کاهش قیمتی رو در مقایسه با بالاترین سقف تاریخی خود شاهد بودن.

راه های دوام آوردن در بازار خرسی

راه های دوام آوردن در بازار خرسی

مقاله پیشنهادی: روش های دستکاری بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال ممکنه در یه بازه زمانی، روند صعودی بازار تموم شده باشه، ولی به این معنی نیست که معامله گران مجبور به توقف سرمایه گذاری هستن. قطعا راه هایی برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در روندهای صعودی و نزولی نیز وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در قسمت از مقاله 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟ به بررسی روش های باقی ماندن در بازار نزولی بپردازیم.

• حفظ آرامش و ارزیابی گزینه های موجود

یکی از روش های باقی ماندن در بازار نزولی، حفظ آرامش و ارزیابی گزینه های موجود هست. بهتره بدونین چه شما بازار نزولی رو به شکل یه فرصت برای خرید در کف یا چه افت قیمت ارزهای دیجیتال ببینین، در شما برای مدیریت شرایط استرس ایجاد میشه. بنابراین، سعی کنین تا آرامش خودتون رو حفظ و شرایط رو بی طرفانه ارزیابی کنین. تصمیمات احساسی همون هایی هستن که شما بیشتر از همه درباره اون ها حسرت می خورین. مخصوصا اگه در حال ترید کردن و خرید و فروش باشین.

• عدم پیش بینی زمان ایجاد کف قیمت

یکی دیگه از روش های باقی ماندن در بازار نزولی این هست که سعی نکنین زمان ایجاد کف ها رو پیش بینی کنین. هیچکس نمی تونه دقیقا کف های قیمتی رو پیش بینی کنه. شما می تونین هرچقدر که می خواهین تحلیل تکنیکال مطالعه کنین، ولی در آخر در زمان پیش بینی کف های قیمتی باید به احساسات درونی خودتون متکی باشین و همونطور که خودتون هم احتمالا قبول دارین احساسات درونی گزینه خوبی برای شما نیست که به دنبال استراتژی مناسب برای کسب درآمد در بازار خرسی هستین.

• میانگین گرفتن

یکی دیگه از روش های باقی ماندن در بازار نزولی، میانگین کم کردن هست. میانگین گیری یا DCA شاید بهترین استراتژی ثابت شده ای هست که حتی در سخت ترین بازارهای نزولی هم به شدت خوب عمل کرده. این استراتژی بسیار ساده، ولی بلند مدت هست که در اون شما بدون توجه به قیمت به خرید یه دارایی با مقادیر کوچیک طی یه مدت زمان مشخص ادامه میدین. بنابراین، برای اینکه بتونین در بازار خرسی یا بازار نزولی دوام بیارین و سرمایه خودتون رو از دست ندین، سعی کنین با هر بار رسیدن قیمت به محدوده حمایتی، خرید انجام بدین تا میانگین شما پایین بیاد.

• استیک کردن

راه های دوام آوردن در بازار خرسی

یکی دیگه از راه های باقی ماندن در بازار نزولی، استیک کردن ارزهای دیجیتال هست. زمانی که کار در یه بازار خرسی سخت میشه و سرمایه شما کاهش پیدا می کنه، استیک کردن راه خوبی برای کسب یه درآمد غیر فعال از منابع کریپتویی محسوب میشه. اساسا استیک کردن به فرایند قفل کردن کوین های خود برای مدتی روی یه بلاک چین اثبات سهام و دریافت پاداش در ازای اون گفته میشه. بهترین بخش در مورد استیک کردن این هست که این فرایند کیف پول شما رو حتی در بازار نزولی هم بزرگ تر می کنه. به این صورت که وقتی بازار صعودی بشه، شما با سرمایه ای بیشتر از قبل به کار خودتون ادامه میدین.

• جلوگیری از شورت گرفتن

یکی دیگه از راه های باقی ماندن در بازار نزولی، جلوگیری از شورت گرفتن هست. شورت کردن روشی هست که معامله گران در زمان کاهش قیمت ارزهای دیجیتال از اون برای سود گرفتن استفاده می کنند. به صورت ایده آل باید به بهترین شکل ممکن مناسب بازار خرسی باشه، زمانی که کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به صورت متوالی اتفاق می افته. وقتی یه ارز دیجیتال رو می خرین، در اصل نمی تونین در هیچ صورتی بیشتر از مقداری که سرمایه گذاری کردین، ضرر کنین. بنابراین، برای اینکه بتونین در بازار خرسی دوام بیارین و سرمایه خودتون رو از دست ندین، از شورت گرفتن ارزهای دیجیتال جلوگیری کنین.

• بررسی وضعیت کلی بازار

یکی دیگه از راه های باقی ماندن در بازار نزولی، بررسی کلی بازار و ارزهای دیجیتال هست. از اواسط سال 2022 در روند نزولی به نظر میرسه بیت کوین حمایت مهمی در نزدیک مرز 20 هزار دلار پیدا کرده. انتظار میره این حمایت بیت کوین رو برای مدتی سر جای خودش بشونه، چون قیمت خوبی برای ورود سرمایه گذاران محسوب میشه. در همین موقعیت اندیکاتورهای دیگه پیشنهاد می کنند دسته بزرگی از سرمایه گذاران جدید که نزدیک به بالا این حمایت خرید کردن، احتمالا بیشتر ارزهای خودشون رو به خاطر ترس، عدم قطعیت و شک به فروش رسوندن. خروج اون ها از بازار در این مرحله می تونه بعدا باعث ثبات قیمت ارزهای دیجیتال بشه.

• رها نکردن ارزهای دیجیتال در صرافی

یکی دیگه از راه های باقی ماندن در بازار نزولی، رها نکردن ارزهای دیجیتال در صرافی هاست. به عبارت دیگه، ارزهای دیجیتال و سرمایه خودتون رو در صرافی ها رها نکنین. صرافی های کاستدی به کیف پول و دارایی های دیجیتال شما به صورت مستقیم دسترسی دارن و این موضوع می تونه ریسک سرمایه گذاری شما رو بیشتر کنه. این ریسک در بازارهای خرسی حتی می تونه بیشتر از قبل هم به چشم بیاد. همیشه یه کیف پول نرم افزاری غیر کاستدی در اختیار داشته باشین و یا بهتر از اون استفاده از کیف پول های سخت افزاری هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازار نزولی یا بازار خرسی برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های باقی ماندن در بازار نزولی بپردازیم و زمستان کریپتویی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، اگه قیمت ها در بازار روندهای نزولی نسبتا طولانی مدت باشن و جوی همراه با افت و ریزش بزرگ بر اون حاکم باشه، در اصطلاح به این شرایط بازار خرسی یا Bear Market گفته میشه.


نظرات کاربران در مورد 7 راه برای دوام آوردن در بازار خرسی چیست؟
سوال امنیتی :4+93 = ?