توسعه‌دهنده تورنادو کش به دادگاه کشانده میشود

نوشته شده در : 1403/07/08
توسعه‌دهنده تورنادو کش به دادگاه کشانده میشود

جستجو

رومن استورم، توسعه‌دهنده و یکی از بنیان‌گذاران Tornado Cash، پس از رد درخواست او برای رد اتهامات از سوی دولت آمریکا، به دادگاه جنایی خواهد رفت. در یک کنفرانس تلفنی در ۲۶ سپتامبر، قاضی کاترین پولک فایلا از دادگاه منطقه‌ای نیویورک، با استناد به اتهامات معتبر دادستان‌های دولتی، درخواست استورم برای رد سه اتهام فدرال از سوی وزارت دادگستری را رد کرد. استورم و هم‌بنیان‌گذار دیگر Tornado Cash، رومن سمنوف، در آگوست ۲۰۲۳ به اتهام توطئه برای پول‌شویی در خرید ارز دیجیتال، نقض تحریم‌ها و اداره یک کسب‌وکار غیرمجاز انتقال پول متهم شدند. قاضی فایلا بیان کرد که نمی‌تواند به سادگی ادعای استورم مبنی بر اینکه او فقط کد نویسی کرده را بپذیرد و معتقد بود که Tornado Cash متفاوت از سایر خدمات مالی یا شرکت‌های انتقال پول است. طبق اتهامات، این پلتفرم تنها یک پروژه خیرخواهانه نبود و نزدیک به یک میلیون دلار از یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر با هدف کسب سود تأمین مالی شده بود.

این پرونده بخشی از تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال است که به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. استورم که اتهامات را رد کرده، در دفاع از خود عنوان کرده که Tornado Cash متن‌باز بوده و او کنترلی بر آن نداشته است. او خود را به عنوان توسعه‌دهنده‌ای که نرم‌افزاری برای حفظ حریم خصوصی کاربران قانونی ارزهای دیجیتال طراحی کرده، معرفی کرده است. با این حال، دادستان‌ها مدعی‌اند که استورم میلیون‌ها دلار سود کسب کرده و از استفاده غیرقانونی از پلتفرم برای پول‌شویی آگاه بوده است. محاکمه استورم قرار است در تاریخ ۲ دسامبر برگزار شود و در صورت محکومیت در هر سه اتهام، ممکن است با حداکثر ۴۵ سال زندان مواجه شود. همچنین، الکسی پرتسف، یکی دیگر از بنیان‌گذاران Tornado Cash، پیشتر در دادگاه تجدیدنظر هلند به جرم پول‌شویی ۱.۲ میلیارد دلار محکوم شده و به پنج سال و چهار ماه زندان محکوم شده است.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد توسعه‌دهنده تورنادو کش به دادگاه کشانده میشود
سوال امنیتی :7+38 = ?