ضرر سنگین میلیونر کریپتو در معاملات اتریوم و بیت کوین

نوشته شده در : 1403/06/26
ضرر سنگین میلیونر کریپتو در معاملات اتریوم و بیت کوین

جستجو

جیمز فیکل، میلیونر ارز دیجیتال و سرمایه‌گذار اولیه اتریوم، از تاریخ ۱۰ ژانویه بیش از ۴۳ میلیون دلار ضرر کرده است، زیرا بدهی او در پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز Aave به ۱۳۲ میلیون دلار رسیده است. فیکل که بنیان‌گذار شرکت پژوهشی Amaranth Foundation است، بر اساس پیش‌بینی‌هایش از افزایش قیمت اتریوم نسبت به بیت‌کوین و خرید بیت کوین، در ۱۰ ژانویه ۱۷۲ میلیون دلار Wrapped Bitcoin (WBTC) قرض گرفت و آن را با ۵۶,۴۴۵ اتریوم مبادله کرد. اما از آغاز سال ۲۰۲۴، اتریوم نسبت به بیت‌کوین عملکرد ضعیف‌تری داشته و قیمت آن در مقایسه با بیت‌کوین بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.

تا ۱۴ سپتامبر، بدهی فیکل در پلتفرم Aave به ۱۳۲ میلیون دلار رسید. این بدهی به دلیل شرط‌بندی وی روی افزایش قیمت اتریوم نسبت به بیت‌ کوین افزایش یافت. استراتژی او که به نوعی به معنای گرفتن یک موقعیت فروش بر روی بیت‌کوین بود، با کاهش قیمت اتریوم نسبت به بیت‌کوین منجر به زیان‌های بزرگ شد.فیکل به خاطر سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار دلاری در اتریوم، هنگامی که قیمت آن تنها ۰.۸۰ دلار بود، شهرت دارد. همچنین، صندوق‌های ETF اتریوم در ایالات متحده به دلیل خروج سرمایه‌های مستمر، به افت قیمت این ارز کمک کرده‌اند. این صندوق‌ها از زمان آغاز به کار در ۲۳ جولای، با خروج خالص ۵۸۱ میلیون دلار مواجه شده‌اند و بخش عمده این خروج‌ها مربوط به ETF شرکت Grayscale بوده است که خروجی خالصی بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار داشته است.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد ضرر سنگین میلیونر کریپتو در معاملات اتریوم و بیت کوین
سوال امنیتی :1+98 = ?