بررسی کاربردهای صرافی های OTC

1402/04/13

بررسی کاربردهای صرافی های OTC؛ آیا دوست دارین اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا در مورد این صرافی ارز دیجیتال چیزی می دونین؟ این صرافی ها چجوری کار می کنند؟ صرافی های او تی سی چه کاربردهایی دارن؟ چرا تریدرها و معامله گران ترجیح میدن تا از این نوع صرافی ها استفاده کنند؟ آیا می دونین روش کار معاملات این پلتفرم ها در بازار ارزهای دیجیتال چجوریه؟

یکی از راه های کسب درآمد واسه سرمایه گذاران و تریدرها، ورود به بازار رمزارزهاست که این بازار به دلیل رشد قیمتی چشمگیر تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همین امر باعث شد تا افراد زیادی به بازار ارزهای دیجیتال با هدف کسب سود وارد بشن. به همین دلیل صرافی های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. یکی از این صرافی ها هم پلتفرم معاملاتی OTC هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله اطلاعاتی درباره این صرافی ها به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد استفاده از آنها بپردازیم.

آشنایی با پلتفرم معاملاتی این صرافی ها

آشنایی با پلتفرم معاملاتی این صرافی ها

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی OTC چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که این کلمه مخفف عبارت Over The Counter هست که به عنوان معاملات یا خرید و فروش های خارج از صرافی محسوب میشه. در این روش، ترید رمزارزها و سایر دارایی های مالی به صورت کاملا مستقیم صورت می گیره. به عبارت دیگه، معامله گران و تریدرها با استفاده از این صرافی ها می تونن بدون نگرانی از اختلال بازار، معامله ها یا خرید و فروش های خودشون رو در اندازه های بزرگ و مستقیم انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین صرافی های او تی سی نقش واسطه ای بازی می کنند که تریدرها و معامله گران رو به همدیگه متصل می کنند. در معاملات رمزارزها، خریداران و فروشنده ها با کمک دفتر سفارش با همدیگه تطابق داده میشن. وقتی که در تریدر با همدیگه تطبیق داده بشن، این صرافی به عنوان یه واسطه و کارگزار واسه کمک به انجام بهتر و سریع تر معامله عمل می کنه. توجه داشته باشین که پلتفرم های معاملاتی این صرافی ها قابلیت انجام معامله های خاصی رو به کاربران فراهم می کنند و هرگونه محدودیتی که ممکنه صرافی های دیگه داشته باشن، در این صرافی از بین میره.

عملکرد پلتفرم این صرافی ها چگونه است؟

خریداران و فروشنده ها واسه انجام معامله های خودشون در پلتفرم های این صرافی ها، اول باید در آنها ثبت نام و احراز هویت کنند. بعدا باید بهترین پلتفرم معاملاتی او تی سی رو واسه انجام خرید و فروش هاشون پیدا کنند. معمولا صرافی در زمان انجام معامله مبلغ پیشنهادی خودش رو تعیین می کنه و بعد از اینکه طرفین معامله با همدیگه به توافق رسیدن، رمزارز فروشنده به وسیله این صرافی به خریدار منتقل میشه. این معامله صورت گرفته، توسط صرافی های کریپتویی مبتنی بر معاملات OTC انجام میشه.

این صرافی ها چه کاربردهایی دارند؟

این صرافی ها چه کاربردهایی دارند؟

همونطور که گفتیم، OTC به معنی پیشخوان هست. یعنی واسه خرید و فروش رمزارزها، هیچ واسطه ای وجود نداره و معامله گران یا طرفین معامله می تونن به صورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال معاملات خودشون رو انجام بدن. این صرافی ها کاربردهای خاصی دارن که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. در ادامه برخی از کاربردهای این صرافی ها رو مورد بررسی قرار میدیم.

مقاله پیشنهادی: مقایسه کارمزد معاملات در صرافی های OTC و P2P

  • سواپ ارزهای دیجیتال

یکی از کاربردهای این صرافی ها که باعث میشه تا تریدرها و معامله گران زیادی از این صرافی استفاده کنند، قابلیت سواپ رمزارزهاست. بهتره بدونین کاربران در این صرافی ها می تونن از قابلیت سواپ(Swap) استفاده کنند و ارزهای رمزنگاری خودشون رو به همدیگه تبدیل کنند. برای مثال، بیت کوین پرداخت کنند و ارز دیجیتال دیگه ای دریافت کنند. علاوه بر این، کاربران می تونن با کمک این صرافی ها توکن ها رو بر روی همه شبکه ها انتقال بدن.

  • انجام معامله با قیمت لحظه ای

یکی دیگه از کاربردهای این صرافی ها، انجام معامله با قیمت لحظه ای هست. کاربران معاملات یا خرید و فروش های خودشون رو در این صرافی ها می تونن با قیمت لحظه ای یا قیمت روز انجام بدن. قیمت ارزهای دیجیتال در این صرافی ها بر اساس قیمت های جهانی تعیین میشه و بر طبق سفارش خریدار یا فروشنده قیمت ها مشخص نمیشه که این امر معاملات رو با قیمت لحظه ای نشون میده.

  • معاملات مستقیم

انجام معاملات مستقیم هم یکی دیگه از کاربردهای صرافی هاست. در معاملات او تی سی، تریدرها و معامله گران این اختیار رو دارن که معاملات مستقیم رو بدون هیچ محدودیت و نیاز به واسطه انجام بدن. توجه داشته باشین که این کار به صورت مستقیم مشکل طرح های کلاهبرداری رو برطرف می کنه که بیشتر تحت عنوان افراد ثالث کار می کنند که بهشون Plugs گفته میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کاربردهای صرافی های OTC، اطلاعاتی درباره صرافی ارز دیجیتال مبتنی بر بازار او تی سی به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد استفاده پلتفرم های معاملاتی این مورد بپردازیم. همونطور که گفتیم، صرافی های او تی سی نقش واسطه ای بازی می کنند که تریدرها و معامله گران رو به همدیگه متصل می کنند. در معاملات رمزارزها، خریداران و فروشنده ها با کمک دفتر سفارش با همدیگه تطابق داده میشن. این صرافی ها کاربردهای زیادی دارن که همین امر باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن.

 


نظرات کاربران در مورد بررسی کاربردهای صرافی های OTC
سوال امنیتی :4+54 = ?