8 سایت برتر برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال (بهترین وب سایت های بررسی تحلیل فاندامنتال)

1401/06/13
8 سایت برتر برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال (بهترین وب سایت های بررسی تحلیل فاندامنتال)


این نوشته حاضر تحت عنوان، معرفی بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، در نظر داریم اطلاعات عمیق و گسترده در این مقوله براتون ارائه بدیم و سعی کردیم که بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، محبوب و پرطرفدار و در کل مرجع و منبع هستن رو در اختیارتون بزاریم. 

بازار ارزهای دیجیتال و کلا بازارهای مالی، بیشتر افراد متخصص را در خود پذیرفته و تازه‌ کارها یا تازه واردها باید بارها شکست بخورن تا بتونن تجربه کسب کنن و به جمع متخصصان و تریدرهای با تجربه وارد بشن و باید در زمینه ی آموزش ارز دیجیتال اطلاعات زیادی کسب کنن. 

وقتی که یک معامله گر ارزشی را برای یک دارایی مشخص می کنه، تحلیل فاندامنتال امکان مقایسه آن را با قیمت لحظه‌ ای بازار فراهم می‌ کنه و از این طریق مشخص می شه که، آیا قیمت آن از حد تعیین شده کمتر یا بیشتر. در بررسی دقیق تر باید بگیم که تحلیل فاندامنتال، علم ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و موارد تغییرپذیر دیگر در یک دارایی هست. که باعث می ‌شه بتونیم ارزش حقیقی فعلی و احتمالی آن رو در آینده مشخص کنیم.

به بیان دیگر در این تحلیل، تحلیل‌گر به بررسی و تحلیل شرایط یک پروژه یا شرکت در جنبه ‌های متفاوت می‌ پردازه با کمک این نشانه‌ ها قیمت یک دارایی و احتمال افزایش یا کاهش آن را پیش بینی می کنه. به ‌این‌ ترتیب معامله‌گران، می ‌تونن دید وسیع ‌تری نسبت به روند بازار در بازه بلند مدت کسب کنن. اگرچه هیچ‌ گاه نمی ‌تونیم نوسانات بازار سرمایه را پیش ‌بینی کنیم، اما با کمک ابزارهایی می‌تونیم درصد خطا را در سرمایه‌ گذاری‌ ها به حداقل برسانیم و با دیدی جامع ‌تر قدم در این راه بزاریم با ما در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس همراه باشین.

تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) چیست؟

تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) چیست؟

 در این قسمت از مقاله می خواهیم شمارو با تحلیل فاندامنتال چیست؟ (Fundamental analysis) اشنا کنیم. خالی از لطف نیست بدونین که، آنالیز تمام جوانب و عوامل موثر بر یک پروژه یا شرکت به ‌طوری که بتوان ارزش ذاتی و پتانسیل‌ های بالقوه آن را تشخیص داد به عنوان تعریف تحلیل فاندامنتال شناخته می شه. در همه بازارهای مالی، چه بازارهای سنتی و چه بازارهای نوپا و نوظهور مثل؛ ارزهای دیجیتال، چند روش کلی برای تحلیل وضعیت بازار و تصمیم‌ گیری برای خرید یا فروش وجود داره که یکی از مهم ترین آن‌ ها تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) هست.

در بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دو نوع اصلی، از تحلیل هستن، ابزارهای تحلیل تکنیکال در فضای معاملات ارزهای دیجیتال نیز بسیار محبوب هست. در این نوع تحلیل برای ارزیابی بازار فقط نیاز به مطالعه حرکت قیمت‌ ها داریم و هیچ معیار دیگری را در نظر نمی‌ گیریم. تحلیلگران تکنیکال بر این باورن که حرکت بعدی قیمت را می‌ تونیم تا حدودی از طریق عملکرد قیمت در گذشته و حجم معاملات پیدا کنیم. ‌

زمان ثابت کرده که در تمامی بازارها مانند؛ بورس سهام و ارزهای دیجیتال، هیچ استراتژی بهتر از زوج تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وجود نداره، زیرا این روش ‌ها به خوبی ادراک ما را نسبت به زمینه‌ های مختلف یک بازار مالی افزایش میده. تحلیلگران فاندامنتال (Fundamental analysis) بر این باورن که قیمت فعلی یک دارایی لزوما نشانگر ارزش واقعی آن دارایی نیست. این ایدئولوژی اساس تصمیمات سرمایه‌ گذاری در تحلیل فاندامنتال هست. برای درک هر چه بهتر عقیده، تحلیل گران فاندامنتال ارز دیجیتال برای شما یک مثال می زنیم.

همه شما می دونین که قیمت تمام آلت کوین ها متاثر از از قیمت بیت کوین هستش. قتی قیمت بیت کوین پایین میاد سایر آلت کوین ها نیز شرایط مشابهی را تجربه می کنن یک تحلیلگر فاندامنتال در زمانی که قیمت بیت کوین روبه پایین می بینه پیش بینی می کنه که قیمت بقیه رمز ارزها هم پایین خواهد اومد.

تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) چیست؟

بنابراین، این یک روش علم ارزیابی متغیرهای اقتصادی، مالی و دیگر موارد تغییر پذیر درباره یک دارایی هست که باعث می ‌شه بتونیم ارزش حقیقی و فعلی و احتمالی آن رو در آینده معین و مشخص کنیم. چنین تحلیلی به شما کمک می ‌کنه تا خصیصه‌ های کلیدی یک شرکت یا یک پروژه مانند؛ درآمد شرکت، ترازنامه، صورت‌ های مالی و گردش پول را شناسایی کنین، ارزیابی کنین و با در نظر گرفتن فاکتورهای خرد و کلان اقتصادی، ارزش واقعی آن را بسنجین.

به طور کلی این تحلیل در واقع صورت‌ های مالی، تاثیرات خارجی، رویدادها و روند های صنعت را با همدیگر ترکیب می ‌کنه. همه ی افراد می ‌تونن از تحلیل فاندامنتال استفاده کنن، این تحلیل دلیل تکیه بر روش‌ ها و تکنیک ‌های شناخته‌ شده و جواب ‌پس‌ داده ‌ی خود این افراد را یاری میده تا آگاهانه ‌تر تصمیم بگیرن. چرا که روش ‌ها و داده ‌های مورد نیاز به این منظور همواره فراهم هستش.

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال کدام‌ اند؟

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

در این قسمت از مقاله ما سعی کردیم، بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال رو براتون معرفی کنیم. باید این واقعیت رو پذیرفت که، در حال حاضر بازار کریپتوکارنسی پویاترین مارکت جهانی هستش که هر لحظه اتفاقات جدیدی در آن در حال رخ دادن و همواره در حال توسعه و تکامل و پیشرفت هستش.

برای سرمایه گذاری و معامله در بازار کریپتوکارنسی سرمایه و دانش، دو فاکتور مهم و مورد نیاز هست. بدیهی ست که، هیچ کاربری بدون سرمایه اولیه هرچند کم نمی‌ تونن معامله کنن و از طرفی دیگر، همانطور که قبلا هم گفتیم، بدون داشتن دانش تکنیکالی و فاندامنتالی نمی ‌تونن پیش ‌بینی درستی از آینده بازار داشته باشن. سایت ‌های مخصوص تحلیل فاندامنتال، به افراد تازه ‌وارد، دانش اساسی موردنیاز برای قدم گذاشتن در مسیر سرمایه‌ گذاری بر روی رمزارزها را در اختیارشون قرار میده. تنها به این صورت این افراد می ‌تونن در هنگام انجام معاملات یا سرمایه ‌‌گذاری‌ های خود تصمیمات صحیح رو بگیرن. 

اصلی ترین ورودی تحلیل فاندامنتال، اطلاعات مورد اطمینانی هست که در سایت های خبری ارز دیجیتال یا رسانه های اجتماعی منتشر می ‌شه، به همین دلیل شناخت این منابع اطلاع رسانی بسیار اهمیت داره. کاربرد این سایت‌ ها، تنها برای افراد تازه کار نیست و سرمایه‌ گذاران با تجربه نیز همواره می ‌تونن از اطلاعات به دست امده توسط این وب سایت ها به منفعت برسن.

در این بازار هیچ روز تعطیلی مشاهده نمی‌‌ شه و اگر حتی برای چند روز از اخبار آن اطلاع نداشته باشین، ممکنه پس از وارد شدنِ دوباره به بازار، از تغییرات به وجود آمده شگفت زده بشین و تعجب کنین. سایت هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد از بهترین مراجع اطلاع رسانی و تحلیلی ارزهای دیجیتال هستش که از اعتبار بیشتری نسبت به سایرین برخور دارن. در ادامه برخی از این سایت‌ ها را معرفی خواهیم کرد.

سایت مساری (Messari)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

یکی از سایت ها و ابزار های تحلیل ارز دیجیتال و جمع آوری داده ها سایت مساری (Messari) هست. از اونجایی که اخبار در حوزه ارز های دیجیتال خیلی زیاد و به صورت پراکنده هستش. پس بهتره که همه ی اخبار درست رو از منابع معتبر در یک جا داشته باشیم و سایت مساری (Messari) بهترین مرجع برای این کار هست. این سایت که یک نوع ابزار برای تحلیل گران به حساب میاد قسمت های زیادی داره که بیشتر اون ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شه. 
در ادامه همین مبحث به توضیح مختصر هر کدام از قسمت ها برای اشنایی بیشتر شما عزیزان خواهیم پرداخت. اما اگه نیاز به ابزار های پیشرفته تر و تخصصی تری در اون داشته باشین می تونین، با پرداخت ماهانه 15 دلار اشتراک بگیرین و از ابزار ها منحصر به فردش استفاده کنین.

سایت مساری داده های فندامنتالی و احساسات بازار رو در اختیار ما قرار میده و همینطور اطلاعات رو از سایت های خبری دیگه ای مثل؛ کوین مارکت کپ، کوین تلگراف و... می گیره و اطلاعات مفید رو یکجا در اختیار تون قرار میده و دیگه نیازی نیست به چند سایت مختلف سر بزنید و بررسی کنین. یکی از مهم ترین قسمت های این سایت قسمت (All News) هست که تمامی اخبار مهم در مورد بازار ارز های دیجیتال رو در اختیار ما قرار میده. اخباری که از منابع مهمی مثل؛ کوین تلگراف یا مدیوم جمع آوری می کنه و در اختیار تون قرار میده.

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

هم چنین در قسمت Governor هم قوانین و شرایط وضع شده درمورد توکن های حاکمیتی رو نشون میده که بیشتر به درد سرمایه گذارانی که این توکن ها رو در اختیار دارن می خوره. و اما در قسمت ((Messari list مشخصات اشخاصی که روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کردن رو نشون میده. در قسمت بعدی یعنی در ((Top skcreener این قابلیت به ما کمک می کنه تا بدونیم کدوم ارز ها در آینده رشد بیشتری خواهند داشت و می تونین همه ی بازار ارز های دیجیتال رو زیر نظر داشته باشین و حتی از این طریق می تونین بر اساس حجم معاملاتشون یا براساس قیمت و یا فعالیت شون در گذشته متوجه بشین. (Fundamentals) در این قسمت از سایت مساری تقریبا 10 سال بعد ارز های دیجیتال موجود در لیست رو پیش بینی می کنه. به طور کلی می تونیم بگیم که پلتفرم سایت مساری ارز های دیجیتال رو رتبه بندی کرده و بر اساس فندامنتال، اون ها مارکت کپ ارز های دیجیتال رو پیش بینی می کنه و هم چنین براساس تورم، هزینه تراکنش ها و حجم تراکنش ها رو رتبه بندی می کنه.
 و در ضمن خالی از لطف نیست که بدونین، این امکان رو میده که از زمانیکه وارد سایت می شین تا به مدت 7 روز می تونین اطلاعات رایگان رو دریافت کنین و بعد از اون باید اشتراک خریداری کنین و از نسخه پولی استفاده کنین سایت (Messari) هم چنین به شما در پیدا کردن ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری و یا خرید و فروش کمک می کنه.

سایت کوین گیکو (Coingecko)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

در این قسمت از مقاله ی معرفی بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، قصد داریم شمارو با یک مرجع معتبر اشنا کنیم. سایت کوین گیکو (Coingecko) یکی از معتبرترین و محبوب ترین وب سایت ‌ها در زمینه ارائه اطلاعات و داده ها در زمینه ی ارزهای رمزنگاری شده هست که معامله گران بسیاری از آن به عنوان منبع استفاده می کنن. سایت کوین گیکو (Coingecko)، ابزارها و داده ‌های فراوان یک‌ جا و دسته بندی شده در اختیارتون قرار میده تا بتونین با صرف زمان کافی آگاهانه ‌ترین و معقول ترین تصمیمات ممکن را بگیرین. این سایت مبتنی بر وب هست، بنابراین وقتی با هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شین، می‌ تونین به پورتفوی خود دسترسی داشته باشین. این یعنی شما مجبور نیستین اپلیکیشن خاصی را دانلود کنین. همانطور که ملاحظه می کنین مزیت این سایت محسوب می شه. 
وب سایت (Coingecko) همانطور که گفتیم یکی از وب سایت های پر طرفدار در این زمینه هست که اطلاعات دقیق و ابزارهای مورد نیاز معامله گران را در اختیار شون قرار میده. خالی از لطف نیست بدونین که، این وب سایت در سال ۲۰۱۴ توسط تی ام لی (TM Lee) و بابی اونگ (Bobby Ong) در کشور سنگاپور راه اندازی شد و هدف آن تسهیل دسترسی افراد به اطلاعات مهم در زمینه ارزهای دیجیتال بود.
تا پیش از سال 2018، گزینه پیش ‌فرض اکثر کاربران کریپتو برای بررسی بازار وب‌ سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) بود. از سال 2018 به بعد، کوین گیکو توانست به ‌عنوان وب‌ سایتی برای بررسی توکن ‌ها و تحقیق در مورد بازار از کوین مارکت کپ نیز پیشی بگیره. شما می تونین علاوه بر اینکه، دامیننس بیت کوین بر آلت کوین ‌ها و میزان ترافیک شبکه اتریوم را که تاثیر زیادی بر روی کارمزد معاملات و زمان انجام آن ها داره رو، همراه با صرافی های ارزهای دیجیتال به صورت دسته بندی شده متمرکز و غیرمتمرکز لیست شدن رو در وب سایت کوین گیکو مشاهده کنین. 

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

در کنار این ها کاربران می تونن خرید و فروش رمز ارزها را به صورت غیر متمرکز انجام بدن و رتبه بندی صرافی‌ ها را برای استیکینگ ملاحظه بکنن. به طور کلی با توجه به اینکه در بازار ارزهای رمزنگاری شده قیمت ‌ها و حجم بازار به طور لحظه ای تغییر می کنه چون دائما در حال نوسان هستن. بسیاری از افراد به طور لحظه‌ای، با تحلیل قیمت‌ ها و وضعیت بازار وارد معاملات خرید و فروش رمز ارزها می شن پس مهمه که، اطلاعاتی که تحلیل می کنن موثق و صحیح و معتبر باشه. لازم دونستیم به صورت مختصر جهت اشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان، مثل بحث معرفی سایت قبلی، به بخش های مختلف پلتفرم سایت (Coingecko) بپردازیم. 
بخش Tools، ابزارهایی مانند Coin Gecko Earn برای محاسبه نرخ سود پیش از استیکینگ بر روی پلتفرم های مختلف، رای محاسبه سود استیکینگ در دوره زمانی مشخص، رای مقایسه رمز ارزها با یکدیگر برای شمارش معکوس تا هاوینگ بعدی بیت کوین را براتون ارائه میده. بخش Exchange لیست صرافی های مورد تأیید کوین گیکو رو به شما نشان میده. و در قسمت NFT می تونین توکن های غیر مثلی NFT را بر اساس حجم بازار مشاهده کنین. و اما در بخش DeFi پروژه های دیفای بر اساس حجم معاملات و امتیاز کاربران نشان داده می شن. در حال حاضر داده های مربوط به ۱۱۳۵۶ ارز رمزنگاری شده و ۵۲۹ صرافی ارز دیجیتال در وی سایت کوین گکو قرار داده شده. وب سایت‌ ها و نرم افزارهای گوناگونی برای ارائه آخرین اخبار و قیمت های آنی ارز های دیجیتال راه اندازی شدن که یک معامله گر موفق باید با آن ها آشنایی داشته باشه. که سایت (Coingecko) یکی از این ابزار هاست. 

سایت کوین مارکت کل (CoinMarketCal)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

این وب سایت از همان ابتدا به صورت خیلی محکم کار خود را شروع کرد سایت کوین مارکت کل (CoinMarketCal) یکی از سایت هایی هست که تمامی اهالی، اهل فن بازار ارزهای دیجیتال باید با آن وارد و آشنا باشن، در این سایت می تونین اخبار حوزه ارزهای دیجیتال و رویدادهای مهمی که در این حوزه پیش رو را مشاهده کنین. وبسایت (CoinMarketCal) با ویژگی های منحصر به فردی که داره، حالا به یکی از ابزارهای مهم و حتی تعیین کننده در تصمیمات معامله گران تبدیل شده. اخبار و رویدادهای اعلام شده توسط این وبسایت، همواره تأثیراتی بزرگ روی قیمت دارایی ها میزاره. اطلاعات و خدماتی که در این وب سایت ارائه می‌ شه برای تمامی کاربران رایگان هستش و این مزیتی بزرگ در حوزه کریپتوکارنسی به حساب میاد.

اخبار و رویدادها می تونه در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی داشته باشه. سایت کوین مارکت کل (CoinMarketCal) به عنوان مرجع اخبار و رویدادهای این بازار همانطور که گفتیم، می تونه مرجع بسیار ارزشمندی برای معامله گران این بازار باشه. معمولا در بازار پر نوسانی مثل بازار ارزهای دیجیتال همیشه حواشی زیادی وجود داره و معمولا تشخیص درست یا غلط بودن اخبار و تاثیر فاندمنتال آن بر روی ارز مورد نظر آسان نیست. در این بین، مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت اینه که، وبسایت (CoinMarketCal) به یک بانک اطلاعات فاندامنتال بسیار به‌ روز، قابل اعتماد و مهم تبدیل شده که، مثل یک تقویم، تمامی اخبار و رویدادهای مختلف مربوط به کوین ‌ها را پوشش میده. در پلتفرم کوین مارکت کاربران خودشان می تونن رویدادها و اخبار جدیدی را به ثبت برسونن و تایید کنندگان این اخبار و رویدادها کسانی جز کاربران دیگر نیستن. پس به این صورت تمامی جامعه ارزهای دیجیتال می تونن اینجا حضور پیدا کنن و نظر خود را راجع به، واقعی بودن یا نبودن یک رویداد به ثبت برسونن.

 از دیگی مزایای این سایت این هستش که، شما می تونین علاوه بر اینکه، صفحه هر ارز دیجیتال را به صورت جداگانه در این سایت مشاهده کنین. در ضمن هم چنین می تونین صفحه هر ارز دیجیتال در این سایت، اطلاعاتی درباره قیمت و حجم بازار آن ارز را مشاهده کنین. جا داره که به صورت مختصر بخش های مختلف وبسایت (CoinMarketCal) رو برای اشنایی هر چه بیشترتون توضیح بدیم. یکی از بخش های این سایت، خبرنامه یا Newsletterکوین مارکت کل هست. با عضویت در خبرنامه این سایت هر هفته اطلاعات 3 ارز برتر به صورت مشخص برایتان ارسال می شه. و یکی دیگر از بخش ‌های اصلی وبسایت کوین مارکت کل، رتبه ‌بندی کوین‌ ها بر اساس ارزش بازار هست که همانند وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، قیمت لحظه‌ای، تغییرات در 24 ساعت گذشته، به نمایش گذاشته می شه. با وجود این گستردگی فراوان که در این وب سایت وجود داره اما با استفاده از سیستم جستجوی پیشرفته آن، به وسیله کلید واژه ها و بازه های زمانی مشخص، به راحتی می تونین اخبار مربوط به کوین مورد نظر خود را پیدا کنین. اما در بخش دیگر این وب سایت که مربوط می شه، به بخش هایلایت‌ های (Highlights) وبسایت کوین مارکت کل، می‌ تونین رویدادهای Trending ،Significant ،Hot و هم چنین کوین‌ هایی با احتمال افزایش قیمت را مشاهده کنین.

سایت لونار کراش (Lunar Crush)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله ی معرفی بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، شما رو با این منبع اشنا کنیم. سایت لونار کراش (lunar crush) وبسایتی برای رصد احساسات معامله ‌گران بازار ارزهای دیجیتال در شبکه ‌های اجتماعی هست. این وبسایت از روش ‌هایی همچون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌ کنه تا اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را گردآوری و سازمان ‌دهی کنه. اگر به دنبال یک مرجع جامع برای رصد اطلاعات کاملی از ارزهای دیجیتال هستین، بی‌شک سایت لونار کراش (Lunar Crush) بهترین انتخابیست که، شما را به صورت یک ‌پارچه از اخبار مربوط به این حوزه و حجم جستجوهای گوگل و داده‌ های مربوط به توئیتر و سایر شبکه‌ های اجتماعی مطلع می کنه. دراصل، این وب سایت ابزار مناسبی برای صرفه جویی در زمان هست و ما را از جستجوی مداوم بین اطلاعات مختلف بی نیاز می کنه. سایت (Lunar Crush) از زیر مجموعه های شبکه ارزی زیلیکا هست که از جمله ارزهای معروف و دارای بلاک چین اختصاصی بازار کریپتو به حساب میاد. همانطور که میدانیم، ارزهای دیجیتال هر کدام دارای نقشه راه و وایت پیپر هستن که کار ویژه و اهداف آن ها را تبیین و تعریف می کنه.
این پلتفرم هر روز برآیند بیش از 150000مطلب و 20000 لینک را در شبکه‌ های اجتماعی در اختیار کاربران قرار میده و از بیش از 2000 آلت کوین پشتیبانی می ‌کنه. سایت (Lunar Crush) با استفاده از معیارهای دقیق سنجش خود پروژه‌ ها را از نظر صحت و کیفیت رتبه ‌بندی می‌ کنه. شما با زیر ‌نظر گرفتن این اطلاعات می‌ تونین بدون نیاز به جستجوهای مختلف و تحلیل‌ های جداگانه به ‌راحتی هم از وضعیت کیفی پروژه‌ ها مطلع بشین. معمولا بیشتر معامله گرهای حرفه ای از این نوع اطلاعات استفاده می کنن ولی تا قبل از اینکه سایت (Lunar Crush) بوجود بیاد، این افراد برای رسیدن به چنین اطلاعاتی، شخصا پلتفرم های مختلف رو بررسی می کردن؛ این کار علاوه بر صرف زمان بسیار زیاد، خطا هایی هم داشت. 

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

خالی از لطف نیست بدونین که، این وبسایت دو معیار و مقیاس گوناگون برای رتبه بندی آلت کوین ها درست کرده. این دو مقیاس، معیار گلکسی اسکور و معیار آلت هست. جا داره به صورت مختصر این دو معیار رو مورد بررسی قرار بدیم. گلکسی اسکور معیارها و اندیکاتورهای مهم بازار ارز دیجیتال را، از سرتاسر وب، گرد هم میاره و به سلامت، کیفیت و عملکرد کلی پروژه ‌ها امتیاز میده. نمره (Galaxy Score) می ‌تونه در فرآیند سنجش عملکرد کلی و کیفیت هر پروژه مفید باشه. دومین اندیکاتور جالب در لونار کراش، اندیکاتور (AltRank) هستش. این اندیکاتور آلت کوین ‌ها را از لحاظ استراتژی سرمایه ‌گذاری بررسی می‌ کنه و عملکرد آن ها را در مقایسه با بیت کوین ارزیابی می کنه. در این قسمت به پروژه ها از صد، امتیاز میده و هر چقدر این رقم به ۱۰۰ نزدیک تر باشه به معنی مفید تر و با ارزش تر بودن اون پروژه هست.

سایت کوین دنس (CoinDance)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

سایت کوین دنس (CoinDance) در سال ۲۰۱۶ و با هدف دسترسی آسان به اطلاعات ارزهای دیجیتال تأسیس و هم چنین سبب رشد ایده ‌های خلاق و هوشمندانه بسیار زیادی شد. سایت (CoinDance) یکی دیگر از وب ‌سایت ‌هایی هست که به‌ صورت مشارکتی اداره می شه به این صورت که، با همکاری کاربران خود به ارائه داده ‌هایی عمیق و تخصصی از پروژه ‌های مختلف بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌ پردازن. یکی از سایت هایی که برای چک کردن فاندامنتالی شبکه بیت کوین می شه استفاده کرد و ازش بهره برد، همین سایت معتبر هستش.
 این پلتفرم به کاربران این اجازه رو میده که در داده هایی که وبسایت به اشتراک میزارن مشارکت و همکاری کنن. اطلاعات و آنالیزهای این سایت بر اساس معیارها و دسته‌ بندی‌ های متنوعی مانند؛ جغرافیا، زمان، حجم، ارزش، تقاضا و جستجو، طبقه ‌بندی می شه که این آمار و نمودارها با تأیید کاربران معتبرتر شده و با عدم تأیید آن ها از اعتبارشان کم می‌ شه در واقع از اعتماد میافتن. همانطور که گفتیم، سایت کوین دنس (CoinDance) به عنوان پلتفرمی آنلاین در نظر گرفته می‌ شه و آمار و اطلاعات بازار بیت کوین را در اختیار کاربران خود قرار میده. در واقع اطلاعاتی مانند؛ حجم معاملات، داده‌ های مربوط به گره ‌های شبکه، درصد مشتریان، استخراج بلوک‌ ها، از طریق این وب سایت در اختیار افراد و بازدید کنندگانش قرار می ‌گیره. کوین دنس معتقده که، بیت‌ کوین توانایی تغییر دادن کل دنیا را داره و همه افراد جهان باید فرصتی برای مشارکت در این انقلاب اقتصادی مدرن داشته باشن.
هدفی که تیم پشتیبانی سایت (CoinDance) آن را دنبال می‌ کنه، این هست که، هر کس در جامعه بیت کوین بتونه صرف ‌نظر از سوابق فنی و تجاربی که اخذ نموده، از آخرین اطلاعات استفاده کنه تا به رشد و تکامل ایده آل و عالی در بازار رمزارزها دست پیدا کنه. خالی از لطف نیست که قسمت های مختلف سایت (CoinDance) رو به صورت مختصر جهت تکمیل اطلاعات شما براتون ارائه بدیم. در قسمت Volume می تونین نمودار حجم معاملات که هر هفته توسط اعضای جامعه بیت کوین و با توجه به داده های بازار های همتا به همتای پکس فول (Paxful)، بیسکیو (Bisq) و لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) به روز رسانی می شه رو مشاهده کنین. در بخش ‌های بعدی با جزئیات کم‌ نظیری در مورد اندازه بلاک‌ های استخراج‌ شده، نودها و به ‌روزرسانی آن ها، جستجوهای گوگل در مورد بیت کوین، داده‌ های جمعیت ‌شناسی و دسته ‌بندی اعضای جامعه و بسیاری دیگر از اطلاعات روبه‌رو می شین. و اما در قسمت Politics & Opinion که مر بوط می شه به نقشه سیاسی بیت کوین شما می تونین وضعیت قانون گذاری بیت کوین در سراسر جهان را مورد بررسی قرار بدین. سرانجام در بخش Resources آدرس منابعی را دریافت می‌ کنین که به ‌ویژه برای معامله ‌گران تازه‌ کار بیت کوین و ارزهای دیجیتال مناسب هست. 

سایت کریپتومیسو (CryptoMiso)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

یکی از جالب ‌ترین و خلاقانه ‌ترین ابزارهای تحلیل فاندامنتال، درمقاله حاضر، تحت عنوان معرفی بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، یعنی رصد مسیر پیشرفت و توسعه نرم‌افزاری پروژه‌ ها‌ی بلاک چینی و ارز دیجیتالی، در پلتفرم آنلاین کریپتو میسو هستش. سایت کریپتومیسو (CryptoMiso) در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. در حال حاضر این وب سایت بیش از ۲۶۵ پروژه رمزارزها را تحت کنترل خود داره و روی آن ‌ها نظارت می ‌کنه. فعالیت توسعه‌ دهندگان پروژه‌ ها را طی ۳ ماه، ۶ ماه، ۹ ماه و ۱ سال گذشته به شما نشان میده. 
در ادامه بررسی این پروژه باید بگیم که، سایت (CryptoMiso) به عنوان ابزاری برای رتبه ‌بندی رمزارزها در نظر گرفته می‌ شه. این رتبه بندی بر مبنای فعالیت در گیت ‌ها صورت می‌ گیره. گیت ‌ها به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین شبکه میزبانی برای پروژه ‌های توسعه ‌دهندگان در نظر گرفته می ‌شه. قضاوت در مورد پروژه رمزارزها بر مبنای داده ‌های گیت ‌هاب، کاری دشوار و مستعد خطاست، اما رتبه ‌بندی داده شده توسط وب سایت کریپتومیسو می ‌تونه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سرمایه‌ گذاران مشتاق به تحقیق قرار بده. تمام فعالیت‌ توسعه‌ دهندگان به پلتفرم گیت هاب گزارش نمی ‌شه و برخی از به ‌روزرسانی‌ ها طی گزارش ‌های خصوصی ارائه می‌ شه. درواقع، سایت کریپتومیسو (CryptoMiso) فقط یک ابزار برای بررسی سریع پروژه های فعلی ارز دیجیتال هست و بهتره، پیش از بررسی یک پروژه، از وضعیت توسعه کلی آن و میزان کار توسعه ‌دهندگان آگاهی داشته باشین.
خالی از لطف نیست که بدونین، شما می‌ تونین فعالیت رمزارزها در گیت ‌هاب را، به تفکیک دوره و تاریخ آن ‌ها مشاهده کنین. همانطور که گفتیم، سایت (CryptoMiso) اطلاعات توسعه و بروزرسانی‌ های صدها پروژه‌ ارز دیجیتال را از مرجع گیت ‌هاب (GitHub) رصد و جمع‌ آوری کرده و از آن ها برای تعیین میزان رشد یا رکود آن ها در آینده استفاده می ‌کنه. این اطلاعات کمیاب برای هولدرها و افراد یا سازمان‌ هایی که قصد سرمایه‌ گذاری سنگین در ارزهای دیجیتال را دارن بسیار حیاتی و تعیین ‌کننده هست. اگرچه این داده ‌ها قطعی و نهایی نیستن، اما می ‌تونه به شما کمک کنه کوین‌ ها یا توکن‌ های کلاهبرداری یا پروژه‌ هایی را که ارزش واقعی چندان زیادی ندارن شناسایی کنین. اما لازم به یاو اوری هست که سایت (CryptoMiso) به عنوان یک سایت مرجع کمک شایانی در تحقیقات شما خواهد کرد.

سایت گلس نود (Glassnode)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

سایت گلس‌ نود (Glassnode) پایگاهیست از داده ‌های بلاکچین، که پارامترهای درون‌ زنجیره ‌ای (آن چین) را به کاربران ارائه میده تا بتونن از منظر متفاوتی به ارزهای دیجیتال نگاه کنن. تحلیل های درون زنجیره ای (on-Chain)، جریان سرمایه جاری در بلاک چین را بررسی می کنه و به سنجش پارامترهای شبکه بلاک چین می پردازه. با باز کردن داده های زنجیره ای، می تونیم نحوه اندازه گیری رفتار بازار و احساسات را تغییر بدیم. سایت (Glassnode) می تونه، این روند را از طریق بررسی و آنالیز این داده ها از روی بلاک چین بهبود بده.
 جا داره بدونین که، این سایت از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد. سایت گلس نود به متغیر بودن ماهیت امور مالی اشاره داره. علاوه بر این، به این موضوع که بلاک چین ها به طور پیوسته حجم بالایی از داده های مالی غیر قابل فساد و باز را تولید می کنن هم، اشاره داره. این وب سایت به معامله گران امکاناتی رو میده، که پیش از این در دنیا وجود نداشته. اگر بتونین به درستی شاخص های این وب سایت را مطالعه کنین و با مهارت آن ها، رو تفسیر کنین، تصمیمات سرمایه گذاری شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کنه. در مورد بیت کوین و اتریوم. اطلاعات زیادی را می ‌تونین در این وب سایت پیدا کنین. اطلاعاتی همچون آدرس های فعال و داده ‌های صرافی ‌ها تا فعالیت ماینرها و بسیاری موارد دیگر در این وب سایت پیدا میشن.

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

خالی از لطف نیست که، در این قسمت از این مبحث به بررسی برخی از قسمت های مختلف سایت (Glassnode) بپردازیم. در قسمت مربوط به بخش Pricing سایت گلس نود (Glassnode)، استفاده از تمامی نمودارها و جزئیات قیمتی موجود در این بخش رایگان نیست، اما آن دسته از نمودارهای رایگان موجود برای سرمایه ‌گذاران معمولی کفایت می ‌کنه. در قسمت تراکنش ‌ها (TRANSACTIONS CATEGORY) تمام اطلاعات مربوط به تراکنش ‌های ثبتِ در بلاک چین بیت کوین را می ‌تونین در این بخش از گلس نود مشاهده کنین. تعداد تراکنش ‌ها و هم چنین نرخ انجام آن ها قابل اندازه‌گیری هست. در قسمت بازار (MARKET CATEGORY) سایت (Glassnode)، اطلاعات بازار جاری از قبیل ارزش بازار، قیمت و شاخص نوسان بیت کوین (Bitcoin Volatility Index) را می‌تونین در این بخش مشاهده کنین. در قسمت نهادها (ENTITIES CATEGORY) اطلاعاتی از قبیل تعداد نهادهای فعال در ترید بیت کوین، نهادهایی که اقدام به ارسال و دریافت بیت کوین می ‌کنن و رشد تعداد نهادها و تعداد کلی نهنگ‌ ها. البته اطلاعات این بخش برای کاربران رایگان نیست. می تونین دسترسی داشته باشین.

سایت سانتیمنت (Santiment)

بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال

سایت سانتیمنت (Santiment) نیز ابزاری برای تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال هست و فرصت‌ هایی بر مبنای داده های بازار در اختیار شما میزاره. با استفاده از این پلتفرم امکان شکار فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری بر مبنای داده های بازار به وجود میاد. هدف سایت (Santiment) در واقع غیر متمرکز کردن هر چه بیشتر این اطلاعات هست بدون اینکه کیفیت اطلاعات را پایین بیاره. 
در این سایت (Santiment)، ترید ارز دیجیتال در بخشی به نام SANbase تمامی اطلاعات فاندامنتال و سنتیمنتال مانند؛ تاریخچه ی تیم پشتیبان، مبنای اقتصادی کوین و اطلاعات مهمی درباره وضعیت فعلی آن در دسترس قرار داره. سانتیمنت با استخراج داده های حساس و مهم از شبکه های اجتماعی و ترکیب اون با داده های درون شبکه ای بیش از 900 پروژه مختلف، فرصت های سرمایه گذاری رو در اختیار کاربرانش قرار میده. این پلتفرم برای خود یک توکن مخصوص ایجاد کرده. که اگر در جمع آوری اطلاعات برای پلتفرم کمک کنین این وب سایت در ازای این کمک به شما مقداری توکن سان (SAN) را به عنوان پاداش پرداخت می کنه. بنابراین، سرمایه‌ گذاران مبتدی کریپتو می‌ تونن به ‌راحتی و بدون پرداخت هزینه، از آن برای دسترسی به معیارهای اساسی و ویژگی‌ های محدود استفاده کنن.
هم چنین در این سایت (Santiment) می ‌تونین ارزهای دیجیتال محبوب در بازار و کلمات مرتبط با آن‌ ها رو مشاهده کنین و از حجم این مشاهدات آگاه بشین. در این پلتفرم توسط متخصصین این حوزه راستی آزمایی می شن. هم چنین ابزار های مختلفی برای تحلیل این داده ها در اختیارتون قرار داده می شه. مهم ترین بخش های سایت سانتیمنت (Santiment) در قسمت Products آن قرار داره. این قسمت به دو گروه تجاری و زنجیره‌ ای تقسیم شده. که در قسمت تجاری آن می تونین تحلیل های رفتاری برای بیش از ۱۵۰۰ دارایی رمزنگاری شده را زیر نظر قرار بدین، یکی دیگر از گزینه ‌های جذاب این پلتفرم، «سان ترندز» (Santrends) هستش که به کاربران اجازه میده با جستجوی کلمات و عبارات مختلف، مشاهده کنن که هر کلمه چند مرتبه تکرار (ترند) شده.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله حاضر تحت عنوان، معرفی بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال، سعی کردیم که اطلاعات و دانش شمارو در این زمینه گسترش بدیم و مطالب بسیار حائز اهمیتی در این زمینه در اختیارتون قرار بدیم. و شمارو با بهترین سایت ها برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال اشنا کنیم. بازار پر نوسان و پر از فرازو نشیب ارزهای دیجیتال، هنوز در اوایل راه هست و هر روز و هر ساعت پروژه ها، کوین ها و اخبار زیادی در این دنیا اتفاق می افته. به همین دلیل، نظارت بر این رویدادها و اخبار و مهم تر از آن، تصمیم گیری و خرید و فروش بر اساس آن ها، کاری سخت و حساس هستش. 

منابع و ابزارهای مختلفی که به‌ عنوان یک معامله‌گر استفاده می‌ کنین به شما کمک می ‌کنه تا فرایند شناسایی اهداف و تصمیم‌ گیری در بازار را آسان ‌تر طی کنین و در نهایت، سود بیشتری به دست بیارین. چرا که جنانچه روی یک کوین تقلبی سرمایه گذاری کنین می تونه، منجر به از دست رفتن تمام سرمایه شما بشه در واقع می تونیم بگیم که، این وب سایت ها مورد نیاز افرادی هستش که دوست دارن در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت کنن. با مراجعه به این وب سایت ها می تونین اطلاعات به روز و مناسبی را به دست بیارین. و با این ابزارهای تحلیل مواظب سرمایه خود باشین. پیروزو موفق باشین.


نظرات کاربران در مورد 8 سایت برتر برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال (بهترین وب سایت های بررسی تحلیل فاندامنتال)
سوال امنیتی :6+59 = ?