بررسی تاثیرات حمایت هریس از سیاست های کریپتو در بازار

نوشته شده در : 1403/05/20

جستجو

سیاست و تاثیر آن بر خرید ارز دیجیتال امروزه بر کسی پوشیده نیست. سیاست کریپتو یکی از مهمترین ابزارهای بانک های مرکزی برای حفظ ثبات اقتصاد کشورهاست و در عین حال رسالت کاهش تورم و بیکاری را بر عهده دارد. سیاست پولی که به دو دسته سیاست‌های انبساطی و سیاست‌های انقباضی تقسیم می‌شود، عمدتاً نرخ‌های بهره و عرضه پول را کنترل می‌کند، در حالی که سیاست مالی عمدتاً مخارج دولت و نرخ‌های مالیات را کنترل می‌کند. سیاست انبساطی اقتصاد عقب مانده را تحریک می کند و سیاست پولی انقباضی اقتصاد تورمی را کند می کند. 

حمایت سیاستمداران از ارزهای دیجیتال

اگرچه اکثر کشورها فاقد قوانین شفاف در مورد ارزهای دیجیتال هستند، برخی از قانونگذاران از بیان موضع خود در مورد پول مجازی و دارایی های دیجیتال و تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال ترسی ندارند. سیاستمدارانی مانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یا یو یانگ مین، وزیر علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی، از حامیان شناخته شده ارزهای دیجیتال هستند. اندرو یانگ، نامزد سابق دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2020 نیز بیت کوین مثبت بود و کمک های مالی بیت کوین و اتریوم را برای تامین بودجه کمپین خود پذیرفت.

تأثیر سیاست بر قیمت ارز دیجیتال

سیاست تاثیر بسزایی در توسعه قیمت ارزهای دیجیتال دارد. در واقع، چشم انداز نظارتی و سیاست ها نقش کلیدی در تعیین پویایی قیمت ارزهای دیجیتال دارند. چارچوب‌های نظارتی مختلف، مانند ممنوعیت کالیفرنیا برای اهدای ارزهای دیجیتال، عدم اطمینان ایجاد می‌کند و بر احساسات بازار تأثیر می‌گذارد.  علاوه بر این، اظهارات و اقدامات شخصیت های سیاسی می تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. اگر می خواهید اتریوم، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بخرید، قبل از تصمیم گیری باید آخرین تحولات سیاسی را بررسی کنید.یکی از مسائل مهم دیگر در مورد ازهای دیجیتال تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه مالی و مالیاتی است.

خطرات نفوذ سیاسی بر بازار‌های ارز دیجیتال

خطرات بالقوه مرتبط با نفوذ سیاسی بر بازارهای ارز دیجیتال متنوع و چندوجهی است و شامل چالش‌های مختلفی است که می‌تواند بر ثبات و رشد این بازارها تأثیر بگذارد. به همین ترتیب، همانطور که گفتیم، چارچوب‌های نظارتی مختلف در مناطق مختلف می‌تواند عدم اطمینان را در اکوسیستم ارز دیجیتال ایجاد کند. این عدم وضوح نظارتی می تواند به طور قابل توجهی بر احساسات بازار تأثیر بگذارد و باعث نوسان قیمت و ایجاد خطر برای سرمایه گذاران و سهامداران شود.

دخالت دولت

اگر دولت‌ها تصور کنند که ارزهای دیجیتال تهدیدی برای حاکمیت آن‌ها یا تسلط سیستم‌های مالی سنتی هستند، این قدرت را دارند که مقررات یا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای ارزهای دیجیتال اعمال کنند. مداخلات از این نوع می تواند پویایی بازار را مختل کند و اعتماد و پذیرش در دارایی های دیجیتال را تضعیف کند.

عدم شفافیت

عدم شفافیت در مورد مسائل ناشناس بودن اهداکنندگان و شفافیت در تراکنش‌های ارز دیجیتال ممکن است باعث ایجاد شک و تردید در میان فعالان بازار شود. تشدید نگرانی ها در مورد مشروعیت تراکنش ها می تواند اعتماد به ارزهای دیجیتال را از بین ببرد و به طور بالقوه منجر به کاهش ارزش بازار شود.

حمایت سیاسی

تغییر در موقعیت رهبران سیاسی نسبت به ارزهای دیجیتال می تواند تأثیر قابل توجهی بر پویایی بازار داشته باشد. مواردی که چهره‌های با نفوذ حمایت خود را کنار می‌گذارند یا مشارکت خود را در رمزارزها افشا نمی‌کنند، می‌تواند باعث واکنش‌های منفی بازار شده و بر قیمت دارایی‌ ها تأثیر بگذارد.

کلام آخر:
نتیجه ترکیب سیاست و ارز دیجیتال یا تنظیم و پذیرش یا ممنوعیت است. سیاستمداران می‌توانند پذیرش ارزهای دیجیتال را ترویج کنند، اما برای درک مفهوم تمرکززدایی و مزایای ناشی از آن به کمک نیاز دارند. کریپتو سیستم مالی سنتی را که عمدتاً توسط سیاست کنترل می‌شود، به چالش می‌کشند. بنابراین طبیعی است که سیاستمداران از پذیرش مزایای آنها سر باز می زنند زیرا نمی خواهند کنترل اقتصاد را از دست بدهند.

منبع مقاله: gitlab

 

نظرات کاربران در مورد بررسی تاثیرات حمایت هریس از سیاست های کریپتو در بازار
سوال امنیتی :9+75 = ?