دادگاه کانادا دستور بازپرداخت وام ۱.۲ میلیون دلاری بیت کوین را صادر کرد

نوشته شده در : 1403/06/13
دادگاه کانادا دستور بازپرداخت وام ۱.۲ میلیون دلاری بیت کوین را صادر کرد

جستجو

دادگاه عالی بریتیش کلمبیا حکم داده است که دانیل تمبوسو باید ۱.۲ میلیون دلار به هونگ نگوین بازپرداخت کند و به این ترتیب، اختلافی تلخ بر سر وامی به ارزش ۲۲ بیت‌کوین که تمبوسو در سپتامبر ۲۰۲۱ از نگوین گرفته بود، حل و فصل شد. این پرونده زمانی آغاز شد که نگوین از طریق یک دوست مشترک با تمبوسو آشنا شد و متوجه شد که تمبوسو برای یک ابتکار عمل به خرید ارز دیجیتال نیاز دارد. نگوین ابتدا ۱۸ بیت‌کوین به او قرض داد و سپس به درخواست تمبوسو ۴ بیت‌کوین دیگر نیز قرض داد. این وام‌ها قرار بود ظرف ۴۸ ساعت بازپرداخت شوند.

این پرونده، یکی از نمونه‌های تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال است که نشان‌دهنده پذیرش گسترده‌تر این دارایی‌ها در دادگاه‌ها و سیستم‌های قضایی مختلف است. به عنوان مثال، در ۳۰ اوت، شرکت استخراج بیت‌کوین Rhodium Enterprises که اعلام ورشکستگی کرده بود، مجوز دریافت وام به دلار آمریکا یا بیت‌کوین را دریافت کرد. این تصمیم به دلیل نوسانات قیمت بیت‌کوین که پیش‌بینی پرداخت‌های وام را دشوار می‌کند، غیرعادی تلقی شد. همچنین در ماه‌های اخیر، دادگاه‌های ایالات متحده و امارات متحده عربی نیز حکم‌هایی به نفع ارزهای دیجیتال صادر کرده‌اند. دادگاه دبی نیز حقوق پرداخت شده با ارز دیجیتال را در قراردادهای کاری معتبر دانست و این نشان از تغییر رویکرد سیستم‌های حقوقی به سمت پذیرش بیشتر این دارایی‌ها دارد.

از سوی دیگر، مقامات نظارتی همچنان نظارت قوی خود بر صرافی‌ها و خدمات ارز دیجیتال را برای حفاظت از سرمایه‌گذاران حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، در هنگ کنگ، از اول ژوئن، فعالیت یک پلتفرم تجاری دارایی‌های مجازی بدون مجوز جرم تلقی می‌شود.

منبع خبر: cointelegraph

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد دادگاه کانادا دستور بازپرداخت وام ۱.۲ میلیون دلاری بیت کوین را صادر کرد
سوال امنیتی :4+80 = ?