تنظیم‌کننده مالی بریتانیا FCA یک عامل بازدارنده برای صنعت کریپتو است

نوشته شده در : 1403/06/27
تنظیم‌کننده مالی بریتانیا FCA یک عامل بازدارنده برای صنعت کریپتو است

جستجو

طبق گزارش‌ها، فرآیند طولانی و پیچیده ثبت‌نام برای شرکت‌های فعال در حوزه خرید ارز دیجیتال در بریتانیا به مانعی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. سازمان مالی بریتانیا (FCA) از ژانویه ۲۰۲۰، شرکت‌های فعال در زمینه دارایی‌های دیجیتال را ملزم به ثبت‌نام کرده است. این فرآیند به دلیل هزینه‌ها و زمان‌بر بودن، باعث شده بسیاری از شرکت‌ها از ثبت‌نام منصرف شوند. به گزارش CryptoUK، انجمن خودتنظیمی صنعت رمزارز در بریتانیا، بسیاری از اعضای آن به دلیل پیچیدگی این فرآیند، تمایلی به ادامه ثبت‌نام ندارند. از ۳۵ درخواست ثبت‌نام در سال اخیر، تنها ۴ مورد تأیید شده است، در حالی که بسیاری به دلیل عدم رعایت معیارهای ضد تقلب و ضد پول‌شویی رد شده‌اند.

بررسی تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که از ۳۴۰ درخواست ثبت‌نام، ۷۰ درصد آن‌ها قبل از دریافت پاسخ نهایی از FCA انصراف داده‌اند. فرآیند تأیید هر درخواست به طور متوسط ۴۵۹ روز طول می‌کشد، که تقریباً به اندازه زمان دریافت مجوز کامل بانکی است. این زمان طولانی باعث شده برخی از شرکت‌ها با مشکلات جدی در روند کسب‌وکار خود مواجه شوند. اگرچه برخی از کشورها در مناطق دیگر، مانند خاورمیانه و جنوب جهانی، به سرعت در حال تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال هستند، اما بریتانیا با چالش‌های قابل توجهی روبه‌رو است.

در حالی که دولت بریتانیا، به‌ویژه با تصویب لایحه‌ای برای به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان اموال، تلاش‌هایی برای تسهیل مقررات انجام داده است، چالش‌های دیگری همچون دسترسی محدود به خدمات بانکی و کمبود همکاری میان شرکت‌ها و FCA همچنان وجود دارد. این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌ها از ورود به بازار رمزارز در بریتانیا منصرف شوند و به بازارهای دیگری که شرایط ساده‌تری دارند، روی بیاورند.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد تنظیم‌کننده مالی بریتانیا FCA یک عامل بازدارنده برای صنعت کریپتو است
سوال امنیتی :4+78 = ?